چند نکته اساسی در دکوراسیون اتاق خواب

اهمیت دکوراسیون اتاق خواب از این جهت است که شما دارید یک فضای متفاوت از خانه را می‌چینید. چیدمان اتاق خواب باید به نحوی باشد که آرامش و حال خوب را به شما بدهد نه این که تزئینات اضافه در آن به کار برود.

در این مطلب سعی می‌کنیم به وسایل ضروری چیدمان این اتاق و نکات اساسی دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم.

10 وسیله‌ای که باید حتماً در اتاق خوابتان داشته باشید

وجود یک سری وسایل در هر دکوراسیون اتاق خواب مشترک است. در زیر به وسایل اساسی و ضروری اتاق خواب‌ها می‌پردازیم.

 

1.تخت خواب

اولین چیزی که ما معمولا برای اتاق خواب می‌خریم، تخت است. اما دقت کنید که تخت نقش کلیدی در دکوراسیون اتاق خواب دارد و ابعاد و شکل آن باید طوری باشد که فضای زیادی را اشغال نکند. علاوه بر آن این تخت باید بتواند تمام نیاز شما را تا سال‌ها برطرف کند.

پس در خرید آن هیجان را کنار بگذارید و به فکر کاربری و تناسب با دکوراسیون باشید.

 

2.خوشخواب

به تبع خریدن تخت ما باید یک تشک خوشخواب مناسب تهیه کنیم که طول عمر مناسبی داشته باشد و به بدن ما آسیب نزند. البته که در برخی سبک‌های دکوراسیون مثل بوهمی از تخت‌های رایج و معمول استفاده نمی‌شود و طبیعتاً تشک خوشخواب هم خلاصه می‌شود به تشک‌های ساده و کم حجم.

در هر حال شما با یک تخت خالی نمی‌توانید کاری بکنید. پس قدم بعدی خریدن یک تشک فوق‌العاده است.

برای داشتن یک زندگی بهتر، دکوراسیون سالم را انتخاب کنید!

دکوراسیون

3.ملحفه و روتختی

یک ملحفه و روتختی شیک و زیبا می‌تواند یک نمای بی‌نظیر به اتاق شما بدهد. رنگ آن را می‌توانید با رنگ دکوراسیون اتاق خواب خود ست کنید. این نکته هم خیلی اهمیت دارد که همیشه آن را مرتب نگه دارید. یک عنصر آشفته در اتاق خواب باعث بهم ریختن تصویر کلی اتاق شما می‌شود.

شما با انتخاب یک روتختی متفاوت و خاص می‌تواند جلوه اتاق شما را کاملاً دگرگون کند.

 

4.آباژور یا چراغ مطالعه

هر دکوراسیون اتاق خواب به یک چراغ مطالعه یا آباژور نیاز دارد. یک آباژور ساده می‌تواند مناسب دکوراسیون مینیمال باشد. یک آباژور کلاسیک و درشت نیز مناسب دکوراسیون تجملی و آنتیک است.

 

5.میز کنارتختی

در بعضی از ست‌های تختخواب شما می‌توانید تخت را با میز کنار آن بخرید. اما اگر تخت شما میز ندارد، حتما یک میز کوچک و متناسب برای آن تهیه کنید. میز کنار تختی نقش مهمی در دکوراسیون اتاق خواب شما دارد و می‌تواند مانع شلختگی و پخش و پلا شدن وسایل شما بشود.

اتاق

اکسسوری‌های کوچک اما مهم دکوراسیون را بهتر بشناسید!
6.کمد لباس

کمدهای لباس عضو همیشگی اتاق خواب هستند. اگر کمد شما دیوری باشد که هیچ، وگرنه شما باید یک کمد کاملاً کاربردی و مناسب برای اتاق خواب خود بخرید. شکل ظاهری این کمد باید با دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد و در کنار تمام این موارد، نیازهای ضروری شما را رفع کند و جزوی از اتاق بشود.

کمد را می‌توانید با تخت خواب خود نیز ست کنید.

 

 7.صندلی راحتی

یک مبل یا صندلی راحتی انتخاب کنید که تعادل فضای دکوراسیون اتاق خواب شما را بهم نزند. مبل راحتی فضای کافی برای استراحت شما در اتاق را فراهم می‌آورد. به خصوص برای مواقعی که دلتان نمی‌خواهد نظم تخت را بهم بزنید یا میزبان یک مهمان در اتاق خود هستید.

 

8.لوستر

در انتخاب لوستر برای اتاق خواب خود وسواس زیادی به خرج بدهید. لوستر یکی از کلیدی‌ترین عناصری است که شما خواه ناخواه به صورت روزمره با آن درگیر هستید. جنس نور، مدل نورپردازی و تمام جزئیات آن بر نمای اتاق و روشنایی آن اثر می‌گذارد. لوستر علاوه بر زیبا بودن باید بسیار کابردی و مناسب باشد.

اتاق خواب

9.آینه قدی یا کوچک

وجود آینه‌ها در هر فضایی باعث گستردگی و زیبایی هر دکوراسیونی می‌شوند. در دکوراسیون اتاق خواب داشتن یک آینه به آراستگی و افزایش نور کمک می‌کند. سعی کنید آینه‌ها را در دیوار روبه‌روی در یا کنج اتاق نصب کنید. چون آینه‌ها به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون به حساب می‌آیند و هر کجا که باشند توجه را به خود جلب می‌کنند.

 

10.قالیچه

به هیچ وجه در دکوراسیون اتاق خواب از فرش کامل استفاده نکنید. ترجیحاً یک قالیچه متوسط یا کوچک بخرید تا فضای اتاق را بزرگتر نشان داده و مجال چیدمان به شما بدهد. در این صورت هم فضای کافی برای حرکت دارید هم نگران جابه‌جایی وسایل نیستید.

طراحی غار تنهایی برای خود را به عنوان یک اولویت در زندگی در نظر بگیرید و آن را پشت گوش نندازید. در این مطلب چند ایده برای ساخت غار تنهایی آورده‌ایم که قطعاً یکی از آن‌ها به کار شما می‌آید.

اتاق خواب مکانی است که شما قرار است زمان زیادی در آن بگذرانید. پس به فکر آسایش و آرامش خودتان باشید نه شلوغ‌کاری‌هایی که صرفاً جای شما را تنگ می‌کنند و باعث آشفتگی بیشتر می‌شوند.

 

نکات اساسی برای دکوراسیون اتاق خواب

اگر در حال چیدمان اتاق خواب خود هستید یا نه می‌خواهید تغییر دکوراسیون بدهید، این چند نکته مهم را فراموش نکنید.

دکور

رنگ

رنگ دیوارها را جدی بگیرید. اکثراً از رنگ‌های روشن و ملایم برای اتاق خواب استفاده می‌کنند اما به کار بردن رنگ‌هایی با طیف تیره نیز طرفداران خود را دارد. برای اتاق خواب ‌های کوچک از رنگ‌های روشن و برای اتاق خواب های بزرگ می‌توانید از رنگ‌های تیره که عمق آن را بیشتر کنند، استفاده کنید.

نور

منبع روشنایی اتاق خواب شما باید علاوه بر فراهم آوردن میزان نور کافی، مانع از سایه‌اندازی زیاد، کم نوری و  آزار چشم شما بشود. ارتفاع لوستر، شیوه نورپردازی، رنگ لامپ و تمامی جزئیات بر توصر کلی اتاق خواب شما تاثیرگذار است.

طراحی داخلی

فضای ذخیره

حواستان باشد که اتاق خواب شما فقط مکان خواب نیست. شما باید بتوانید وسایل خود را در این مکان نگه دارید. پس سعی کنید از تمام فضاهای کوچک و بزرگ آن بهترین استفاده را بکنید.

شما چقدر اهل آپارتمان تراپی هستید؟ در این مطلب 10 راهکار برای یک آپارتمان ‌تراپی و دکوراسیون شاد برایتان آورده‌ایم. از دستشان ندهید!
دکور

تک‌تک وسایلی که در اتاق قرار می‌دهید بخشی از دکوراسیون اتاق خواب شما می‌شود. چه یک قاب کوچک، چه یک گلدان و… . بنابراین شما با یک کلیت روبه‌رو هستید که از مجموع این جزئیات تشکیل می‌شود.

انتخاب تمامی این موارد هر چند که در بازه‌های مختلف زمانی صورت بگیرد، باید در یک راستا باشند.

 

سلیقه شما

هیچ چیزی مهم‌تر از این نیست که شما در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب سلیقه شخصی و نیازمندی‌های خود را لحاظ کنید. شما قرار نیست اتاق خواب را برای دیگران بچینید. بلکه قرار است آن را مختص خودتان تعریف کنید و از بودن در آن لذت ببرید.

طراحی اتاق

حرف آخر…

چیدمان اتاق خواب یک هنر ویژه است که بسیاری از ما باید آن را بیاموزیم و سعی کنیم آن را به بهترین شکل انجام بدهیم. چه بهتر از این که برای داشتن زیباترین و ناب‌ترین فضای شخصی خودمان وقت بگذاریم؟

تغییرات را از همین امروز شروع کنید!

 

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.