دیجیتال مارکتینگ چیست و …

دنیا با سرعت غیرقابل باوری به سمت جلو حرکت می‌کند و یک لحظه غفلت از آن ما را خیلی عقب می‌اندازد.

شاید دوره‌ای را به یاد بیاوریم که همیشه به ما تذکر می‌دادند هیچ‌چیز در اینترنت را باور نکنیم اما الان معروف‌ترین و معتبرترین خبرگزاری‌های دنیا فعالیت گسترده و جدی در بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دارند.

دوره‌ای را گذراندیم که زیاد مشغول گوشی و بازی بودن کار زشتی محسوب میشد و به سبب آن موجب سرزنش دیگران واقعا میشدیم اما حالا از طریق گوشی و بازی‌ها می‌توان به درآمد میلیاردی رسید.

در دنیای امروز باید بدانیم که دیجیتال مارکتینگ چیست تا از تاثیرات فوق‌العاده آن برای پیشرفت خودمان و کسب و کاری که داریم استفاده کنیم. برای جواب سوال دیجیتال مارکتینگ چیست و چه تاثیری بر دنیای کسب و کار دارد این مقاله را از دست ندهید.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) به هرگونه بازاریابی خدمت یا محصول می‌گوبند که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

با این تعریف دیجیتال مارکتینگ تاریخچه‌ای قدیمی دارد اما توجه به آن و مطرح کردن آن به عنوان یکی از جدیدترین رشته‌های تحصیلی و کاری به دو دهه پیشین باز می‌گردد.

 

دیجیتال مارکتینگ

کدام یک از انواع آن در کسب و کار من کارایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ زیرشاخه‌های زیادی دارد همانطور که خودش نیز زیرشاخه بازاریابی به شمار می‌رود. اجزای دیجیتال مارکتینگ را بشناسید و متد جذب مشتری خود را انتخاب کنید.

 

 

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

به عنوان یک انسان امروزی قطعا اسم گوگل را شنیده‌اید، هر جایی که به سوالی برخورد می‌کنیم اولین راه‌ حل ما برای پیدا کردن پاسخ آن گوگل کردن آن سوال است.

برای مثال یک کاربر نام پارکت لمینت را در گوگل سرچ می‌کند و سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل قرار دارد، این اتفاق باعث می‌شود سایت و نام برند شما شناخته شود و حتی از این طریق مشتری و سرمایه نیز جذب کنید که به این طریق جذب مشتری بازاریابی اینترنتی گفته می‌شود.

پس کار سئو قرار دادن شما به عنوان اولین نتایج گوگل است، سئو یکی از مهم‌ترین اصول دیجیتال مارکتینگ است.

سئو

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ به معنی ایجاد هرگونه محتوای سئو شده و با کیفیت برای آگاهی از برند و محصول شما و در نتیجه افزایش فروش است.

با استفاده از محتواهای تولید شده در نهایت مشتری به سمت خرید کشیده می‌شود و بازاریابی محتوا صورت می‌گیرد، این محتوا می‌تواند اعم از پست وبلاگ، برند بوک، اینفوگرافی‌ها، ویدیو آموزشی و … باشند.

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

یک صفحه در فضای مجازی برای شما مانند یک مغازه با تعداد نامحدودی مشتری عمل می‌کند، اگر فقط به خودمان نگاه کنیم حداقل نیم ساعت در روز را به فضای مجازی اختصاص می‌دهیم و افراد معروفی را در این فضا می‌شناسیم.

یک صفحه در اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر، لینکدین، یوتیوب، آپارات و … می‌تواند نام برند ما را جا بیندازد. در ایران به دلیل استفاده عامه مردم از اینستاگرام فضای مناسبی برای برندسازی و فروش محصول وجود دارد که با کمک از چند اینفلوئنسر فضای مجازی می‌توانید کسب و کارتان را به افراد مختلفی معرفی کنید و با کمک بازاریابی اینترنتی از هزینه‌های خود کم کنید.

طراحی داخلی

پرداخت به ازای کلیک

این روش که به PPC هم معروفه هزینه ای هست که برای هر کلیک روی تبلیغمون پرداخت می‌کنیم و باعث بازدید سایت، آشنایی با برند و در نهایت فروش بیشتر میشه.

از رایج‌ترین روش‌ها در PPC بازاریابی اینترنتی گوگل ادز هست تبلیغ ما رو در سایت‌های پربازدید نتایج اول گوگل قرار میده و به ازای هر کلیک مبلغی رو از حساب ما کم میکنه.

 

ایمیل مارکتینگ

یک روش دیگر از بازاریابی اینترنتی ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ معمولا شامل خبر از تخفیف، جشنواره‌ها، محصولات و … است و با لینکی همراه است که کاربر را به صفحه مورد نظر ما هدایت می‌کند.

اگر در ایمیل مارکتینگ به زمان ارسال و متن ایمیل توجه نکنیم در نهایت ایمیل ما سر از سطل آشغال درمی‌آورد.

ایمیل مارکتینگ

 

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

در مقاله‌های قبلی از اهمیت فضای آنلاین و مزایای آن برای کسب و کار شما گفتیم، اما چرا دیجیتال مارکتینگ را برای برند خود انتخاب کنید؟ از انواع دیجیتال مارکتینگ کدامشان برای کسب و کار شما مناسب است؟ از اجزای دیجیتال مارکتینگ بر روی کدام مورد تمرکز کنید؟ و چندین و چند سوال دیگر که در ادامه اکثر آن‌ها برای شما ابهام‌زدایی می‌شود.

در این مقاله از نقش سوشال‌مدیا در افزایش فروش محصول گفتیم.

 

دیجیتال مارکتینگ B2B

در این استراتژی شما با یک فروشنده در ارتباط هستید و هدف نهایی شما سروکار داشتن با یک فروشنده است. یک اکانت لینکدین، سایت و پشتیبانی معتبر و دقیق به شما جهت رسیدن به این هدف کمک می‌کند. از فروشنده‌ها پشتیبانی کنید و به فکر آ‌ن‌ها باشید، با دیجیتال مارکتینگ راحتی آن‌ها و ارتباط موثر را فراهم می‌کنید.

 

دیجیتال مارکتینگ B2C

در این حالت شما با مشتری در ارتباط هستید و با مردم عادی سروکار دارید. یک اکانت اینستاگرام و سایت با طراحی کاربری راحت شما را از چک و چونه زدن با مشتری بی‌نیاز می‌کند و مشتری مسیر خرید را راحت و بدون نیاز به شما طی می‌کند. اکانت اینستاگرام شما حکم تریبون را دارد و مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل شما تبدیل می‌کند.

 

راهکارهای دیجیتالی

هر کسب و کاری می‌تواند با ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ رشد سریع و وسیعی داشته باشد. بعد از سوال:  دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا دیجیتال مارکتینگ؟ این مورد را مطرح کردیم که کدام یک از انواع دیجیتال مارکتینگ مناسب ماست و پس از انتخاب استراتژی مناسب باید از بین اجزای دیجیتال مارکتینگ انتخاب کنیم.

اگر در صنف دکوراسیون داخلی فعال هستید چند توصیه از تجربه‌های دیجیتالی درودگران برای شما داریم.

بازاریابی اینترنتی

تصویری باشید.

صنف دکوراسیون داخلی با زیبایی و رنگ در ارتباط است پس شبکه‌های اجتماعی تصویری مانند اینستاگرام و پینترست به کار شما می‌آیند و مشتری با عکس‌های پروژه‌های اجرایی شما انتخاب می‌کند که کدام محصول یا کدام طرح را برای منزل خود انتخاب کند.

 

فعال باشید.

از تمام شبکه‌های اجتماعی مرتبط استفاده کنید تا برای برند خود آگاهی ایجاد کنید. حتی اگر باعث فروش نشود ترافیک سایت خود را افزایش داده‌اید یا نام برند خود را جا انداخته‌اید.

 

معروف باشید.

از پیج‌های مرتبط یا اینفلوئنسرها استفاده کنید تا کسب و کار شما دیده شود. حتی می‌توانید با افرادی که در این صنف فعال هستند همکاری کنید تا از صفحات یکدیگر در فضای مجازی حمایت کنید و برای یکدیگر مشتری جذب کنید.

اگر فروشنده پارکت لمینت هستید، این مقاله را از دست ندهید.

 

آموزشی باشید.

با محتوای خوب و آموزشی مخاطب جذب کنید. مخاطبی که از طریق محتوای باکیفیت جذب شما شود فعال، راضی و احتمالا در آینده مشتری شما خواهد بود. از طریق عکس، ویدیو و متن محتوای آموزشی بسازید و برای هر سلیقه‌ای محتوای مفید ایجاد کنید. خوب مطالعه کنید تا بهترین و جدیدترین اطلاعات را داشته باشید و منبعی برای دیگران باشید.

 

حرف آخر

اجزا و انواع دیجیتال مارکتینگ به کمک شما می‌آید تا مشتری با هر سلیقه‌ای را جذب کنید. دیجیتال مارکتینگ خیال شما را راحت می‌کند زیرا به اطلاعات دقیق و قابل‌اندازه‌گیری با کمترین هزینه دسترسی دارید. کسب و کار خود را به روش جدید بسپارید و از تاثیرات آن شگفت‌زده شوید.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.