با کمترین هزینه بازسازی کن!

بازسازی منزل نه آنقدر کار بزرگ و سختی است که از آن فراری باشید و نه آنقدر کار ساده و دم دستی‌ای است که بدون برنامه آن را شروع کنید. بازسازی یک قدم بسیار مهم برای حفظ خانه، ایجاد تغییرات مهم و نوسازی ساختمان است.

گاهی اوقات شما می‌توانید با چند تعمیر کوچک و بزرگ مسیر کوچکی از بازسازی را طی کنید. برخی مواقع هم باید با چند تغییر اساسی و زمان‌بر یک خانه جدید برای خود بسازید. هر دوی این انتخاب‌ها به اولویت‌ها، میزان بودجه، زمان و نوع برنامه شما بستگی دارد.

ما سعی کرده‌ایم تا برای هر دو مسیر چند راهکار کاربردی پیشنهاد کنیم تا با استفاده از آن‌ها دست به بازسازی ساختمان خود بزنید.

تعمیرات

نوسازی یا بازسازی

لزوماً انتخاب یکی از این دو شما را به هدف نمی‌رساند. گاهی لازم است که هردوی آن‌ها را به میزان مناسب با ساختمان خود به کار بگیرید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. بازسازی و نوسازی می‌توانند به‌راحتی همپای هم پیش بروند و یک نمای کاملاً متفاوت و بهینه برای شما بسازند.

شما می‌توانید این کار را با تغییرات کوچک از تعویض شیرآلات و کابینت‌ها و… شروع کنید یا با تغییرات بزرگتر مثل اضافه کردن یک دیوار، اضافه کردن پنجره به بالکن و… . اولی در حوزه نوسازی قرار می‌گیرد و دومی در حوزه بازسازی. البته برای بعضی از کارهایی که به تغییر کلی در ساختار ساختمان منجر می‌شود، نیاز به مجوز دارید.

مقالات مرتبط با حوزه دکوراسیون درودگران را از دست ندهید؛ اینجا بخوانید!

قبل از شروع برنامه‌ریزی برای بازسازی منزل باید موارد زیر را انجام دهید:

  • تعمیرات
  • اولویت‌بندی
  • برنامه‌ریزی
  • برآورد بودجه
  • جمع‌آوری وسایل موجود
  • حذف اسباب اضافه
  • تهیه لوازم ضروری

بعد از این که لیست و برنامه خود را آماده کردید، می‌توانید بازسازی خود را شروع کنید.

نوسازی

4 تعمیری که خودتان می‌توانید انجام دهید

تعدادی از معایب موجود در ظاهر منزل شما را مشکلات مختلفی می‌سازند که اگر آن‌ها را پیدا کرده و رفع کنید، با ساختمان بهتری روبه‌رو خواهید بود. مثلاً حساب کنید که دیوار شما نم پس داده و از ریخت افتاده است. حالا باید بروید آن را رنگ بزنید یا این که مشکلش را حل کنید؟ طبیعتاً گزینه دوم. اول رفع مشکل و بعد زیباسازی آن. همین الگو را می‌توانید در کل ساختمان پیاده کنید.

تمام تعمیرات لازم را انجام بدهید و بعد به سراغ بازسازی بروید. در زیر چند نمونه تعمیرات ساده‌ای را که خودتان می‌توانید از پس آن بربیایید، آورده‌ایم.

بازسازی ساختمان

1.چکه کردن را جدی بگیرید

چکه کردن لوله‌ها و شیرآلات در درازمدت می‌تواند به سطح زیرین، بافت‌های کناری و… آسیب برساند. برای همین شما باید خودتان دست به کار شوید و با چند آچار و چسب‌های ضروری این چکه‌ها را متوقف کنید. آخر هفته خود را به این کار اختصاص دهید و  هر جایی که لازم بود از یک لوله‌کش کمک بگیرید. به‌خصوص اگر با مشکل نشتی یا گرفتگی طرف باشید.

برای خرید پروفیل و ابزار درودگران با قیمت مناسب، کلیک کنید.
2.به فکر کاغذ دیواری‌ها باشید

بلند شدن لبه‌های کاغذ دیواری را حتماً با استفاده از یک تاشو نجات دهید. اگر جلوی این مشکل را نگیرید، ممکن است کاغذ دیواری خود را به مرور زمان از دست بدهید. علاوه بر این آسیب‌دیدگی‌های جزئی را نیز با قرار دادن یک قاب یا یک وسیله روی یا جلوی آن بپوشانید. از چسب‌های مخصوص کاغذ دیواری نیز برای رفع ایرادات دیگر بهره ببرید. حفظ یک کاغذ دیواری بسیار بهتر از هزینه کردن برای تهیه کاغذ دیواری جدید است.

3.نمای بیرونی را منظم کنید

خیلی مهم است که قبل از شروع بازسازی ، چیزهای غیر ضروری و بی استفاده‌ای که در گوشه وکنار خانه نگه‌ داشته‌اید، دور بیندازید. اگر قرار بود از این وسایل استفاده کنید، می‌کردید. آن‌هایی را که فکر می‌کنید به کار بازسازی می‌آیند، بردارید و خودتان را از شر باقی وسایل خلاص کنید. این بهترین قدم برای ایجاد تغییرات جدید است.

دکوراسیون

4.تعویض چیزهای شکسته را از یاد نبرید

سنگ‌های شکسته، کاشی‌های لب‌پر شده یا ترک‌خورده را سریع عوض کنید. تعویض این موارد در ارائه نمای کلی هر فضا تاثیرگذار است. مثلاً اگر شما وارد سرویس بهداشتی شوید و هر چیز در ایده‌آل‌ترین حالت و به زیباترین شکل سر جای خودش باشد اما لبه سنگ روشویی شما شکسته باشد، کل تصویر را خراب می‌کند.

از این دست تعمیرات ریز و درشت در هر خانه و ساختمانی زیاد هست. فقط کافی است که کمی وقت بگذارید و سر بچرخانید تا بتوانید آن‌ها را یافته و رفع کنید.

بازسازی

چند ایده برای بازسازی و نوسازی

یک یا چندتای این ایده‌های کم‌هزینه را برای شروع کار انتخاب کنید. شک نداشته باشید که بعد از انجام آن با یک تصویر متفاوت از ساختمان قبلی خود مواجه خواهید شد.

تغییر لوسترها و منابع نور

نور یکی از موثرترین عناصر در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. شدت، جایگاه، نوع رنگ و… آن بر چگونگی ارائه و جلوه فضای داخلی شما اثرگذار است. علاوه بر آن اگر در کنار آن از نور طبیعی بهره ببرید، تغییرات چشمگیری را در رنگ‌ها و ایجاد سایه‌های تیره و روشن در فضای داخلی مشاهده خواهید کرد.

برای این کار می‌توانید در بازسازی منزل از مشاوره نورپردازان کمک بگیرید تا بدانید کدام قسمت از خانه شما به نور بیشترف کجا به نور طبیعی و چه قسمت‌هایی به تاریک ماندن نیاز دارند.

تنوع رنگی، مشخصات و قیمت پارکت لمینت‌های درودگران را اینجا ببینید.
تهویه هوا

گاهی اوقات خوب نبودن فضای داخلی منزل ما به عدم تهویه هوا در آن برمی‌گردد. یعنی شاید همه چیز عالی باشد اما به خاطر ماندگی هوا، پیچیدن بوی نامطبوع یا پخت و پز در محیط باعث ایجاد حس ناخوشایندی در افراد می‌شود.

  • نصب پنکه
  • اضافه کردن کانال کولر
  • خرید یک هواکش تازه
  • ساخت یک پنجره

تمام راهکارهایی هستند که در این زمینه می‌توانید به کار ببرید تا هوای تازه آزادانه جریان داشته باشد.

تعویض یا تمیز کردن ناودان و لب پنجره

اگر خانه شما ناودان دارد، حتما باید آن را تمیز کرده و گرفتگی یا باز بودن راه آب را بررسی کنید. شما می‌توانید به هنگام بازسازی با تعویض ناودان‌های قدیمی یا رنگ‌ کردن آن‌ها، تغییر مهمی در نمای بیرونی ایجاد کنید. علاوه بر آن نظافت لب پنجره‌ها یا قرار دادن صفحه‌ای سنگی برای آن‌ها در بیرون پنجره به آراستگی نمای بیرونی ساختمان کمک می‌کند. شما می‌توانید از گلدان‌ها نیز برای زیباتر کردن این فضاها استفاده کنید.

10 اشتباه رایج در چیدمان منزل را بشناسید. برای مطالعه کلیک کنید.
بندکشی مجدد کاشی و سرامیک

بندهای خورده شده، چرک و نامرتب کاشی‌ها و سرامیک‌ها سریع‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید، به چشم می‌آیند. حالا حساب کنید با یک بندکشی مجدد در بازسازی می‌توانید چه تصویر متفاوتی بسازید. پس یک برنامه منظم برای بندکشی سرویس‌ها یا کف آشپزخانه و منزل داشته باشید تا همه چیز یکدست و قشنگ به نظر برسد.

بازسازی خانه

سالم بودن درها

موقع ورود به یک ساختمان دقیقاً با چه چیزی روبه‌رو می‌شوید؟ قطعاً درها. درها در ابتدای مسیر ورود به هر قسمت از یک ساختمان قرار دارند و اگر در ورودی منزل شما تر و تمیز نباشد، ممکن است تاثیر منفی‌ای بر ذهنیت مهمان بگذارد. برای بازسازی درها می‌توانید به‌راحتی با رنگ – جلا زدن، روکش کردن و حتی تعویض آن‌ها را نو کنید.

بازسازی

پوشاندن سوراخ‌ها

نگذارید هیچ سوراخ یا حفره‌ای در دیوارها باقی بماند. این سوراخ‌ها علاوه بر زشت بودن، باعث بیشتر شدن آسیب‌دیدگی در دیوار نیز می‌شوند. مثلاً پریزهای بیرون مانده یا درآمده هم به اتصالات شما آسیب می‌رسانند و هم دیوار را خراب می‌کنند. در فرایند بازسازی هر چه سریع‌تر فکری به حال این سوراخ‌های بلاتکلیف بکنید.

ریختگی رنگ اطراف چارچوب‌ها

این مسئله را افراد جزئی‌نگر بیشتر درک می‌کنند. آن‌هایی که موقع نوشیدن یک چای دم پنجره نگاهشان از روی ترک‌ها و برآمدگی رنگ‌ها سر می‌خورد و دورتادور قاب پنجره شما می‌گردد. اگر چارچوب پنجره شما نمی‌تواند مانع از نفوذ آب به داخل شود، در زمان بازسازی و نوسازی آن را عوض کنید. وگرنه با گچکاری مجدد دیوارها به خصوص در کناره چارچوب‌ها و رنگ تازه زدن به آن‌ها، این جزئیات مخرب را از بین ببرید.

نوسازی ساختمان

کابینت‌های جادار

گاهی اوقات بهم‌ریختگی ظاهر آشپزخانه شما به خاطر نداشتن جای کافی است. اگر می‌توانید کابینت‌های خود را تعمیر کنید و قفسه‌های جدید به آن بیفزایید. اگر هم برایتان ممکن است، کابینت‌های جدید و جاداری سفارش بدهید که بتوانید از تمام فضای خالی موجود در آشپزخانه استفاده کنید. تهیه این نوع از کابینت‌ها موقع بازسازی به نظم دادن وسایل شما کمک زیادی می‌کنند و از شلوغی تصویر آشپزخانه شما می‌کاهند.

تغییر پوشش کف

براساس سبک زندگی و بودجه خود یک پوشش کف مناسب انتخاب کنید. این روزها پوشش‌های کف چوبی به خصوص پارکت لمینت بسیار محبوب‌اند. چون فرایند نصب یا تعمیر آن‌ها در کمتر از یک نصفه روز انجام می‌شود. علاوه بر آن تمیز کردن و نگهداری‌شانم بسیار ساده است. به همین دلیل اغلب مردم موقع بازسازی کف، به خرید کفپوش لمینت روی آورده‌اند.

رنگ کردن

رنگ کردن

اولین انتخاب اکثریت در بازسازی همین رنگ کردن مجدد خانه است. رنگ کردن دردسرهای خودش را دارد اما نمی‌شود از تغییر فوق‌العاده‌ای که ایجاد می‌کند، گذشت. ولی حواستان باشد که این قدم را باید در آخرین مراحل بردارید تا یک بازسازی درست و حسابی انجام داده باشید.

بازسازی

جمع‌بندی

دقت داشته باشید که در بازسازی ساختمان علاوه بر توجه و صرف وقت برای فضای داخلی، به فضای بیرونی نیز اهمیت بدهید. رنک زدن، روکش کردن و تغییرات نمای بیرونی و رفع ایرادات آن همپای تغییرات درونی ارزش دارد. زیرا تصویر بیرونی و درونی یک ساختمان هم‌زمان بر مهمانان و تازه‌‌واردان اثر می‌گذارد.

پس برای بازسازی ساختمان یا منزل خود، بودجه و برنامه‌ریزی خود را مختص به هر دوی این فضاها در نظر بگیرید تا بتوانید به یک نتیجه بسیار مطلوب برسید.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.