چند نکته مهم برای خرید پارکت لمینت

موقع خرید پارکت لمینت مثل هر خرید دیگری باید تعدادی سوال از خودتان بپرسید تا بتوانید یک خرید ایده‌آل داشته باشید. در نظر گرفتن نکات اساسی موقع انتخاب یک پوشش کف برای خانه یا محل کار به شما کمک می‌کند تا بعدتر از خرید خود پشیمان نشوید. چون بسیاری از خریداران پوشش کف با گذشت مدت زمان کوتاهی از مصرف آن، با مشاهده عیب‌ها و ایراداتی که موقع خرید به چشمشان نیامده بود، پشیمان می‌شوند.

مثلاً فردی برای کف خانه‌اش سرامیک را انتخاب می‌کند و چند ماه بعد متوجه می‌شود که سرمای کف یا تماس مکرر کف پا با سرامیک آزارش می‌دهد. برخی هم موقع خرید پارکت لمینت به خاطر اشتباه گرفتن آن با پارکت چوبی و شرایط سخت نگهداری‌اش، از این خرید صرف نظر می‌کنند.

قدم اول در خرید پارکت لمینت شناخت این محصول و تفاوت‌هایش با دگیر پوشش‌های کف است که آن را به طور مفصل در این مقاله  برایتان گفته‌‍ایم. بعد از آن باید نکاتی که در زیر می‌آیند را حتما موقع خرید در کنار قیمت خرید پارکت لمینت در نظر بگیرید.

1. توقعات شما

تمام خواسته‌های شما از یک پوشش کف خانه یا محل کار بر انتخابتان تاثیر می‌گذارد؛ چه خرید پارکت لمینت باشد، چه فرش و… .

  • سریع و راحت تمیز شود
  • لک نیفتد
  • جای پا روی آن نماند
  • گرد و خاک نگیرد یا آن را نشان ندهد
  • قابل شستشو باشد
  • گرم / خنک باشد
  • نرم و قابل جابه‌جایی باشد
  • سفت و بادوام باشد
  • کودکم را دچار آلرژی نکند
  • حیوان خانگی‌ام روی آن راحت بدود

و…

همه این موارد توقعات شما از یک پوشش کف را تشکیل می‌دهند که بر انتخاب شما تاثیرگذراند. شما باید بدانید که از کف خانه یا محل کارتان چه استفاده‌هایی می‌کنید. مواردی مثل پذیرایی‌های خانوادگی سر سفره، مهمانی‌های کم یا زیاد، تردد با کفش یا بدون کفش، تغییر دکوراسیون زیاد یا کم، نگهداری از گیاهان و… موارد موثری در خرید به حساب می‌آیند.

قیمت پارکت لمینت

توقعاتی که ما می‌توانیم درباره خرید پارکت لمینت درودگران برآورده کنیم، این مواردند:

  • نظافت راحت با یک تی نمدار
  • گرد و خاک روی آن باقی نمی‌ماند
  • نگهداری ساده با امکان تغییر دکوراسیون فصلی یا ماهیانه
  • با وجود حیوانات خانگی خط و خش نمیفتد
  • تردد زیاد به آن آسیب نمی‌زند
  • هیچگونه لکی بر آن نمی‌ماند حتی رنگ‌های شیمیایی
  • آلرژی‌زا نیست و بهترین پوشش کف برای اتاق کودک به حساب می‌آید
  • در برابر حرارت و آتش سیگار یا ذغال مقاوم است

خاطرتان باشد که به هیچ وجه پارکت لمینت را با بخارشوی و جرمگیرهای قوی تمیز نکنید. چون هیچ لکی نیست که روی پارکت لمینت باقی بماند، نیازی به استفاده از این موارد که ممکن است به پارکت شما آسیب بزند، نیست.

اگر اهل شستشوی بسیار زیاد هستید و مدام بساط شیر آب و شوینده‌هایتان برپاست، ما اصلاً خرید پارکت لمینت را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. چون این محصول مقاومت بالایی در برابر آب دارد ولی به این معنی نیست که شما سطح آن را با آب بپوشانید و بشویید.

از طرف دیگر می‌توانیم به شما این نکته را گوشزد کنیم که اگر همراه با کودک یا حیوان خانگی زندگی می‌کنید و نگران شکستن وسایل و ظروف هستید، خرید پارکت لمینت به شما کمک می‌کند این مشکل کاهش پیدا کند. زیرا پارکت لمینت به خاطر بافت فشرده‌ای که دارد و جنس لایه‌های آن، برخلاف پوشش‌های کفی چون سنگ، سرامیک و حتی پارکت چوبی حالت ضربه‌گیر را ایفا می‌کند و امکان شکستگی را کاهش می‌دهد.

ویدئوی تست شکستن یا نشکستن ظروف روی پارکت لمینت را اینجا ببینید.

پارکت لمینت درودگران

2. اندازه فضا و نوع دکوراسیون

نوع دکوراسیون شما و انتظاراتی که از نقش یک پوشش کف در فضای منزل یا اداری دارید، نقش مهمی در خرید پارکت لمینت دارند. البته که پارکت لمینت محدودیتی در ست شدن با انواع دکوراسیون از کلاسیک تا مدرن، ندارد.

کنار گذاشتن کلیشه‌ها

موقع خرید پارکت لمینت کلیشه‌هایی مثل پارکت لمینت تیره رنگ از مد افتاده یا فقط مختص دکوراسیون کلاسیک است را کنار بگذارید. هیچ قانون خاصی در مورد استفاده از رنگ‌های تیره و روشن وجود ندارد که دست و پای شما را ببندد. هیچکس نمی‌تواند بگوید که خرید پارکت لمینت تیره مناسب دکوراسیون مدرن نیست. فقط کافی است عکس‌هایی را ببینید که خلاف این ادعا را ثابت می‌کنند.

اندازه و ابعاد

برای انتخاب رنگ در خرید پارکت لمینت حواستان به اندازه فضایتان باشد. اگر می‌خواهید فضای کوچک را بزرگتر نشان دهید، بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید فضا را عمیق‌تر و جمع‌وجورتر نشان دهید، بهتر است موقع خرید پارکت لمینت از رنگ‌های تیره بهره ببرید.

قیمت پارکت لمینت درودگران کد 8021 براساس متراژ شما

قیمت پارکت لمینت درودگران کد 8022 براساس متراژ شما

3. جغرافیا و اقلیم

محل زندگی شما و آب‌وهوای آن مانع از خرید پارکت لمینت نمی‌شود. فقط الزاماتی را بر خرید شما اضافه می‌کند. مثلاً ما برای شهرهای کنار دریا استفاده از نایلون Vapor Barrier را در زیر فوم پیشنهاد می‌کنیم تا مانع از نفوذ هرگونه رطوبت از زیر به فوم پارکت لمینت بشود.

اگر هم در مناطقی زندگی می‌کنید که امکان تخم‌گذاری حشرات در زیر سطح وجود دارد ما به شما تمیزکاری و سم‌پاشی قبل از نصب را پیشنهاد می‌کنیم. در خرید پارکت لمینت باید توجه داشته باشید که استفاده از فوم در سطح زیر نصب امکان تخم‌گذاری و ورود حشرات را بسیار کاهش می‌دهد. اما بهتر است که این سطح از قبل پاکسازی شود که دیگر هیچ مشکلی پیش نیاید.

اگر درباره موریانه هم نگران هستید، حتما این مقاله را بخوانید تا موقع خرید پارکت لمینت، خیالتان از همه چیز راحت باشد.

 

قیمت پارکت لمینت درودگران کد 8023 براساس متراژ شما

قیمت پارکت لمینت درودگران کد 8027 براساس متراژ شما

دکوراسیون داخلی

4. بودجه و ماندگاری

بودجه معمولاً چیزی نیست که موقع خرید پارکت لمینت مانع شما بشود. چون هزینه کردن برای یک محصول باکیفیت و ماندگار، مثل هزینه کردن برای خرید یک خانه است. اما در هر صورت شما باید بسته به نیاز، سلیقه و شرایط زندگی‌تان دست به انتخاب و خرید بزنید.

اگر مستاجرید و دغدغه این را دارید که برای محصولی که قرار نیست با خود ببرید، خرج کنید. باید به شما یادآور شویم که موقع اسباب‌کشی می‌توانید پارکت لمینت را جمع کرده، با خود ببرید و در محل جدید نصب کنید. البته بهتر است که متراژ مکان جدید کمتر از قبلی باشد یا چند کارتن از نمونه پارکت لمینت‌های خود به صورت ذخیره داشته باشید.

اگر درباره طول عمر و دوام پارکت لمینت سوال دارید هم «پارکت لمینت چقدر عمر می‌کند؟» را بخوانید.

قیمت پارکت لمینت درودگران کد 8024 براساس متراژ شما

قیمت پارکت لمینت درودگران کد 8026 براساس متراژ شما

5. تاثیر فصل و رنگ‌های ترند

علاوه بر لحاظ کردن سلیقه رنگی خود، خاطرتان باشد که یک وقت تحت تاثیر فصل و رنگ‌های ترند سال دست به خرید پارکت لمینت نزنید. درست است که روی مد بودن خوب است اما ممکن است شما را در انتخاب‌های آینده‌تان محدود کند.

رنگ ترند سال

رنگ‌های سال اگر رنگ‌هایی با قابلیت ست شدن و همخوانی مناسب در طولانی مدت با خریدهای بعدی شما را نداشته باشند، رسماً باعث عذاب شما می‌شوند. زیرا پوشش کف انتخابی است که شما به راحتی و سالیانه نمی‌توانید عوضش کنید. پس ترجیحاً به اصطلاح کسبه یک خرید عمری داشته باشید.

نوع کاربری

نوع کاربری محل مورد نظر شما هم بر انتخاب رنگ تاثیر دارند. انتخاب رنگ پوشش کف برای سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق کودک، پلکان، فضای اداری، فضای تجاری-سرگرمی و… همه عنصری کلیدی در انتخاب رنگ ب حساب می‌آیند.

در مورد روانشناسی رنگ‌ها و انتخاب پالت رنگی دکوراسیون داخلی حتما این مطلب را بخوانید.

مثلاً انتخاب‌های رنگی خاص برای پوشش‌های کف اداری-تجاری مناسب‌ترند تا یک خانه. از طرف دیگر انتخاب رنگ یکدست کف برای تمامی فضاهای یک مجتمع اداری-تجاری یک گزینه اشتباه است که باعث خستگی و کسلی مراجعان می‌شود.

تاثیر فصل بر رنگ

گاهی مواقع هم موقع خرید نوع فصل بر انتخاب رنگ شما تاثیر می‌گذارد. از نظر روانی در فصل‌های سرد شما به رنگ‌های گرم و در فصل‌های گرم به رنگ‌های سرد تمایل پیدا می‌کنید. پس دقت داشته باشید که تاثیر فصل بر خرید پارکت لمینت و انتخاب رنگ آن تاثیر غالب و مستقیم نگذارد.

راهنمای انتخاب رنگ پارکت لمینت 2021 را هفته بعد برایتان خواهیم نوشت.

قیمت پارکت لمینت درودگران کد 8030 براساس متراژ شما

کفپوش اتاق کودک

6. قیمت پارکت لمینت

همان‌طور که خواندید، عوامل موثری در یک خرید خوب تاثیر دارند. تمامی همین عوامل هم باعث می‌شوند که قیمت یک محصول طیف‌های مختلفی از ارزان تا متوسط و گران را داشته باشند. به قول قدیمی‌ها هر ارزونی‌ای بی‌حکمت نیست. هر کیفیتی هم قطعاً بهایی دارد که باعث می‌شود ما از خرید خودمان راضی باشیم.

البته که گرونی هم همیشه به معنای فوق‌العاده بودن یک محصول نیست. برندهای محبوب و برتر پارکت لمینت در جهان را در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید. قیمت محصولات تمامی این برندها معمولاً چیزی بالاتر از سطح معمول است به این علت که آن‌ها کیفیت محصولشان را با بهای تولید آن با تکنولوژی پیشرفته خود می‌سنجند.

ما هم در درودگران کیفیت را می‌فروشیم.

تمام تلاش مجموعه ما در یک سال اخیر حفظ ثبات قیمت و یا افزایش بسیار کم آن بوده تا در گذر از بحران کرونا و فشارهای اقتصادی در کنار خریدارانمان ایستاده باشیم. محصولات ما را می‌توانید به صورت آنلاین از سایت یا از طریق مراجعه به عاملین فروش در سراسر کشور خریداری کنید.

حرف آخر…

پارکت لمینت یک خرید عمری و زیبا برای منزل یا محل کار شماست. بستگی دارد که شما براساس اولویت‌هایتان چطور انتخاب کنید. درودگران کیفیت پارکت لمینت‌ خود را با 10سال گارانتی تضمین می‌کند. برای خرید پارکت لمینت ما و مشاوره برای انتخاب و خرید بهتر، با این شماره در تماس باشید.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.