هرآنچه که در بازسازی منزل تان نباید انجام بدهید؟

حالا که یکسال و نیم از شروع بحرانی چون کرونا می‌گذرد، بهتر توانسته‌ایم ارزش چیزی مثل خانه را درک کنیم. خانه‌ها علاوه بر این که تبدیل به یک نقطه امن برای ما شدند، بزرگ‌ترین سرمایه‌مان نیز شدند.

قطعاً همه در این روزها یک باری به دنبال خانه گشته‌ایم و قیمت‌ها را بالا و پایین کرده‌ایم. ولی هیچ کجا خانه خودمان نشده و نمی‌شود. پس بهتر این است که با یک بازسازی منزل ساده و کم‌هزینه، دارایی‌مان را به بهترین شکل حفظ کنیم.

خدمات بازسازی منزل به شما کمک می‌کند تا خانه قدیمی یا آسیب‌دیده خودتان را تبدیل به یک خانه جدید، نو و ایده‌آل بکنید. برای این کار باید یک سری ایده برای بازسازی منزل جمع‌آوری کنید که ما قبل‌تر این کار را برایتان کرده‌ایم. این ایده‌ها را اینجا بخوانید:

بعد از آن حتماً بایدها  و نبایدهای بازسازی منزل را بشناسید. چون یک قدم اشتباه، ممکن است تمام هزینه شما را به باد بدهد. شناخت اصول ساده نوسازی منزل آنقدرها کار سختی نیست. با ما همراه باشید تا در عرض چند دقیقه، همه فوت و فن‌ها را از بر بشویم.

بازسازی منزل

نبایدهای مهم بازسازی منزل

1. باید فکر کنید که همه چیز را بلدید

درست است که این خانه متعلق به شماست و حتماً به زیر و بم بازسازی منزل خود تسلط کافی دارید. ولی خب کمک گرفتن از متخصص الزاماً به معنای کاربلد نبودن شما نیست. بلکه راهنمایی گرفتن برای مدیریت درست هزینه، زمان و امکانات شماست. چی بهتر از این؟

چطور می‌توانم با یک هزینه کم بازسازی منزل انجام بدهم؟ این مقاله را بخوانید.

 

هزینه بازسازی منزل کوچک با بزرگ کاملاً متفاوت است. چون نیازهای هر دو این خانه‌ها با هم فرق دارند. ابعاد مستقیماً بر خرید مواد اولیه بازسازی منزل تاثیر می‌گذارد. علاوه بر آن هر کدام از این منازل دکوراسیون خاص خود را دارند. مثلاً چیزی که به کار دکوراسیون منزل کوچک می‌آید، ممکن است در دکوراسیون خانه بزرگتر کاملاً ناکارآمد باشد و برعکس.

ایده برای بازسازی منزل
2.نباید از افراد غیرمتخصص کمک بگیرید

این که اهل فامیل را برای بازسازی منزل دعوت کنید و از کمکشان بهره ببرید، چیز بدی نیست. ولی خب این افراد تخصص دارند؟ اگر کسی که تخصصی در لوله‌کشی ندارد، دست به کار شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ افزایش هزینه بازسازی منزل!

اگر واقعاً به فکر خودتان و خانه‌تان هستید، برای خدمات بازسازی منزل هزینه کنید. این هزینه به نفع شما و بودجه‌تان است. وگرنه به خرج اضافی و اتلاف وقت می‌افتید و حالا کی می‌خواهد خانه‌ای را که وسط بازسازی متلاشی شده است، جمع کند؟

کمک فامیل و خانواده برای نوسازی منزل یک ایده درخشان و دلگرم کننده است. اما دقت داشته باشید که هر کسی را بهر کاری ساخته‌‌اند. متخصصان خدمات بازسازی منزل را جدی بگیرید؛ از لوله‌کش گرفته تا برقکار، کابینت‌کار، نقاش و… .

هر جا که نیاز به راهنمایی داشتید، از مشاوره رایگان درودگران استفاده کنید.
هزینه بازسازی منزل
3.نباید بودجه خود را به طور کامل ببندید

تخمین و برآورد بودجه مهم‌ترین کار برای شروع بازسازی منزل شماست. قبل از آن باید تمام امکانات و وسایلی  که در اختیار دارید، لحاظ کنید و بعد لیستی از وسایل مورد نیاز تهیه کنید. موقع بستن بودجه براساس این لیست برای نوسازی منزل خود، باید مقداری را برای هزینه‌های اضافی در نظر بگیرید.

برای هزینه‌ بازسازی منزل حتماً موارد پیش‌بینی نشده را در نظر بگیرید. هر چقدر هم که شما دقیق پیش بروید، ممکن است چیزی غیر منتظره پیش بیاید. پس برای آن موارد هم بودجه‌ای اضافی در نظر بگیرید تا به مشکل نخورید و کارتان زمین بماند.

4.نباید توقع داشته باشید سریع تمام شود

برای بازسازی منزل باید زمان کافی بگذارید. اصلاً توقع نداشته باشید که سریع در یک آخر هفته تمام شود. البته این بستگی به نوع برنامه و خدمات نوسازی منزل شما دارد. حتی اگر یک نقاشی کامل ساختمان هم در نظر داشته باشید، چند روزی از شما زمان می‌گیرد. اما در انتها نتیجه مطلوبی دریافت خواهید کرد.

پس در برنامه‌ریزی برای هزینه بازسازی منزل، حتماً زمان را هم در نظر بگیرید به خصوص اگر کارگران روزمزد تمام مدت در خانه شما هستند.

نوسازی منزل
5.نباید امنیت و قوانین را نادیده بگیرید

امنیت کار و رعایت قوانین و مقررات لازم برای نوسازی منزل را نادیده نگیرید. رعایت امنیت باعث کاهش هزینه‌ بازسازی منزل شما شده و دریافت مجوزهای ضروری به شما کمک می‌کند تا در مسیر بازسازی دچار مشکل نشوید.

مثلاً در برخی مناطق شما اجازه نوسازی خانه‌های تاریخی را ندارید. چون بازسازی و نوسازی این نوع از خانه‌ها نیاز به تخصص دارد و دخالت ما می‌تواند به کلی به قدمت چنین خانه‌ای آسیب بزند.

پس قبل از شروع بازسازی منزل ، مسئله امنیت کارگران و خودتان به اضافه‌ دریافت مجوزهای لازم را در نظر داشته باشید تا کارتان خیلی راحت پیش برود و دچار دردسر نشوید.

نوسازی منزل

6.نباید بدون تصویرسازی شروع کنید

هیچ فکر نکنید که وقت گذاشتن و هزینه کردن برای تصویرسازی کار بیهوده‌ای است. این کار را می‌توانید خودتان با تهیه یک مودبورد ساده انجام دهید یا به طراحان داخلی بسپارید. انتخاب هر یک از این دو به میزان بودجه شما بستگی دارد.

تصویرسازی کار شما را جلو می‌اندازد. چون دیگر می‌دانید که دقیقاً چه می‌خواهید، چه چیزی لازم دارید و حتی کجا دارید مسیر را اشتباه می‌روید.

بازسازی منزل
7.نباید فکر کنید که شدنی نیست

هیچ‌وقت از عملی شدن ایده‌هایتان ناامید نشوید. گاهی اوقات با تغییرات جزیی در یک سری از ایده‌ها و یک‌سری مواقع با تعویض موارد اولیه مورد نیاز برای آن ایده، خیره‌کننده‌ترین ایده‌ها هم شدنی هستند.

در مقاله «در طراحی دکوراسیون داخلی منزل جسور باشید!» چند ایده برای بازسازی منزل از کوچک‌ترین فضاها تا بزرگترین آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم؛ از دستشان ندهید.

ایده‌های خود را به همراه تصویرسازی‌شان تا آخرین لحظه حفظ کنید و از داشتنشان پشیمان نشوید. هر کاری شدنی است. به شرطی که از اهل فن کمک بگیرید و خودتان هم تا آخرین لحظه پیگیر عملی کردنشان باشید.

بازسازی منزل
8.نباید بیخیال فضای بیرونی بشوید

خیلی‌ها در بازسازی منزل تمام هزینه و ایده‌هایشان را صرف فضای داخلی منزل می‌کنند. دقت داشته باشید که دیگران وقتی به خانه شما می‌آیند، فقط داخل آن را نمی‌بینند. آن‌ها از بیرون وارد خانه می‌شوند. پس کاری کنید که خانه شما حتی در محله هم بی‌نظیر باشد و به چشم بیاید.

برای این کار می‌توانید به رنگ‌آمیزی درها و پنجره‌ها و نمای بیرونی بپردازید. حتی بهتر از آن، طراحی باغچه و حیاط را جدی بگیرید. فراموش نکنید که از کوچک‌ترین فضاها هم می‌شود بهترین استفاده‌ها را کرد.

خدمات بازسازی منزل
9.نباید اصراری به حفظ فضای بدون استفاده داشته باشید

چه اصراری دارید که استخر یا حوض قدیمی خانه را نگه دارید وقتی که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کنید؟ چرا باید این فضای خالی و گاهی پر از زباله و برگ خشک، چهره حیاط یا خانه شما را زشت کند.

در بازسازی منزل ، اولویت با احیای فضاهای مرده و ناکارآمد و استفاده بهینه از فضاهای زنده و کارآمد است. پس بیهوده روی نظرتان پافشاری نکنید و بگذارید چیزهای بدون استفاده حذف شوند. با این کار هم جای بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد و هم فضا برای اجرایی کردن ایده‌های نو باز می‌شود.

10.نباید خودتان را محدود به نظر دیگران بکنید

این که فلان رنگ به بهمان چیز نمی‌آید و این دکوراسیون خیلی عجیب و غریب است و هزاران چیز دیگر را کنار بگذارید. در بازسازی منزل فقط و فقط ایده‌هایی که شما دوست دارید و طبق بودجه‌تان و نظر متخصص شدنی است، اهمیت دارد.

باقی موارد به جسارت و سبک سلیقه شما در بازسازی منزل بازمی‌گردد. وگرنه تمام رنگ‌ها زیبایی خودشان را دارند و اگر به جا استفاده شوند، بی‌نهایت زیبایند.

حرف آخر…

بازسازی منزل یک پروژه جذاب است که با هزینه کم برای هر خانه‌ای شدنی است. کافی است مقدمات را فراهم کنید و برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. آن وقت خانه شما می‌تواند بهترین خانه منطقه بشود.

این را هم یادتان باشد که موقع فروش خانه از بازسازی آن غافل نشوید. این امر تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتریان خواهد داشت.

نظر شما در این باره چیست؟

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.