پارکت برای آشپزخانه ؛ آره یا نه؟

شاید این سوال بیشتر برای ما ایرانی‌ها پیش بیاید که شیوه نطافت متفاوتی را داریم. وگرنه برای اروپاییان نصب پارکت برای آشپزخانه یک امر کاملاً رایج است. در این مطلب سعی می‌کنیم به طور مفصل از مزایا و معایب نصب پارکت برای آشپزخانه صحبت کنیم. درانتها شما به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این انتخاب مناسب سبک زندگی‌تان هست یا نه.

پارکت برای آشپزخانه

پارکت لمینت

منظور ما اینجا از پارکت برای آشپزخانه پارکت لمینت یا کفپوش لمینت است. محصولی که در بازار ما معمولاً به عنوان پارکت شناخته می‌شود. وگرنه که پارکت چوبی هرگز در آشپزخانه نصب نمی‌شود چون با این محیط سازگاری ندارد. اما در مورد کفپوش لمینت شرایط متفاوت است. برای اطلاع دقیق از شیوه تولید، ساختار پارکت لمینت و تفاوت آن با پارکت حتما این مقاله را بخوانید.

خرید پارکت

جذابیت بی‌همتا

چه بپسندید، چه نپسندید نمی‌توانید جذابیت فوق‌العاده کفپوش لمینت در کف آشپزخانه را منکر شوید. فقط کافی است پیگیر تصاویری از دکوراسیون جدید آشپزخانه باشید. آن وقت در نیمی از عکس‌ها، آشپزخانه‌هایی با کف پارکت لمینت شده را می‌بینید. عکس‌هایی چشمگیر و دلفریب. همین قابلیت در شیک بودن و جلوه خیره‌کننده کفپوش لمینت باعث شده که اروپاییان نتوانند از نصب آن در آشپزخانه چشم‌پوشی کنند.

تنوع بسیار

پارکت لمینت‌ها معمولا در طرح و رنگ تنوع بسیار بالایی دارند. این امر ست کردن آن‌ها با انواع رنگ‌های دیگر در دکوراسیون را ممکن می‌کند. جالب است بدانید که پارکت رنگ طوسی یا رنگ‌های کرم جزو انتخاب‌های پرطرفدار برای نصب در آشپزخانه هستند. به خصوص آشپزخانه‌های کوچک که به راحتی با انتخاب پارکت طوسی یا پارکت رنگ روشن، بزرگتر نشان داده می‌شوند. علاوه بر این چنین رنگ‌هایی لکه‌ها را خیلی زودتر نشان می‌دهند و کمک می‌کنند تا محیط همیشه تمیز بماند.

پارکت لمینت

نصب سریع

نصب راحت و سریع کفپوش لمینت یکی دیگر از مزایای انتخاب آن برای استفاده در آشپزخانه است. اگر مشغول بازسازی هستید، انتخاب پارکت برای آشپزخانه بهترین گزینه شما به حساب می‌آید.

در نصب پارکت برای آشپزخانه باید دقت داشته باشید که کابینت‌ها از پیش نصب شده باشند. چون نباید اجسام با وزن بسیار زیاد و خارج از ظرفیت کفپوش لمینت بر روی آن نصب شوند.

شرایط نصب پارکت برای آشپزخانه

اگر کابینت شما پایه‌دار است، این پایه باید بر کف اصلی سوار شود و موقع نصب پارکت برای آشپزخانه ، جای آن را برش می‌دهند.

اگر کابینت شما بدون پایه است و کامل بر زمین می‌نشیند، دیگر فضای خالی‌ای برای نصب پارکت باقی نمی‌ماند. بلکه کفپوش لمینت تا لبه آن نصب می‌شود.

درباره انتخاب رنگ پارکت می‌توانید آن را یکرنگ با رنگ کابینت‌ها، تیره‌تر یا روشن‌تر انتخاب کنید.

اگر هم قصد نصب کفپوش لمینت برای آشپزخانه تازه ساخت خود را دارید، باید آن را در آخرین مرحله انجام بدهید.

کفپوش لمینت خیلی ساده با دستگاه برش می‌خورد. پس نگران کنج‌ها و گوشه‌های کوچک کابینت‌ها نباشید.

نصب پارکت

در مورد قرار دادن وسایل بزرگی که کفشان بر سطح پارکت ثابت می‌شود هم باید به این صورت عمل کنید.:

زیر ماشین ظرفشویی یا لباسشویی پارکت نمی‌شود چون فضای خالی‌ای برای نصب نیست. درواقع اصلا کف زیر این وسایل پیدا نیست.

مورد فوق در مورد یخچال و فریزر نیز صدق می‌کند. اما اگر اصرار دارید که زیر این مورد را پارکت کنید، از ریل یا غلتک یا پایه چرخدار استفاده کنید. این شرایط امکان حرکت کفپوش لمینت را در زیر اجسام سنگین فراهم می‌کند. زیرا این پوشش کف دچار انبساط و انقباض می‌شود و اگر سطح آن پوشیده و تحت فشار باشد، باعث درز باز کردن یا بالاآمدگی آن خواهد شد.

موقع نصب ماشین لباسشویی یا ظرفشویی و اتصالات شلنگ‌های آب یخچال و فریزر، مطمئن شوید که همه چیز به درستی انجام شده. هر چند ماه یکبار هم چکه کردن یا نشتی دادن این شلنگ‌ها را بررسی کنید.

مقاومت در برابر آب

حتما اصطلاح پارکت ضد آب را شنیده‌اید، منظور از این اصطلاح همان مقاومت کفپوش لمینت در برابر آب است. کفپوش لمینت در برابر آب مقاوم است اما شما بعد از نصب پارکت لمینت نمی‌توانید آشپزخانه‌ خود را بشویید. باز کردن شلنگ و گرفتن آب بر کف آشپزخانه ابدا با این محصول سازگار نیست. پارکت لمینت به خاطر خاصیت ضداستاتیکی‌ای که دارد، کمتر گرد و غبار می‌گیرد. علاوه بر این شما خیلی راحت و سریع می‌توانید سطح آن را تمیز کنید. در ادامه مطلب برایتان بیشتر از نحوه تمیز کردن پارکت می‌گوییم.

{راهنمای نظافت کفپوش لمینت به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت پوشش کف منزل یا اداره را تمیز کنید. }

فقط خاطرتان باشد که از سلامت لوله‌ها در کف و باقی اتصالات آبی در دیوارها و زیر سینک‌ها و… مطمئن شوید. نشستی یا ترکیدگی کوتاه مدت لوله‌ها در زیر یا روی پارکت لمینت را با رسیدگی سریع می‌شود تعمیر کرد. اما اگر کفپوش لمینت طولانی مدت در مجاورت با آب و رطوبت قرار بگیرد، به صورت کامل باد می‌کند. آن موقع شما باید همه قطعات آسیب دیده را جمع کرده و جایگزین کنید.

برای آشنایی با آسیب‌ها و روش‌های تعمیر کفپوش لمینت این مطلب را بخوانید.

پارکت رنگ روشن

بافت لطیف و گرم

پارکت لمینت به خاطر مغزی HDF و لایه‌های متفاوتی که دارد، نسبت به سرامیک و سنگ، گزینه لطیف‌تر و گرم‌تری محسوب می‌شود. اگر اغلب پابرهنه می‌گردید یا کودک نوپا دارید، پارکت برای آشپزخانه انتخاب معقولانه‌تری است. البته خیال نکنید که به این خاطر حرارت در آشپزخانه می‌ماند. نه، در فصل‌های سرد کفپوش لمینت گرمایش را حفظ می‌کند و در فصل‌های گرم هم باعث انتقال جریان هوا می‌شود.

قیمت پارکت

نگهداری و نظافت راحت

کفپوش لمینت فقط با یک تی و شوینده معمولی تمیز می‌شود. نیازی به ترفند خاص و شوینده‌های غلیظ آزاردهنده نیست. جای نگرانی برای چربی‌ها و لکه‌های ریز و درشت دیگر هم نیست. تمام این لکه‌ها از روی کفپوش لمینت پاک می‌شوند.

برای پاک کردن رنگ شیمیایی از روی کفپوش لمینت این ویدئو را ببینید.

درباره نحوه تمیز کردن لکه‌های چرب و سمج هم این ویدئو را تماشا کنید.

جمع‌بندی

همان‌طور که خواندید، شاید پارکت برای آشپزخانه انتخاب معمول ما نباشد اما یک انتخاب متفاوت است که می‌تواند فضای آشپزخانه‌تان را به دکوراسیون شیک و جذاب مدنظرتان نزدیک کند. فکر نکنید که نصب پارکت در آشپزخانه کار سختی است. فقط کافی است کار را به یک نصاب حرفه‌ای بسپارید. برش زدن‌ها و تنظیم گوشه‌ها هم در عرض چند ساعت تمام می‌شود. در ضمن شما می‌توانید به نصاب خودتان کمک کنید تا کار زودتر هم جمع شود.

نوشته شده توسط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • من خودم خیلی با پارکت کردن آشپزخونه موافق نیستم ولی دخترخاله م این کارو کرد. جدی جدی خیلی جذاب شد با این که بچه کوچیک داره و چیز میز زیاد میریزه زمین ولی پارکت لمینت ش خیلی خوب مونده.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.