ترند دکوراسیون 2021 زیر سایه کرونا

ترند دکوراسیون 2021 متفاوت‌تر از همیشه است. با گذر از هر سال میلادی و ورود به سال نوی میلادی باید شاهد شکل‌گیری مدها یا ترندهای جدید سالیانه در تمام حرفه‌ها به خصوص طراحی باشیم. رنگ سال در تمامی عرصه‌ها از طراحی لباس گرفته تا طراحی داخلی ورود پیدا می‌کند و خودش را به رخ همه می‌کشد. چه بخواهیم چه نخواهیم رنگ سال و ترند سالیانه مستقیم یا غیرمستقیم بر زندگی و انتخاب‌های ما تاثیر می‌گذارند.

در مقاله قبلی سعی کردیم به طور مفصل از رنگ سال 2021 ، زرد و خاکستری‌ که یکی یادآور غروب خورشید و دیگری یادآور رنگ بتن‌های سرد ساختمانی است، صحبت کنیم. بعد از بررسی ترندهای رنگی بهار و تابستان 2021 حالا وقت آن رسیده که شما را با ترند دکوراسیون 2021 آشنا کنیم. این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید پیش از رسیدن عید انتخاب‌های مناسبی داشته باشید.

کرونا و طراحی داخلی

ترند دکوراسیون 2021 یا پساکرونا

اگر دیگر حوصله شنیدن از کرونا را ندارید می‌توانید از این بخش بگذرید و سریع بروید سراغ ترندهای وسایل و رنگ‌ها. اما باید به شما یادآوری کنیم که کرونا در انتخاب‌های ترند دکوراسیون 2021 خیلی ریز و ظریف وجود دارد. حالا اگر دوست دارید بدانید که کرونا چه تغییراتی در ترند دکوراسیون 2021 و سال‌های بعد گذاشته و می‌گذارد، ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

نگو خانه، بگو همه چی

بعد از شیوع کرونا در جهان، خانه دیگر فقط خانه نبود. خانه تبدیل شد به یک فضای امن، پناهگاهی که باید تمیز و دور از دسترس بماند تا ما بتوانیم زندگی را ادامه دهیم. علاوه بر آن خانه شد محل بازی و تحصیل کودکان، فضای کار ما، استراحتگاه، باشگاه، گلخانه، کافه و رستوران، سینما و… . اوایل شیوع ویروس، خانه تنها چارچوبی باقی مانده برایمان بود. خانه‌ای که ما باید آن را به هر شکل و سیاقی که می‌خواستیم دربیاوریم تا احساس نکنیم که از فضای شهر جدا افتاده‌ایم.

همین باعث شد که خانه دیگر مفهوم پیشین خود را از دست بدهد و ظرفیت‌های خود را برای کاربری‌های متفاوت نشان بدهد. این تغییر در نحوه تعامل و زیست ما در خانه به خاطر ویروس کرونا شاید تا مدت‌ها همراه ما بماند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که کرونا تغییرات اساسی در ترند دکوراسیون 2021 و طراحی داخلی فضاها می‌گذارد که کم‌کم شاهد آن خواهیم بود.

از نمونه این پیش‌بینی‌ها و تغییرات طراحی داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کار، کار، کار حتی در خانه

شرایط پیش آمده باعث شد که خیلی‌ها ناچار شوند تا هر چه سریع‌تر یک دفتر کار در خانه برپا کنند. تقویت سیاست‌های دورکاری و فریلنسینگ قطعاً باعث می‌شود تا در نظر گرفتن یک فضای کار در ساختمان‌ الزامی شود.

2. راهروها و ورودی‌های نجات‌دهنده

در این دوره اغلب ماها از فضای کوچک ورودی یا راهروهای پشت در به عنوان ایستگاه‌ها و تونل‌های ضدعفونی کردن استفاده می‌کنیم. تمام خریدها، کفش‌ها و لباس‌ها آنجا از زیر الکل رد شده و بعد به داخل آورده می‌شوند. این نحوه استفاده طراحان را مجاب خواهد کرد تا در ترند دکوراسیون 2021 چنین فضاهایی را مجددا به طراحی داخلی بازگردانده یا بیشتر جدی بگیرند.

ترند دکوراسیون 2021

3. اینجا مال من است

سپری کردن زمان طولانی کنار خانواده زیر یک سقف شاید برای افرادی که به داشتن یک فضای خصوصی اهمیت می‌دهند کار سختی است. بیشتر ماها دوست داریم حداقل چند ساعت از روز را در خلوت خود سپری کنیم. برخی نیز دوست دارند نیمی از روز را یا حتی تمام روز را داخل اتاقشان باشند. در کنار این مسئله، موضوع قرنطینه‌های خانگی باعث شد که حفظ اتاق‌ یا مکانی جدا از فضای کلی یک خانه، به دغدغه‌ای مهم در ترند دکوراسیون 2021 تبدیل شود.

بنابراین در اختیار داشتن فضای خصوصی برای تک تک اعضای خانواده امری مهم‌تر از قبل به حساب می‌آید. دست کم هر خانه‌ای باید نقطه‌ای داشته باشد که یکی از اعضا بتواند فاصله‌اش را با دیگران حفظ کند.

4. هم آشپزخانه، هم انبار غذا

خریدهای بسیار و نگه داشتن مواد غذایی برای قرنطینه باعث شد که فضای آشپزخانه کمی کوچک‌تر شود. حتیدر بعضی مواقع جا برای نگهداری مواد غذایی هم کم می‌آید. این اتفاق باعث شد که طراحان به فکر برگرداندن ایده انباری‌های کوچک غذا در ترند دکوراسیون 2021 بیفتند. چیزی که باعث نظم بخشیدن به فضای آشپزخانه شود تا بتوان چیزهای بیشتری را در آن جا داد.

5. سطوح در امن و امانند

از آنجایی که سطوح طبیعی مثل کاشی، سرامیک، سنگ و چوب‌ها به طرز بهتری نسبت به پلاستیک‌ها باکتری را دفع می‌کنند. استفاده از این سطوح رواج پیدا خواهد کرد. برخی از کارشناسان می‌گویند که حتی در ترند دکوراسیون 2021 سطوح مسی و برنجی نیز به زندگی رومزه ما بازمی‌گردند. علاوه بر این بهره بردن از شیرآلات هوشمند به یکی از گزینه‌های قطعی بدل خواهد شد.

پارکت لمینت به خاطر سهولت در نظافت پوشش کف مناسبی برای خانه شماست.با فاصله از ویروس زندگی کنید!
6. جای بهتری برای ما

ماندن‌های طولانی مدت در خانه باعث شد که خیلی‌ها به فکر استفاده بهتر از هر فضای کوچک و بزرگی که در اختیار داشتند، بیفتند. جاهایی مثل بالکن یا تراس، حیات خلوت یا پاسیو، ایوان و حیاط و… .

7. سلیقه و نیازهای جدید

در قرنطینه‌ها شاهد این بودیم که با بهم ریختن وضع اقتصادی، مردم اقدام به خرید بیشتری داشتند. شاید یکی از این دلایل ترس از گرانی‌های بعدی و خرید یک محصول ماندگار و باکیفیت باشد. چیزی که تا سال‌ها بماند و دیگر نیاز نباشد برایش هزینه کنیم. اما مهم‌ترین علت این خریدها چیز دیگری است؛ نیاز به تزئین خانه، تغییر دکوراسیون، پرورش گیاهان، نگهداری حیوانات  خانگی و ایجاد تفریحات بیشتر. تمامی این‌ها باعث شد که مردم بیشتر خرید کنند.

سرمایه‌گذاری طولانی مدت در انتخاب یک محصول، ایجاد تنوع و حال خوب، در کنار خرید از نزدیک‌ترین جا منجر به رونق کسب‌وکارهای محلی یا کوچک نیز شد. قرار نبود کسی از خانه خارج شود. پس هر چیزی که نزدیک‌تر باشد یا امکانات ارسالی بهتری داشته باشد، بهتر است.

شخصی سازی

از آنجایی که وقت و سلامت شما برای اهمیت دارد، خرید آنلاین تمامی محصولات درودگران با ارسال 48 ساعته امکان‌پذیر است.

ترند دکوراسیون داخلی 2021 را بشناسید

  • کم زیاد است

دیگر واقعاً وقت این رسیده که با خودتان روبه‌رو شوید و تمام چیزهای اضافه را کنار بگذارید. تصمیم بگیرید که چه چیزهایی تا همیشه می‌توانند در چیدمان شما به کار بیایند و چه چیزایی نه. همه چیز را طبق اولویت‌بندی خودتان سر و سامان بدهید. از خیر چیزهای جاگیری که همیشه فکر می‌کنید به کار خواهید بست اما هرگز استفاده نمی‌کنید، بگذرید.

  • ترکیب کاربردی

در حال حاضر سبک اسکاندیناوی و ژاپنی در چیدمان‌های مینیمالیستی، بسیار کاربرد دارند. در هر دو این سبک‌ها رنگ سفید بر تمام محیط حاکم است و از چوب‌های طبیعی و اشکال ارگانیک استفاده می‌شود. در ترند دکوراسیون 2021 نیز این ویژگی‌ها بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. محیط‌های بزرگ با فضاهای باز و روشن، راحتی وسایل و فضا، طراحی ارگانیک اسباب را اولویت قرار دهید.

اشکال ارگانیک یا طراحی ارگانیک به طراحی‌ای گفته می‌شود که شکل طبیعی اجسام را تغییر نمی‌دهد. مثلاً اگر از یک برش چوب به عنوان سطح میز استفاده می‌شود، سعی می‌کنند شکل طبیعی آن حفظ شود. یعنی چوب را خیلی از حالت طبیعی‌اش خارج نکرده و آن را به اشکال صنعتی رایج برش نمی‌زنند. این نوع طراحی یادآور اشکال موجود در طبیعت و حفظ رابطه انسان با آن در ترند دکوراسیون 2021 نقش پررنگی دارد.

  • مال من، حق من

شخصی‌سازی که این روزها در تمام حرفه‌ها حرف اول را می‌زند، در ترند دکوراسیون 2021 نیز حضور غیر قابل انکاری دارد. دسترسی فراگیر به اینترنت و شناخت سلایق مختلف کمک کرده تا افراد سلیقه شخصی خود را بهتر بشناسند. تعریف ظرایف شخصی سبک خود، سفارش دادن محصول خاص هر فرد و حتی ساختن چیزی که می‌خواهیم، نکته اصلی ترند دکوراسیون 2021 است. ما باید آنچه که روحمان می‌خواهد، بخریم نه آنچه که جریان روز از ما می‌خواهد.

برای انتخاب دقیق براساس ابعاد و شرایط خانه و دکوراسیون خودتان با مشاوران ما در تماس باشید. راحت انتخاب کنید!

ترندهای متفاوت دکوراسیون 2021

در مقاله « انتخاب رنگ پارکت در سال 2021 » مفصل از پالت‌های رنگی اصلی امسال و ترند بهاره و تابستانه‌اش حرف زدیم که برای چیدمان اصلاً نباید از دستش بدهید. حالا می‌خواهیم درباره اشکال و اشیای ترند دکوراسیون 2021 صحبت کنیم.

رنگ‌های خنثی

حضور رنگ‌های خنثی و پاستیلی در یکی از اجزای چیدمان شما الزامی است. دیگر بستگی به چرخه رنگ انتخابی و نوع دکوراسیون شما دارد که این رنگ‌ها را چطور به کار ببندید. در ابعاد بزرگ و گسترده یا در اجزای کوک و قابل تغییر. تن های خنثی مانند سفید، برنز و بژ همیشه در محیط داخلی به خوبی جلوه می‌کنند.

درباره تاثیر رنگ‌ها و نقش آن‌ها در دکوراسیون داخلی بیشتر بدانید: راهنمای کامل انتخاب رنگ در دکوراسیون.

طراحی ارگانیک

عناصر طبیعی

استفاده از میزها و صندلی‌های روستیک یا حتی شاخه‌های طبیعی در گلدان‌های خالی یکی از جذاب‌ترین عناصر ترند دکوراسیون 2021 به حساب می‌آید. برای آن که طبیعت تمام آن چیزی است که در این روزهای کرونایی به آن احتیاج داریم. مورد دیگر نگهداری از گیاهان آپارتمانی است که فکر می‌کنیم اخیراً به اندازه کافی در فضاهای مجازی با آن‌ها مواجه شده‌اید. آبنماها، حوض‌ها، تُنگ‌ها و آکواریوم‌های مدرن نیز یکی دیگر از ترندهای امسال هستند.

به‌کارگیری پوشش کف چوبی نیز چیزی است که در اروپا طرفداران خودش را دارد. به خصوص پارکت لمینت که یادآور طرح‌ها و رنگ‌های مختلف درختان هستند. ما می‌توانیم برای خرید پارکت لمینت درودگران را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید قیمت پارکت ما و کدهای رنگی آن را در این قسمت مشاهده کنید.

نور و دیگر هیچ

پنجره‌های بزرگ و پرد‌های شفاف جزو تاثیرگذار ترند دکوراسیون 2021 هستند. بگذارید حالا که کرونا ما را اسیر کرده، بیرون را تماشا کنیم و آفتاب بر ما بتابد. این نوع پنجره‌ها و پرده‌ها پرورش گیاهان را نیز راحت‌تر می‌کند.

نقش پررنگ دکوراسیون در زندگی ما چیست؟ بخوانید.

نه به پلاستیک

آری به پلاستیک

حالا که آدم‌ها دست از سر پلاستیک برنمی‌دارند، تعدادی طراح خلاق هم آمده‌اند با این عادت بد چیزهای بهتری خلق کرده‌اند. طراحی بیوپلاستیک موج جدید در ترند دکوراسیون 2021 و بعدتر از آن خواهد بود. با این طراحی مواد دورریختنی به وسایل کاربردی انسان‌ها تبدیل می‌شوند.

خطوط بیشتر

بهره‌گیری از خطوط در تابلوها، لوسترها، طراحی صندلی‌ها و دیگر وسایل و حتی رنگ‌آمیزی نکته جذاب ترند دکوراسیون 2021 است. شما این مورد را می‌توانید با خرید یک تابلوی کوچک نیز به چیدمان خانه خود اضافه کنید.

شما می‌توانید ترند دکوراسیون 2021 را به صورت انتخابی یا با هم استفاده کنید. فراموش نکنید که انتخاب با شماست.

حرف آخر…

در این مطلب سعی کردیم شما را با تاثیرات کرونا در ترند دکوراسیون 2021 آشنا کنیم و سپس ترندهای چیدمان امسال را مرور کنیم. وقتش رسیده است که دست به کار شوید و تا قبل از عید، دستی به سر و روی خانه بکشید. فقط خاطرتان باشد که کرونا هنوز هست و خبری از مهمانی و دورهمی و دید و بازدید عید نخواهد بود. هر کاری می‌خواهید بکنید برای دل خودتان بکنید که بااهمیت‌ترین چیز دنیاست.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.