تعمیر پارکت لمینت

تعمیر پارکت یکی از چالش‌برانگیزترین مواردی است که خریداران ممکن است با آن روبه‌رو شوند. ولی باید بدانید که این مسئله آن‌قدر که فکر می‌کنید چیز پیچیده‌ای نیست. حتماً می‌پرسید آیا پارکت لمینت درز باز می‌کند؟ آیا پارکت لمینت باد می‌کند؟ آیا پارکت لمینت می‌پوسد؟ و چندین سوال مشابه.

می‌دانیم که هر محصولی که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم؛ چه پوشش کف چه ابزارها و لوازم مصرفی دیگر همگی مزایا و معایب خود را دارند. تمامی آن‌ها ممکن است آسیب ببینند، تعدادی قابل تعمیرند و تعدادی هم نه. باید تاکید کنیم که در مقوله تعمیر پارکت به تفاوت میان پارکت چوبی و پارکت لمینت دقت کنید. این دو محصول از نظر ساختار تولیدی با هم متفاوت‌اند و برای همین آسیب‌های هر کدام هم فرق می‌کند.

در ادامه برایتان از نوع آسیب‌‌هایی که ممکن است در استفاده از پارکت لمینت با آن مواجه شوید ذکر می‌کنیم. همچنین راه حل‌های موجود آن‌ها را نیز برایتان می‌آوریم تا دچار نگرانی‌های بیهوده نشوید.

پارکت لمینت درودگران

انواع آسیب و روش‌های تعمیر پارکت لمینت

همان‌طور که اشاره کردیم تفاوت اصلی پارکت و پارکت لمینت در این است که به خاطر ساختار متفاوت تولیدی دچار آسیب‌های ناهمسانی می‌شوند. پارکت به خاطر این که مستقیماً از چوب تهیه می‌شود، به‌راحتی دچار آسیب‌هایی مثل زدگی، خط و خش می‌شود. از طرف دیگر به دلیل نصب با چسب، شرایط تعمیر آن سخت‌تر شده و زمان‌گیر است. علاوه بر این در برخی موارد برای رفع ایراداتی که پارکت به آن دچار می‌شود، از لاک و رنگ استفاده می‌کنند.

اما در مورد پارکت لمینت به خاطر شیوه متفاوت تولید آن در مقایسه با پارکت، به خاطر مغزی HDF و لایه اورلی (محافظ) اکثراً دچار چنین آسیب‌هایی نمی‌شود. مگر این که در شرایط نامناسب به کار برود یا استفاده نادرستی از آن بشود. مثل این می‌ماند که شما پارکت لمینت را برای کف باشگا بدنسازی به کار ببرید و بعد از افتادن وزنه سنگین روی آن و شکستنش تعجب کنید. یا این که چیز نوک تیزی را با فشار بسیار بالایی بر پارکت لمینت فرو ببرید و توقع داشته باشید آسیب نبیند.
پارکت لمینت به عنوان یک پوشش کف خانگی و اداری کاملاً قابل اطمینان و کاربردی است. میزان آسیب‌هایی که ممکن است به پارکت لمینت وارد شود بسیار کمتر از تعداد آسیب‌هایی است که در استفاده از پارکت با آن‌ها مواجه می‌شوید. جابه‌جایی اسباب خانه، حضور مداوم حیوانات خانگی، نگهداری از گیاهان و… چنین مواردی هرگز به پارکت لمینت آسیب وارد نمی‌کند. نکته مهم درباره تعمیر پارکت لمینت ساده بودن آن است. شما نه نیازی به کندن قطعات دارید و نه چسب‌کاری، بلکه می‌توانید در کمتر از چند ساعت قطعات آسیب‌دیده را تعویض کنید.

پارکت لمینت

تعمیر پارکت لمینت – لب‌پریدگی و زدگی

اگر پارکت لمینت شما به دلیل اتفاقات ناگهانی یا کاربرد نامناسب با محصول دچار لب‌پریدگی یا زدگی شد، ما به شما ترفندهای غیر اصیل یا توصیه‌های فرعی را پیشنهاد نمی‌کنیم. فقط کافی است قطعه مورد نظر را به‌کلی تعویض کنید. این کار از شما زمان زیادی نمی‌گیرد و خیالتان را از بابت تبعات آینده آسیب راحت می‌کند.

درز باز کردن پارکت

تعمیر پارکت لمینت – درز باز کردن

درز باز کردن پارکت لمینت معمولاً به خاطر زیرسازی نادرست موقع نصب اتفاق می‌افتد. به چند دلیل اتفاق می‌افتد. یک مورد مربوط به زیرسازی قبل از نصب می‌شود. اگر یکدست کردن سطح زیر نصب را جدی نگیرید، بعدها دچار چنین آسیبی خواهید شد. حتما دقت داشته باشید که سطح زیر نصب پارکت لمینت صاف شده باشد و از فوم مناسب استفاده کنید.

برای تعمیر پارکت لمینت در چنین حالتی باید از ابزار مخصوص استفاده کنید. به این صورت که ابزار مخصوص را که شکل‌های مختلف دارد و مثل یک وزنه عمل می‌کند، با چسب دو طرفه مخصوص بر تایل مورد نظر می‌چسبانید. سپس با ضربه چکش یا کشیدن اهرم آن، تایل را به تایل کناری چسبانده و فاصله را رفع می‌کنید. در تعمیر پارکت لمینت این کار باید تا جایی پیش برود که تمام درزهای شکل گرفته تا آخرین تایل رفع شود و هیچ درزی باقی نماند.

کفپوش

تعمیر پارکت لمینت – شکستن کلیک‌

شکستن کلیک یا نقطه اتصال تایل‌های پارکت لمینت‌ به هم معمولاً به دلیل چفت شدن نادرست یا اشتباه وارد کردن فشار به آن اتفاق می‌افتد. البته برخی مواقع هم شکننده بودن این کلیک به خاطر جنس نامرغوب آن است. در هر صورت تایلی که کلیک آن بشکند باید کنار گذاشته شود زیرا برای اتصال نامناسب است. شما می‌توانید با تامین‌کننده خود تماس گرفته و از قطعات جایگزین استفاده کنید.

در برخی مواقع نیز کلیک‌ها مدتی بعد از نصب شکسته می‌شوند و باعث لق شدن تایل  و نیاز به تعمیر پارکت لمینت می‌شوند. در چنین موردی شرایط زیرسازی نصب رعایت نشده و تایل روی یک سطح ناصاف نصب شده. فشار وارده بر چنین تایلی باعث فرو رفتن آن و شکستگی کلیک می‌شود.

باد کردن پارکت لمینت

تعمیر پارکت لمینت – بالا آمدن

برجستگی غیر قابل قبول و بالا آمدن پارکت لمینت در وسط اتاق معمولاً به این دلیل ایجاد می‌شود که هنگام نصب درز انبساط به‌درستی لحاظ نشده. شما باید بدانید که پوشش‌های کف چوبی به هنگام سرما منقبض شده و به هنگام گرما منبسط می‌شوند. درز انبساط نیز برای کنترل تغییرات پارکت لمینت در اثر هم‌دمایی با محیط و انقباض و انبساط آن در طول سطح در نظر گرفته می‌شود. اگر این فاصله درست در نظر گرفته نشود، شما را دچار چنین آسیبی می‌کند. زیرا تایل‌ها یا قطعات پارکت لمینت با فشار آوردن به هم، درنهایت از یک قسمت بالا آمده تا فشار وارده را رفع کند.

پس آنچه که پیش از تعمیر پارکت لمینت باید در نظر داشته باشید، نصب درست و دقیق است. برای آگاهی از شرایط کامل نصب پارکت لمینت این راهنمای جامع را بخوانید.

باید تاکید کنیم که در مقوله تعمیر پارکت به تفاوت میان پارکت چوبی و پارکت لمینت دقت کنید. این دو محصول از نظر ساختار تولیدی با هم متفاوت‌اند و برای همین آسیب‌های هر کدام هم فرق می‌کند.

تعمیر پارکت لمینت – باد کردن

پارکت لمینت در مقایسه با پارکت چوبی نسبت به آب مقاوم‌تر است اما نباید به صورت مستقیم در تماس با آب قرار بگیرد. به همین منظور موقع نصب در زیر آن از فوم‌های مخصوص استفاده می‌شود. حتی در مناطق کنار دریا که شرجی بالایی را تجربه می‌کنند، زیر فوم نایلونی به اسم Vapore Barrer را به کار می‌برند تا احتمال نفوذ رطوبت را به صفر برسانند. پیشنهاد می‌کنیم حتما «آیا پارکت ضد آب است؟» را بخوانید تا مزایای این محصول را بیشتر بشناسید.

اما اگر به هر دلیلی از شکستگی لوله‌ها گرفته تا نفوذ تعریق رادیاتورها یا فروکشیدن آب از طریق درزها و… باعث رسیدن و ماندن آب در زیر پوشش بشود، تعمیر پارکت لمینت کار سختی خواهد بود. در صورتی که آب‌گرفتگی از زیر پارکت لمینت را درگیر کند، اگر زود متوجه این مشکل بشوید، می‌توانید تعمیر پارکت را راحت‌تر انجام بدهید. ولی اگر با دیدن برآمدگی و باد کردن تایل‌ها متوجه موضوع بشوید، دیگر دیر شده است. در این صورت باید تایل‌های آسیب‌دیده را دور بیندازید و به فکر تهیه تایل‌های جایگزین باشید.

باد کردن پارکت

تعمیر پارکت لمینت – ورقه ورقه شدن

تعمیر پارکت لمینت بعد از آب‌گرفتگی در سطح بسیار آسان‌تر از تعمیر پارکت بعد از باد کردن است. در این حالت آب از درزهای موجود به دلیل نصب نادرست، به لایه‌های زیرین نفوذ می‌کند. این آب باعث برآمدن کاغذ دکور یا آسیب به لایه اورلی می‌شود. در تعمیر پارکت ورقه ورقه شده فقط کافی است که شما تایل آسیب‌دیده را برداشته و جایگزین کنید.

تعمیر پارکت لمینت – شکستگی

در مورد فرورفتگی یا شکستگی به خاطر وارد شدن فشار مضاعف به پارکت لمینت یا برخورد چیزی با سطح، باید تایل مورد نظر را تعویض کند. نحوه تعویض تایل به این صورت است که شما باید از نزدیک‌ترین ضلع به قطعه آسیب‌دیده پارکت لمینت ها را جدا کنید. بعد از رسیدن به تایل خراب، آن را برداشته و جایگزین می‌کنید. سپس تمام تایل‌‌های جدا کرده را از نو نصب می‌کنید. این کار فقط چند ساعت زمان می‌برد.

فقط زیباییِ طبیعت کافی نیست. پارکت لمینت شما باید مقاومتِ طبیعت را نیز برای شما به‌ارمغان بیاورد. کفپوش لمینتی که از متریال مرغوب ساخته شده باشد، نه قرار است به‌راحتی خش بیفتد و نه درز باز کند و نه جیرجیر کند! پارکت لمینت باید حس طبیعت و زندگی را به منزل شما بیاورد اما همزمان برای زندگی روزمره مناسب باشد. افتخار ما محصولاتمان است.

پیشگیری از تعمیر پارکت

پارکت لمینت محصولی پرطرفدار است که این روزها در تمامی دکوراسیون‌های مدرن به کار می‌رود. چون هم نصب آسانی دارد و هم نگهداری از آن ساده‌تر از پوشش‌های کف دیگر است. علاوه بر این پارکت لمینت پوششی ماندگار است که متوسط عمری بین 15تا25 سال دارد. برای پیشگیری از تعمیر پارکت لمینت مهم‌ترین نکته رعایت اصول نصب و نگهداری است. برای آگاهی بیشتر از نحوه نگهداری و تمیز کردن پارکت لمینت این مقاله را بخوانید.

جمع‌بندی

همان‌طور که خواندیم، هر پوشش کفی مزایا و معایب خودش را دارد و دچار آسیب‌های متفاوتی می‌شود. اما خوب می‌دانیم که هر نوع پوشش کف راه حل مناسب خود را نیز در راستای آسیب‌های احتمالی‌اش دارد. پارکت لمینت نیز از این موضوع مستثنی نیست و تعمیر پارکت لمینت نیز شرایط و مراحل خودش را داد.

در این مطلب سعی کردیم تا تمامی مشکلاتی که ممکن است بعد از خرید این پوشش کف با آن روبه‌رو بشوید را برایتان جمع‌آوری کنیم. درست است که پیشگیری و مراقبت از هر محصولی بر تعمیر آن مقدم‌تر است اما ما روش‌های تعمیر پارکت لمینت را نیز ذکر کردیم تا نگرانی‌های احتمالی‌تان را رفع کرده باشیم.

برای دریافت مشاوره در رابطه با پارکت لمینت از طریق این شماره تلفن 02174475000 با ما در تماس باشید.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.