مدل پرده از گذشته تا امروز

ما ایرانی‌ها بیشتر از هرکسی با انواع پرده‌های پذیرایی و مدل آن‌ها آشنا هستیم. اعتقادات مذهبی، شخصی و سلایق ما باعث پوشاندن خانه می‌شوند و یک بخش از زیبایی خانه ما را همان مدل پرده که انتخاب می‌کنیم تعیین می‌کند.

شاید در دیگر نقاط دنیا نصب نکردن پرده در خانه امری عادی یا حتی رایج باشد اما اکثر ایرانی‌ها خانه‌ی بدون پرده را خانه‌ای کامل نمی‌بینند. برای ایجاد هماهنگی و زیبایی در دکوراسیون خانه‌تان با انواع مدل پرده از گذشته تا امروز آشنا می‌شویم تا به انتخاب شما برسیم.

پرده پذیرایی مدرن

جنس پارچه‌ها از گذشته تا به حال

از زمانی که پرده پذیرایی علاوه بر کاربرد پوشاندن کاربرد تزئینی نیز در دکوراسیون پیدا کرد به جنس و نوع پارچه توجه ویژه‌ای می‌شد. در گذشته انواع پارچه‌های ترک برای پرده پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گرفت و جنس شیک و محبوب به حساب می‌آمد. در حال حاضر با وجود تورم توجه مردم به پارچه‌های تولید کشور جلب شده و تولیدکنندگان داخلی با تمام توان کیفیت و تنوع محصولات خود را بالاتر می‌برند.

 

چطور انتخاب کنم؟

برای تغییر چیدمان خانه انتخاب مدل و نوع پرده یک بخش اساسی به حساب می‌آید. اما این انتخاب به چه عواملی بستگی دارد؟ جواب این سول را تا آخر این مقاله متوجه می‌شوید پس همراه ما بمانید.

 

اندازه

قبل از انتخاب هرچیزی اندازه پرده را انتخاب کنید، ممکن است شما برای یک قسمت از خانه نیاز به پرده بلند برای زیبایی بیشتر داشته باشید و برای یک قسمت دیگر پرده کوتاه ترجیح شما باشد.

دلیل اینکه تاکید می‌کنیم قبل از هرکاری اندازه پرده را مشخص کنید آسان‌تر شدن انتخاب در مراحل بعدی مثل انتخاب مدل و جنس پرده است.

اگر سقف خانه کوتاه است از مدل پرده بلندی که تا زمین ادامه دارد استفاده کنید تا با خطای دید سقف بلندتر جلوه کند. برای اتاق کودک از پرده کوتاه استفاده کنید تا آسیبی احتمالی به پرده اتاق و کودک شما وارد نشود. البته مدل پرده‌های کوتاه جدید پذیرایی هم به منزل شما جلوه زیادی می‌بخشد اما به شرط آن‌که با دیزاین خانه شما هماهنگ باشد.

بازسازی منزل

چه جنسی بهتر است؟

این‌که کدام جنس پرده بهتر است و کدام مدل پرده انتخاب شماست جوابی قطعی ندارد، پس خودتان با خواندن ادامه مقاله با جنس پرده‌ها آشنا شوید و موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید.

 

حریر یا ابریشم

این جنس پرده از آن جنس‌های کلاسیک و پرطرفدار است و از آنجایی که مدل پرده‌ های ساده حریر کوتاه و مدل پرده های ساده حریر اتاق خواب از بیشترین سرچ‌ها در خرید پرده هستند شاید پرده حریر انتخاب اکثر شماها باشد.

جنس پرده حریر یا ابریشم مانند مدل پرده های ساده توری نازک است و بسیار مناسب قسمت‌هایی از خانه است که به نور زیادی نیاز دارند. اگر پنجره شما مشرف است و با دید داشتن آن مشکل دارید از مدل پرده‌ها ضخیم‌تر یا لایه‌ای برای زیر آن استفاده کنید.

این جنس پرده را در قسمت‌هایی از خانه که به نور زیادی نیاز دارند نصب کنید و اگر برای یک قسمت منزل مانند اتاق خواب نور کمتری را می‌پسندید مدل پرده های ساده حریر اتاق خواب مناسب نیستند. پرده حریر از جدیدترین مدل های پرده پذیرایی امسال است و هیچگاه قدیمی نمی‌شود.

مدل پرده

نخی یا کتان

الیاف نخی نسبت به الیاف کتان خشک‌تر هستند و الیاف کتان نازک و سبک‌ترند. در این مدل پرده‌ها تنوع طرح و رنگ فراوانی وجود دارد و تا حدود زیادی جلوی نور را می‌گیرند که این ویژگی آن‌ها را مناسب اتاق خواب میسازد. پرده نخی به آسانی تمیز می‌شود.

از جمله مزایای این نوع پرده قابلیت چاپ بر روی پرده نخی است که اگر شما طرح دلخواه خود را پیدا نکردید با چاپ می‌توانید آن را به طور سفارشی درست کنید. با استفاده از چاپ کردن طرح روی پرده دکوراسیون اتاق خواب کودک شما خاص و سرگرم‌کننده می‌شود.

پرده پذیرایی کتان

مخمل

پارچه مخمل سنگین و شیک است و جنس پرده مناسب پذیرایی‌هایی با دکوراسیون تجملی و لوکس است. این جنس پارچه پرده قیمت بالایی دارد و شستن آن در خانه امکان‌پذیر نیست اما قابل ترکیب شدن با مدل پرده‌های دیگر مثل حریر است و بهترین نوع پرده برای پنجره‌های مشرف است. از این پرده در خانه‌هایی با متراژ بالا استفاده کنید تا دکوراسیون شما کامل شود.

پرده مخمل

ابریشم

جنس پرده ابریشم از آن انتخاب‌های لوکس و گران است که بسیار محبوب و اشرافی محسوب می‌شود. اگر دکوراسیون لوکس و فضای بزرگ دارید بهترین انتخاب پرده ابریشم است و زیبایی و جلوه آن ارزش هزینه زیاد را دارد.

پرده ابریشم با اینکه انتخابی کلاسیک است اما در زمره جدیدترین مدل های پرده پذیرایی امسال و مدل های جدید پرده های سلطنتی جای می‌گیرد.

اگر برای بازسازی منزل دنبال راه حل ارزان هستید، اینجا کلیک کنید.

 

ساتن

پرده ساتن همیشه جزو جدیدترین مدل های پرده پذیرایی امسال و سال‌های قبل است و از الویت‌های خرید پرده پذیرایی به شمار میرود.

ساتن با پارچه براق بسیار جلوه‌گر است و ترکیب آن با انواع پرده‌های دیگر زیباست. اگر از پرده‌های نازک خوشتان می‌آید اما مدل پرده های ساده توری باعث دید داشتن پنجره‌های مشرف شما میشود ساتن را انتخاب کنید، چون بافت ساتن تراکم بیشتری دارد و پوشاننده خوبی به شمار میرود. به جای مدل پرده های ساده حریر اتاق خواب از ساتن برای آن استفاده کنید.

ازمعایب پرده ساتن جنس حساس آن است که زود لک و نخ‌کش میشود و شستن آن کار خشکشویی‌هاست.

پرده ساتن

کدام مدل پرده مناسب منزل‌ من است؟

گاهی اوقات شکل رایج پرده ها مثل مدل پرده های ساده حریر کوتاه، مدل پرده های کوتاه جدید پذیرایی، مدل های جدید پرده های سلطنتی، مدل پرده های ساده توری و… انتخاب مناسب دکوراسیون ما هستند. اما گاهی روحیه یا دکوراسیون ما می‌طلبد که از شکل‌های رایج فاصله گرفته و فضا را دستخوش تغییراتی متفاوت قرار دهیم.

 

پانچی

پرده پانچی از آن مدل‌های جدیدی است که تازگی‌ها مد شده و در قسمت بالایی خود سوراخ‌های بزرگی برای عبور میله دارند. مدل پرده‌های ساده توری، مدل پرده‌های ساده حریر کوتاه یا حتی مدل پرده‌های کلفت‌تری با جنس مخمل و… با این نوع پرده سازگار هستند و دیزاینی مدرن در خانه شما ایجاد می‌کنند.

پرده پذیرایی جدید

کرکره‌ای

این شکل پرده که انواع مختلفی مثل رومن، زبرا، چوبی، عمودی و… دارد به راحتی بالا پایین می‌شود و بسیار مورد استفاده به خصوص در آشپزخانه است. بعضی از انواع آن رسمیت لازم برای استفاده در پذیرایی منزل شما را ندارند اما به عنوان مدلی کلاسیک و با کارایی قابل استفاده در تمام قسمت‌های خانه شما هستند.

پرده آشپزخانه

سنتی

اگر از سبک و سیاق طرح‌های سنتی لذت میبرید و استفاده از آن‌ها را در دکوراسیون ترجیح میدهید طرح‌های دست‌دوز و سنتی افغان که جدید و مورد توجه اند انتخاب شما می‌شود. شاید پرده‌های سنتی نیز به اندازه مدل های جدید پرده های سلطنتی رسمیت داشته باشند و فضایی شیک برای شما بسازند.

طراحی داخلی

والان‌ها

از خوبی والان‌ها جلوه تزئینی آن‌هاست اما در حقیقت آن‌ها نقش بیشتری دارند. والان‌ها عیب و نقص‌ها را می‌پوشانند و با به وجود آوردن خطای دید پنجره‌ها را بلندتر یا کوتاه‌تر جلوه می‌دهند. والان‌ها انواع بسیاری دارند که تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند و بالاخره یکی از آن‌ها دلخواه شما می‌شود.

بهترین راه برای افزایش فضا در منزل را اینجا پیدا کن.

 

ساده

تا صحبت از پرده پذیرایی به میان می‌آید قبل از هر شکلی یک شکل ساده در ذهن همه ما نقش می‌بندد، این پرده ساده که به سادگی آویزان می‌شود شاید طرحی کلاسیک و قدیمی باشد اما همیشه مورداستفاده و محبوب است. در این طرح فرقی ندارد نوع پرده شما مدل پرده های ساده حریر کوتاه باشد یا مدل پرده های کوتاه جدید پذیرایی، هر مدلی مناسب آن است و دست شما برای انتخاب انواع طرح‌ها و رنگ‌ها باز است.

پرده ساده منزل

پایان

مدل پرده انتخابی شما یک تغییر اساسی برای منزل است، پرده پذیرایی با نقش و نگاری و طرح و رنگی که دارد به خانه شما جلا می‌بخشد و آن را تکمیل می‌کند.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.