زندگی سالم با انتخاب دکوراسیون مناسب

طبیعتاً بخشی از زندگی سالم را می‌توانیم با تغییر عادت‌های نادرست و کنار گذاشتن تمام چیزهایی که برایمان مضر است، شروع کنیم. اما قسمت اعظم ورود به سبک زندگی سالم را می‌توان با عوض کردن دکوراسیون منزل آغاز کرد.

زندگی سالم یک شعار یا یک ویترین امروزی نیست. بلکه از گذشته تا امروز مثل یک آرزوی دست نیافتنی در عمر بشر وجود دارد. تعدادی از ما می‌توانیم همت کنیم و آن را اجرایی کنیم و تعدادی فقط رویای عملی کردن آن را در ذهن با خود داریم.

سبک زندگی

رابطه مستقیم دکوراسیون و زندگی سالم

ما ساعت‌های طولانی از شبانه‌روز خود را در دل ساختمان‌ها می‌گذرانیم. فرقی ندارد که به سر کار برویم یا در خانه بمانیم یا در دانشگاه، مدرسه و آموزشگاه مشغول تحصیل باشیم. زندگی سالم ما تحت تاثیر مکان‌ها و فضاهایی قرار می‌گیرد که ساعت‌های زیادی را در آن‌ها می‌گذرانیم.

شاید ما نتوانیم معماری و طراحی داخلی ساختمان‌ها را تغییر بدهیم یا اصلاً اجازه‌اش را نداشته باشیم. اما می‌توانیم دکوراسیون و چیدمان آن‌ها را عوض کرده یا اصلاح کنیم. با این کار قدم تازه قدم در مسیر شیوه زندگی سالم گذاشته‌ایم.

دکوراسیون و زندگی

زندگی سالم چیست؟

ما معمولاً افرادی را سالم می‌دانیم که به خودشان اهمیت می‌دهند و سعی می‌کنند تا از سلامت جسم و روان خود غافل نشوند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید پس به سبک زندگی سالم اهمیت می‌دهید.

برای داشتن زندگی سالم می‌توان ورزش کرد، دخانیات را کنار گذاشت، مدیتیشن کرد، به یادگیری مباحث کاربردی پرداخت، انرژی‌های منفی را از خود دور کرد و هزاران مورد دیگر. یکی از کارهای بزرگی که می‌توانیم در این زمینه برای خود انجام دهیم، تغییر دکوراسیون و چیدمان است. چیزی که گاهی از آن غافل می‌شویم.

تاثیرات دکوراسیون

6 تاثیر مهم تغییر دکوراسیون بر زندگی ما

دقت کرده‌اید وقتی بعد از یک روز شلوغ و خسته‌کننده به خانه برمی‌گردید، فضای آن چه تاثیر شگفت‌آوری بر شما می‌گذارد؟ اگر خانه تمیز، مطبوع و دلنشین باشد حالتان را جا خواهد آورد. اگر خانه بهم‌ریخته، آشفته و کثیف باشد خستگی شما چندین برابر می‌شود.

برای همین می‌گوییم که دکوراسیون و چیدمان منزل به طور مستقیم بر زندگی سالم شما تاثیر می‌گذارد. برخی از مهم‌ترین تاثیرات آن را در زیر برایتان آورده‌ایم.

فنگ شویی

 

۱.افزایش انرژی

خانه‌‌ای که همیشه مرتب و آراسته باشد، این حس را به ذهن شما القا می‌کند که همه چیز در سر جای خود قرار دارد و هیچ جای نگرانی نیست. علاوه بر آن چنین خانه‌ای آماده مهمان‌نوازی و دورهم جمع شدن است.

دقیقاً یکی از اساسی‌ترین بخش‌های زندگی سالم را برای شما فراهم می‌آورد تا فرصتی برای دیدار دوستان، آشنایان و عزیزانی داشته باشید که حالتان را خوب می‌کنند.

 درباره فنگ شویی یا هنر چیدمان چه می‌دانید؟ اصول اساسی فنگ شویی را در این مطلب بخوانید. 

 

خانه و کاشانه

۲.کسب آرامش

یک خانه دنج و راحت امکان استراحت کافی را به شما می‌بخشد. اصل خوابیدن 8 ساعته را در زندگی سالم به خاطر بیاورید. این اصل به شما یادآور می‌شود که برای استراحت ارزشی بالاتر قائل شده و آن را جدی بگیرید.

پس استفاده از وسایل راحت، کنار گذاشتن لوازم اضافه و دست‌وپاگیر و خلاص شدن از شر جزئیات ناکارآمد علاوه بر خالی و متعادل نگه داشتن فضای خانه به حفظ آرامش شما کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع می‌توانید به سراغ مقاله آپارتمان ‌تراپی ما بروید.

شیوه زندگی

۳.بهبود خلق‌وخوی

تغییر فصلی دکوراسیون و چیدمان منزل بهترین قدم برای داشتن زندگی سالم است. این کار مانع از تکراری شدن فضا و تنوع در حالات درونی شما می‌شود. چون ما آدم‌ها ذاتاً به تغییرات علاقه‌مندیم و حتی تغییرات فصلی نیز بر خلق‌وخوی ما تاثیر می‌گذارند.

هر کسی باید یک غار تنهایی داشته باشد تا بتواند در هفته حداقل یک بار با خودش خلوت کند. 7 ایده فوق‌العاده برای طراحی غار تنهایی در منزل.

 

چه بهتر از این که از این تغییرات پیروی کرده و یک دکوراسیون فصلی را به خانه اضافه کنیم. گذاشتن چند کدوی دکوری و افزودن رنگ نارنجی به پالت رنگی دکوراسیون خانه در پاییز باعث افزایش انرژی می‌شود.

همین‌طور افزودن تزئینات زمستانی، نوروزی و بهاره و تابستانی هر کدام باعث ایجاد احوالات مختلف و بهتر شدن روحیات ما می‌شوند.

دکوراسیون منزل

۴.شخصی‌سازی

یک دکوراسیون و چیدمان شخصی‌سازی شده قطعاً باعث بهتر شدن حال شما و بهره‌وری بیشتر فعالیت‌هایتان می‌شود. چون در این فضا چیزی که با روحیات و کارهای شما سازگاری نداشته باشد، وجود ندارد.

علاوه بر آن باعث می‌شود که شما به آن مکان تعلق خاطر خاصی داشته باشید. این تعلق خاطر در زندگی سالم شما تاثیر مثبت دارد. آن‌وقت هر کجا که باشید، دوست دارید به کنج خلوت و دلچسب خودتان بازگردید و بخواهید که زمانی کافی در آن بگذرانید.

برای آشنایی با اصول صحیح ساختن دفتر کار در محیط منزل اینجا کلیک کنید.

 

پالت رنگی

۵.ورزش مداوم

با عوض کردن دکوراسیون منزل به‌راحتی می‌توانید فضای کافی و راحت برای ورزش کردن خود آماده کنید. اختصاص دادن یک گوشه از خانه برای ورزش کردن، کار سختی نیست. اینطوری داشتن یک زندگی سالم برای خود را به آرزوی دوری تبدیل نکرده‌اید. بلکه هر روز با تماشای آن نقطه از منزل می‌دانید که نباید به هیچ بهانه‌ای ورزش را کنار بگذارید.

چیدمان منزل

۶.سازگاری با طبیعت

بسیاری از افرادی که بر انتخاب سبک زندگی سالم تمرکز دارند، می‌دانند همان‌طور که باید برای خود ارزش قائل شوند باید به طبیعت نیز احترام بگذارند. این افراد سعی می‌کنند تا از شوینده‌های طبیعی، محصولات بازیافتی و تجدیدپذیر، وسایل مختصر و مفید استفاده می‌کنند.

با این چند اکسسوری منزل خودت را شیک کن!

در اولویت قرار دادن طبیعت و پرداختن به مقوله کاهش زباله‌ها یکی از اصول مهم داشتن زندگی سالم است که شما را قادر می‌سازد تا در کنار اهمیت دادن به خودتان، به چیزهای دیگر نیز بها بدهید.

در کنار این موارد باید اشاره کرد که از تاثیر رنگ‌ها، نورهای رنگی، فضاهای پر و خالی، حضور گیاهان و عناصر طبیعت و بسیاری از نکات دیگر را نیز باید در نظر گرفت.

زندگی و موفقیت

جمع‌بندی

در هر حال انتخاب سبک زندگی سالم و تلاش برای حفظ آن نکته‌ مثبتی است که شما می‌توانید آن را به زندگی خود بیاورید. فقدان زندگی سالم یا زیستن طبق عادت، شاید در کوتاه‌مدت خود را نشان ندهد اما نباید از تاثیر آن در گذر زمان غافل شد.

تصمیم با شماست… .

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.