چند مدل کابینت برای آشپزخانه‌های امروزی

به نظرتان تصور آشپزخانه‌ای بدون کابینت ممکن است؟

آشپزخانه‌ای که تمام وسایل آن روی زمین قرار گرفته‌اند.

همه‌ی ما از کودکی تا به حال چندین مدل کابینت را دیده‌ایم… از کابینت‌های قدیمی که با پرده پوشانده می‌شدند گرفته تا کابینت‌هایی با روکش وارداتی. حتی هنگام شیطنت‌های بچگی در همان کابینتی قایم‌باشک بازی می‌کردیم که مادربزرگمان در آن سیب‌زمینی و پیاز قرار میداد.

قطعا در ذهن هرکدام از ما چند مدل کابینت حک شده است، چون از مهم‌ترین بخش‌های آشپزخانه کابینت است. اما چه نوع کابینتی برای خانه‌های مدرن امروزی مناسب است؟

مدل کابینت

اهمیت کابینت‌ها

از گذشته تا امروز هر مدل کابینت تاثیر زیادی هم در زیبایی و هم در تسهیل فعالیت درون آشپزخانه داشت. اکثرمان کابینت‌‎های سبک کلاسیک را دیده‌ایم و حتی شاید هنوز هم بخشی از دکوراسیون آشپزخانه‌ی ما هستند، اما در دکوراسیون مدرن بیشتر به سمت مدل کابینت‌ با سبک مدرن و نئوکلاسیک جلب شده است.

مدل کابینت ایرانی در گذشته به شکل ساده‌تری بوده است. طاقچه‌های گچی فرورفته در دیوار یا مدل کابینت ساده گچی بدون درب، که با پرده پوشانده میشد از نمونه‌های نوستالژیک آن هستند. در مدل کابینت آشپزخانه جدید به دوام طراحی و جنس مواد تشکیل‌دهنده کابینت توجه ویژه‌ای می‌شود.

در خانه‌های مدرن البته هر مدل کابینت در جای خودش زیبا و مناسب است و در انتخاب کابینت مورد نظر اول باید به کارایی آن توجه کرد.

 

کدام مدل کابینت مناسب منزل مدرن است؟

جواب این سوال که کدام مدل کابینت مناسب آشپزخانه‌ی من است؟ بستگی به خود شما دارد، ما در ادامه چند مدل کابینت که با سبک دکوراسیون مدرن همخوانی دارد را معرفی می‌کنیم تا خودتان به جواب این سوال برسید.

کابینت شیکر

این مدل کابینت از 5 پنل ساخته شده و فرم اصلی آن یک قاب برجسته با فضای میانی فرورفته است.

مدل کابینت شیکر طراحی ساده‌ای دارد و برای هر سبک دکوراسیون چه کلاسیک چه مدرن قابل استفاده است. اما قابلیتی که آن را مدرن‌تر جلوه می‌دهد جسارت در انتخاب رنگ آن است.

چه رنگ‌های ملایم چه رنگ‌های بولد برای این مدل کابینت ساخته شده‌اند.

کابینت شیکر

کابینت کرکره‌ای(louvered)

این سبک کابینت از تخته‌های چوبی افقی ساخته شده و شکل کرکره مانند دارد. هوا در این مدل کابینت جریان دارد و برای وسایلی که نیاز به تهویه دارند مناسب است. موارد بدون بو و مواد خوراکی برای قرار گرفتن در این کابینت مناسب‌اند.

رنگ چوب و رنگ‌های ملایم زیبایی این سبک کابینت را چند برابر می‌کنند.

کابینت آشپزخانه جدید

کابینت درشیشه‌ای

این مدل کابینت با درب شیشه‌ای همه چیز را نشان میدهد و مثل یک ویترین عمل می‌کند. ظروف زیبا را در این کابینت جای دهید و از دیده شدن آن‌ها هراسی نداشته باشید. مدل کابینت در شیشه‌ای بیشتر حالت تزئینی دارد و بهترین مکان برای ظروف لوکس شماست. اگر آشپزخانه شما از بیرون نما دارد پیشنهاد می‌کنیم از کابینت درشیشه‌ای استفاده کنید.

کابینت ساده

انواع معماری‌های آشپزخانه را بشناس!

 

کابینت تخت (flat panel)

این طرح کابینت آشپزخانه که به آن دال نیز گفته می‌شود به شکل یک تخته ساده بدون جزئیات گرانقیمت است. مدل کابینت ساده تخت، طراحی مینیمال دارد و مناسب منزل مدرن است که می‌توان از تخته‌های مات یا براق برای این مدل کابینت آشپزخانه جدید استفاده کرد. رنگ و روکش رویی آن به سلیقه شما بستگی دارد.

کابینت مدرن

کابینت قفسه‌باز

اگر شماهم جزو افرادی هستید که به خانه‌های قدیمی و حال و هوای آن علاقه دارید، کابینت قفسه باز گزینه ای نوستالژیک است که به دلیل طرح ساده میتوان از آن برای کابینت آشپزخانه مدرن استفاده کرد. چوب یا فلز را برای تخته آن انتخاب کنید و با آویختن چند آویز زیر کابینت از تمام بخش‌های آشپزخانه به نحو مفید بهره ببرید. این طرح علاوه بر کابینت آشپزخانه در تمام قسمت‌های منزل هم کاربرد بسیار زیادی دارد.

آشپزخانه مدرن

کابینت قاب‌دار

این مدل کابینت یک قاب در وسط و یک پنل برجسته دارد. این سبک بیشتر برای دکوراسیون کلاسیک به کار می‌رود اما با ایجاد تغییرات کوچکی در این مدل کابینت مانند تغییر رنگ، می‌توان به این طرح محبوب و با کارایی جلوه‌ای مدرن اضافه کرد.

 

جنس کابینت های مدرن از چیست؟

یک مدل کابینت خوب از جنسی باکیفیت و بادوام ساخته شده است که بر کارایی بیشتر آن تاثیر دارد. اما بعضی جنس‌های کابینت مانند فولاد، چوب و لمینت در منازل امروزی محبوبیت بیشتری دارند. در ادامه به انواع آن اشاره میکنیم:

 

جنس فولاد ضدزنگ

این جنس علاوه بر دوام بسیار بالایی که دارد به آشپزخانه حالتی از طراحی صنعتی می‌بخشد. با هر سلیقه‌ای سازگار نیست اما طرفدارهای خاص خودش را هم دارد. در این مدل کابینت نگران زنگ زدن  نباشید و بدانید حالاحالاها کارش به تعمیر نمیرسد.

از معایب این جنس کابینت‌ها گران بودن و سریع لک شدن آن است اما انتخاب طرح مناسب این مدل کابینت زیبایی چشمگیری برای منزل به وجود می‌آورد.

کابینت فولاد

جنس چوب

کابینت جنس چوب انتخابی لوکس و کلاسیک است اما هیچوقت قدیمی نمی‌شود. از جمله مزایای این مدل کابینت اصالت چوب، آسانی نظافت، دوام چوب و زیبایی بصری است اما معایبی مثل امکان نفوذ حشرات، ضعف در برابر رطوبت و هزینه‌ی چوب هم در کنار تمام این مزایا وجود دارد.

قیمت انواع مختلف مدل کابینت‌ چوبی بسته به نوع چوب متفاوت است. به علت تنوع چوب‌های کابینت تنوع قیمت نیز وجود دارد و اگر به این جنس کابینت علاقه‌مند هستید امکان خرید آن برای شما حتمی است.

 

جنس لمینت

کابینت‌هایی با جنس لمینت امروزه از محبوب‌ترین انواع مدل کابینت به حساب می‌آیند. علت این محبوبیت دوام بالا، تنوع رنگی، نظافت آسان، قیمت مناسب و سبکی این کابینت‌هاست که باعث کاهش هزینه نصب آن‌ها می‌شود.

کابینت جنس لمینت با یک دستمال نم‌دار به راحتی تمیز می‌شود اما از آب زیاد برای نظافت آن استفاده نکنید.

لمینت علاوه بر یک کابینت خوب، یک کفپوش خوب هم هست! ویژگی های لمبنت را اینجا ببینید.

 

آشپزخانه امروزی

چند پیشنهاد

همیشه راهکارهای کوچکی هستند که دکوراسیون منزل ما را تکمیل می‌کنند. این چند توصیه را حتما جدی بگیرید.

 

مدرن استفاده کنید.

برای خانه‌های کوچک حتما از کابینت آشپزخانه مدرن استفاده کنید. طرح کابینت آشپزخانه مدرن به دلیل سادگی و طراحی مینیمال باعث نظم بیشتر فضا می‌شود. استفاده از کابینت‌های رنگ روشن و مدل کابینت سراسری مناسب‌ترین انتخاب برای آشپزخانه‌های کوچک هستند.

کابینت‌ها را بلند طراحی کنید.

در خرید یا سفارش کابینت حتما طرحی را انتخاب کنید که تا سقف فاصله‌ی خیلی کمی داشته باشد. مدل کابینت آشپزخانه جدید مدرن است و کابینت‌های مدرن کوتاه نیستند! اگر با ارتفاع کابینت‌ها مشکل دارید میتوانید توسط یک پنل با هر جنس دلخواهی، آن را به دو قسمت تقسیم کنید و از تمام طبقات آن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید خودتان دکوراسیون طراحی کنید، اینجا کلیک کنید.

 

کابینت مدل جدید

تعداد را رعایت کنید.

قطعا کابینت جزو ضروری آشپزخانه است اما این موضوع دلیل نمی‌شود که تمام فضای آشپزخانه با کابینت پر شود. دکوراسیون آشپزخانه خود را به‌طور اصولی طراحی کنید و از کابینت‌هایی با تعداد متناسب اما جادار استفاده کنید تا تمام قسمت‌های آشپزخانه شما مملو از کابینت نباشد.

ترکیب کنید.

گاهی برای امروزی بودن لازم نیست تمام انتخاب‌های ما ترند روز و مدرن باشند. شما می‌توانید با کمی تغییر از طراحی موردعلاقه خود چه کلاسیک باشد چه مدرن استفاده کنید. گاهی این تناسب راز امروزی بودن یک مکان است.

جداسازی کنید.

برای راحتی خودتان و همینطور نظم بیشتر فضایی که روزانه ساعات زیادی در آن وقت میگذرانید، هر کابینت را مختص به یک سری وسایل مرتبط قرار بدهید. برای مثال ظروف لوکس در یک کابینت و ظروف دم‌دستی در دیگری جا بگیرد. فضاها را جوری انتخاب کنید که کابینت‌های پر استفاده‌تر، دم دست‌تر باشند.

دکوراسیون مدرن

و در آخر…

در دکوراسیون امروزی استفاده از کوچک‌ترین فضاها اهمیت بالایی دارد برای همین توجه ویژه‌ای به مدل کابینت‌ و نقش آن‌ در فضای آشپزخانه می‌شود. کابینت‌ها علاوه بر زیبایی بصری، کاربردی نیز هستند و به عنوان مکمل دکوراسیون مدرن خانه‌ شما به شمار می‌آیند. پس با یک انتخاب خوب در خرید کابینت می‌توانید هزینه‌های جانبی خود را به صفر برسانید.

 

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.