کمد دیواری بهترین راه حل برای افزایش فضا در دکوراسیون

شما صاحب یک خانه امروزی کوچک هستید، بزرگ‌ترین دغدغه‌تان چیست؟ 

درست است دغدغه شما افزایش فضا بدون دور ریختن وسایل است.

دکوراسیون مدرن با الهام از مینیمالیسم بر سادگی و شلوغ نبودن محیط تاکید بسیاری دارد. کمد دیواری یکی از پرکاربرد‌ترین‌های دکوراسیون مدرن است که به دلیل کارایی بسیار زیاد به عنوان بهترین راه‌حل برای افزایش فضا پیشنهاد می‌شود. 

در این مقاله ما سعی میکنیم که شما را با انواع کمد دیواری آشنا کنیم تا انتخاب برایتان آسان تر شود.

کمد دیواری لوکس

کمد دیواری چیست؟

کمد دیواری بخشی از خانه شماست که در آن وسایل ضروری و غیرضروری قرار می گیرند. کمد‌دیواری اتاق خواب انواع مختلفی دارد مثل مدلی که در دیوار قرار گرفته  و قابل حمل و جابه‌جایی نیست، مدلی که قابل حمل است و در صورت اسباب‌کشی قابل انتقال به مکان جدید است و مدلی که اصطلاحا به آن کلوزت روم یا اتاق کُمُدی گفته می‌شود و دارای قفسه‌ها و کشوهای مختلف برای نگه‌داری لوازم است.

کابینت‌ها نیز مثل کمد دیواری‌ها به افزایش فضا کمک می‌کنند. اینجا ببینید.

 

انواع کمد دیواری بر اساس درب

کمد دیواری اتاق خواب انواعی بر اساس متغیرهای مختلف مثل جنس، درب، متراژ، طراحی، سبک و… دارد. درب کمددیواری شاخصه‌ی مهمی در انتخاب است و بر کارایی آن تاثیر می گذارد. 

در ادامه چند مدل درب کمد دیواری جدید 2020 را معرفی می کنیم که پیش بینی می شود در سال پیش رو هم ترند باشند.

 

1. درب کشویی

درب کشویی،مدلی آشنا برای همه ما بوده  که به اصطلاح در دسته‌ی وینتیج قرار میگیرد که طراحی کلاسیک دارد اما با تغییرات کوچک مثل انتخاب رنگ‌های مدرن یا دستگیره‌های خاص، مناسب هر سبک از دکوراسیون است. این مدل کمد کشویی معمولا ابعاد کوچکی دارد و برای استفاده بهینه از آن بهتر است در کنار کمد دیواری ریلی و لولایی استفاده شود.

کمد دیواری کشویی

 

2. درب لولایی

مدل درب لولایی سنتی است و آسان‌ترین استفاده را بین تمام درب‌ها دارد. از جمله مواردی که برای نصب این مدل کمد دیواری اتاق خواب مهم است سنجیدن فضای اطراف آن است که فاصله‌ی استاندارد داشته باشد و چیزی مانع باز یا بسته شدن درب نشود.

از جمله مزایا کمددیواری لولایی این مورد است که با باز کردن درب به تمام قسمت‌ها کمد دسترسی پیدا می‌کنیم.

پیشنهاد ما این است که برای به‌هم کوبیده نشدن درب لولایی هنگام بستن، از لولاهای آرام‌بند استفاده کنید.

کمد دیواری لولایی

3. درب ریلی

دراین مدل کمددیواری، درب کمد برای باز و بسته شدن به صورت افقی بر روی ریل حرکت می‌کند. در ادامه مزایا و معایب استفاده از این مورد را توضیح خواهیم داد .

از مزایای کمد دیواری ریلی سهولت حرکت، زیبایی آن و استفاده بیشتر از فضا است اما در کنار این‌ها معایبی نیز وجود دارد که شامل محدودیت در دسترسی به وسایل داخل کمد می باشد، در صورتی که با کشیدن درب به یک سمت دسترسی به طرف دیگر آن ممکن نیست و همچنین مستعمل شدن زودهنگام کمد دیواری های ریلی با اینکه در دسته کمد دیواری مدرن و شیک قرار میگیرند.

برای افزایش دوام این کمد دیواری باید از متریال خوب و مطمئن استفاده کرد زیرا ممکن است در آینده درب‌ها از ریل خارج شده و کج شوند.

کمد دیواری ریلی

4. درب آکاردئونی

این درب ترکیب لولایی و ریلی است و به آن درب مدل کرکره‌ای نیز می‌گویند. 

این مدل نسبت به دیگر طرح‌ها جدیدتر و مدرن است و جزو دسته کمد دیواری لوکس قرار میگیرد که دلیل اصلی کاربرد آن استفاده بهینه از فضا است. در طراحی این کمد دیواری جدید باید استانداردهایی مثل اندازه و طراحی به درستی رعایت شود تا باعث کج شدن درب‌ها و آسیب به کمد نشود.

کمد دیواری آکاردئونی

5. بدون درب

کمددیواری بدون درب که امروزه طرفداران بسیاری دارد مدرن است و دسترسی آسان به همه‌چیز دارد اما در این مدل کمد دیواری‌ها همه‌چیز در معرض نمایش است پس مراقب چیزهایی که مخفی‌اند، باشید.

این مدل کمد‌دیواری مثل یک اثر هنری است پس لباس‌های خوش‌رنگتان را باسلیقه بچینید و از نشان دادن آن‌ها هراسی نداشته باشید.

کمد دیواری بدون در

6. درب شیشه‌ای

شاید شما بخواهید کمدی در اتاقتان داشته باشید که وسایلتان را نشان دهد اما مدل کمددیواری بدون درب هم مورد پسندتان نیست. در این مورد پیشنهاد ما کمد دیواری شیشه‌ای است که معمولا از یک قالب دور و شیشه در وسط آن تشکیل شده است. اگر مایل به دیده شدن بعضی از لوازم خود نیستید شما می‌توانید از شیشه‌های تیره‌تر و مات تر نیز استفاده کنید و لازم نیست حتما شیشه شفاف باشد، این مورد بسته به سلیقه و دکوراسیون شماست.

کمد دیواری شیشه‌ای

 حالا چطور بچینیم؟

برای چیدن کمد دیواری میتوانید به دو صورت زیر عمل کنید:

 

یک جا برای چیزهای مرتبط

تمام وسایل مرتبط در یک کمد دیواری قرار بگیرند. در این روش نظم زیادی برقرار است و وسایل موجود در یک کمد با یکدیگر هماهنگی دارند.

کمد دیواری اتاق خواب

همه‌چیز یک جا

هر وسیله‌ای که می‌خواهیم را در یک کمد دیواری قرار می‌دهیم. دسترسی در این روش راحت‌تر است مثلا می‌توانیم اشیای پرکاربرد‌مان را در یک کمد دیواری قرار دهیم که استفاده از آن‌ها آسان‌تر باشد. برای این مورد می توانید از باکس های جداکننده برای ایجاد نظم استفاده کنید.

 

چه چیزهایی اضافه کنم؟

می‌توان چیزهای کوچکی به کمد دیواری‌ها اضافه کرد تا کارایی آن‌ها بیشتر شود و مطمئن شویم که استفاده بهینه از آن‌ها برده می‌شود.

 

آینه

از جمله چیزهایی که استفاده از آن مدرن و با کارایی بالاست، آینه است. وجود آینه زیبایی فضا را چند برابر می‌کند به حدی که برخی تمام کمد دیواری‌شان را آینه کار می‌کنند. اگر انتخاب شما کمد دیواری ریلی آینه دار است می‌توان یک طرف را درب معمولی قرار داد و در طرف دیگر روی درب آینه کار کرد یا برای هر دو درب آینه قرار داد تا تمام آینه شود.

کمد دیواری با آینه

میز

اگر می‌خواهید از تمام فضایی که دارید به نحو درست بهره‌مند شوید، پس از هیچ قسمتی نگذرید. یک فرورفتگی ساده در اتاق می‌تواند مکان خوبی برای میز شما باشد تا یک فضای خصوصی برای درس خواندن یا کار کردن داشته باشید. 

در کنار کمد دیواری جدید اتاقتان میزی هم‌جنس با آن نصب کنید و از فضای بالای میز برای نصب کشو یا طبقه استفاده کنید تا وسایلتان نظم داشته باشند. می‌توانید یک دیوار اتاق را به طور کلی کمد دیواری کار کنید و میز ست با کمد دیواری را بین آن‌ها جای دهید.

میز و تخت تاشو

تخت

احتمالا برای یک بار هم شده تخت‌های تاشو که در کمد دیواری‌ها پنهان شده‌اند را دیده‌اید. این مدل تخت‌ها بهترین ایده برای خانه‌ها یا اتاق‌های کوچک هستند پس هیچوقت قدیمی نمی‌شوند. می‌توانید تخت را به صورت افقی یا عمودی بین کمد دیواری‌ها مخفی کنید و هرگاه نیاز به استراحت داشتید با حرکت یک دستگیره از آن استفاده کنید.

از متریال مناسب و حرفه‌ای برای جک بالابر استفاده کنید تا در طولانی مدت سالم بماند.

تخت تاشو

چراغ

وجود چند چراغ در کمد دیواری دسترسی شما به چیزهایی که لازم دارید را بیشتر می‌کند و دید بهتری به تمام لوازم داخل کمد دارید. علاوه بر این‌ها بر زیبایی کمد تاثیر می‌گذارد و آن را چشمگیر و مدرن جلوه می‌دهد. این ایده برای کمد دیواری بدون درب مناسب‌تر است زیرا لباس‌هایی که با تنوع رنگ و زیبایی چیده شده‌اند جلوه بهتری پیدا می‌کنند.

کمد دیواری مدرن

قفل

ممکن است شما بخواهید یک بخش از کمد دیواری خود را به وسایلی اختصاص بدهید که برای شما اهمیت بسیاری دارند و برای به دست آوردن آن‌ها تلاش بسیاری انجام داده‌اید اما در معرض دید قرار دادن آن‌ها کاری خطرناک است. 

بهترین ایده این است که یک کشو از کشوهای کمددیواری خود را مخصوص اجناس با ارزش قرار دهید و برای آن یک قفل به کار بگذارید. با توجه به اهمیت چیزی که در کشو قرار می‌دهید می‌توانید از قفل‌های مختلف استفاده کنید. در بعضی موارد وجود یک قفل ساده کافی است اما در بعضی موارد دیگر شما نیاز به نصب یک صندوقچه با قفل حرفه‌ای دارید.

کمد دیواری جدید

قیمت

اینکه قیمت کمد دیواری چه مقدار است به مواردی همچون جنس، اندازه، طراحی، موارد جانبی و… بستگی دارد. می‌توانید با سفارش کمد مورد نظر خود متغیرهای مختلف آن را انتخاب کنید تا سرانجام به قیمت دلخواه خود برسید.

 

انتخاب کنید

یک کمد دیواری از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که بودن آن حتی در قیمت یک خانه تاثیر تصاعدی و مثبتی می گذارد. این مورد را در هر خانه‌ای میبینیم و بودن آن لازم است، پس یک انتخاب اصولی انجام دهید و از نظمی که به فضای خانه خود می‌بخشید لذت ببرید.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.