نقش سوشال مدیا در افزایش فروش محصول

دنیایی که الان در آن زندگی می‌کنیم خیلی با دنیایی که قدیم‌ها می‌دیدیم تفاوت دارد. نوع برقراری ارتباط، طریقه انجام کارها، مدل آموزش و حتی شکل خرید کردن دیگر مانند گذشته نیست و با کمک دنیای دیجیتال زندگی ما عوض شده است.

سوشال مدیا یا شبکه اجتماعی به عنوان جزو جدایی‌ناپذیر زندگی ما نقشی اساسی در این دنیای جدید ایفا می‌کند به‌طوری که مشاغل گوناگونی در رابطه با سوشال مدیاها پدید آمده است.

در این مقاله به مزایا سوشال مدیا در افزایش فروش محصولات شما و راهکارهای استفاده بهینه از آن می‌پردازیم.

 

سوشال مدیا یعنی چه؟

سوشال مدیا که در لغت به معنی شبکه‌های اجتماعی است محل گردهمایی هزاران کاربر از سراسر دنیا بدون توجه به زبان، ملیت، سن، جنس و… از طریق اینترنت است.

سوشال مدیا مارکتینگ به معنی بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک و… است که برای افزایش فروش محصول از طریق شبکه‌های اجتماعی به یادگیری سوشال مدیا مارکتینگ نیاز دارید.

دیجیتال مارکتینگ

اهمیت سوشال مدیا

امروزه با توسعه تکنولوژی و تغییر رفتار کاربران به استفاده بهینه از زمان در خرید، کسب و کارها به سوی ارائه خدمات و محصول به صورت آنلاین روی اورده و امروزه خرید آنلاین هر محصول و خدمتی امکان پذیر است از خریدهای کوچک مثل خرید نان تا وسایل برقی بزرگ آنلاین خرید و فروش می‌شود و به منزل مشتری میرسد.

انسان مدرن با مشغله‌هایی که دارد به دنبال راحت‌طلبی و صرفه‌جویی در وقت خودش است، پس خرید آنلاین بهترین گزینه برای اوست تا به نیازهای خودش دسترسی پیدا کند.

شبکه‌های اجتماعی و خدمات سوشال مدیا به حدی در زندگی و تصمیمات مردم نفوذ دارد که وابستگی بسیار شدید به تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی از بیماری‎‌های نسل جدید به شمار میرود.

 

اگر شما فروشنده پارکت هستید، این مقاله برای شماست.

 

شبکه های اجتماعی یک قدرت برای برندها

از هر شبکه اجتماعی می‌توان برای تبلیغ برندمان استفاده کنیم اما برخی شبکه‌های اجتماعی پتانسیل تبلیغ و برندسازی بالاتری دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

 

فیسبوک

فیسبوک جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی به خصوص برای تبلیغات و معرفی محصول و برند است که به علت فیلتر بودن آن در ایران کاربرد کمتری نسبت به سایر نقاط جهان دارد. انتشار فیلم، عکس، محتوای متنی و… در این پلتفرم آزاد است.

 

فیسبوک

اینستاگرام

اینستاگرام پراستفاده‌ترین شبکه اجتماعی در ایران می‌باشد که کسب و کار آنلاین در آن روزانه در حال رشد و پیشرفت است. بدون نیاز به بودجه زیاد و از طریق اینستاگرام می‌توانید برند خود را به همه نشان دهید و فروش خود را به طور باورنکردنی افزایش دهید.

از طریق منتشر کردن عکس و ویدیو محصولات و داستان‌سرایی برای آن‌ها مشتری جذب کنید و با تولید تقویم محتوایی مشتری وفادار بسازید.

 

توئیتر

توئیتر یکی از ده‌ها برنامه سوشال مدیا است که بر تولید محتوای متن کوتاه استوار است. با کمی چاشنی طنز و خلاقیت می‌توانید از بهترین خدمات سوشال مدیا توئیتر بهره‌مند شوید و کسب و کار خود را پرآوازه بسازید. محتوای مناسبتی و استفاده از موج‌های رسانه‌ای باعث تعامل بیشتر در صفحه توئیتر شما می‌شود.

 

تلگرام

تلگرام پیام رسان بسیار مناسبی برای ارتباط و چت کردن است اما به دلیل استقبال زیادی که از آن در ایران شد برخی با تشکیل کانال‌ تلگرام و ارسال عکس، ویدیو و ویس در آن به معرفی محصول خود و ثبت سفارش پرداختند.

فیلتر بودن این برنامه در ایران تعداد جمعیت فعال را در آن کم کرده است اما جمعیت قابل توجهی هم هنوز در تلگرام فعال هستند پس همچنان جزو اپلیکیشن‌های مناسب برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

 

لینکدین

این فضا مخصوص کسب و کارهاست. در این شبکه اجتماعی امکان ارتباط با بیزنس‌های مختلف، استخدام، شروع همکاری‌های جدید و… فراوان است و از فضایی رسمی و حرفه‌ای برخوردار است. با یک استراتژی محتوایی خوب، لینکدین یک فرصت برای نشان دادن کسب و کار شماست. نحوه ساخت اکانت در لینکدین بسیار ساده است و با داشتن یک ایمیل معتبر حداقل نصف مسیر را رفته‌اید.

 

یوتیوب

سلبریتی‌ها، خبرگزاری‌ها، برندهای معروف جهانی و… همه از یوتیوب برای معرفی خود به جهانیان استفاده می‌کنند زیرا یوتیوب با میلیون‌ها بازدید روزانه جزو بهترین سوشال مدیا ها به حساب می‌آید.

یوتیوب مرجع آموزش است و چند ویدیو خلاقانه از محصول یا خدمات شما امکان گسترش برندتان را پدید می‌آورد.

 

یوتیوب

پینترست

پینترست با محتواهای خلاقانه از جمله شبکه‌های اجتماعی است که روز به روز در حال پیشرفت است. اگر عکس‌های خوبی از محصول یا خدمات خود دارید پینترست پل موفقیت شماست.

یک فروشنده خوب کسی است که از محصول خود آگاهی داشته باشد.

 

واتساپ

این شبکه اجتماعی بدون محدودیت کاربران بسیار زیادی را در سراسر جهان جذب خود کرده است و امکانات آن برای بیزنس اکانت و استاتوس واتساپ به شما جهت فروش بیشتر محصولاتتان کمک می‌کند.

 

کلاب هوس

در بین تمام سوشال مدیاهای گفته شده کلاب هوس جدیدترین آن‌هاست که امکان ارتباط بی‌واسطه با مشتری و برندسازی را فراهم می‌کند. از طریق کلاب هوس می‌توانید به توضیحات محصول یا خدمات خود، اهداف آن‌ها و جذب مشتری بپردازید.

 

چرا شبکه‌های اجتماعی؟

فروش از طریق سوشال مدیا یا سوشال مدیا مارکتینگ نسبت به شیوه سنتی خرید و فروش مزایا قابل توجهی دارد که تمام کسب و کارها را به سمت استفاده از سوشال مدیا جذب کرده است. مزایا سوشال مدیا عبارت‌اند از:

social media

بهبود پاسخگویی

از طریق سوشال مدیا شما ارتباط بهتر و راحت‌تری را با مشتری تجربه می‌کنید و بدون واسطه و دقیق متوجه عکس‌العمل‌های مشتری می‌شوید و با آن‌ها مذاکره می‌کنید یا آن‌ها را به خرید محصول ترغیب می‌کنید و برای خود و برندتان مشتری وفادار می‌سازید.

 

آگاهی از نام برند

با حضور موثر و هدفمند در سوشال مدیا برند شما شناخته می‌شود و در ناخودآگاه مردم نقش می‌بندید. در حالت سنتی هزینه‌های کلان برای بیلبوردها و کمپین‌ها باعث آشنایی با برند شما میشد اما شبکه‌های اجتماعی همان تاثیر را با هزینه بسیار کمتر برای شما به وجود می‌آورند.

اگر در صنعت دکوراسیون داخلی فعال هستید، از این مقاله برای تولید محتوا استفاده کنید.

 

آگاهی از رقبا

از جمله مزایا مهم سوشال مدیا آگاهی از رقبای شماست. در صفحه رقبا به نوع تولید محتوا، کمپین‌ها، تبلیغات، قیمت‌ها و… اطلاعات مهم دیگر دسترسی دارید. این اطلاعات برنامه‌ریزی شما را آسان‌تر و بهتر می‌سازند.

 

بازاریابی موثر

اگر شما کمپین یا جشنواره تشکیل دهید از کامنت‌ها و بازخورد مخاطبان به میزان کارایی آن پی می‌برید و در صورت نیاز آن را جایگزین می‌کنید. به طور کلی بازخورد در سوشال مدیا کارایی برنامه‌ریزی شما را مشخص می‌کنند.

سوشال مدیا

مسئله مالی

همانطور که گفته شد برای فروش محصول و برندسازی در سوشال مدیا به بودجه کلانی نیاز ندارید و این روش بهترین راه‌حل برای برندسازی و معرفی محصول کسب و کارهای نوپا است.

 

گزارش و آمار

پلتفرم‌های سوشال مدیا به شما اعداد و ارقام قابل‌فهم و قابل اندازه‌گیری می‌دهند. این اعداد و ارقام سند اثربخشی کارتان و ملاکی برای برنامه‌ریزی‌های بعدی است که باعث شفاف شدن ادامه راه بیزنس شما و کاهش هزینه‌ها در به دست آوردن داده‌های دقیق می‌شوند.

شبکه ها اجتماعی

 

چند راهکار

برای فروش بیشتر و استفاده بهتر از سوشال مدیا برای برندینگ در ادامه این 3 راهکار ساده را بخوانید.

 

1.فقط دنبال فروش نباشید

شاید هدف اصلی شما از گذاشتن زمان و انرژی در سوشال مدیا فروش محصول باشد، اما تنها فروش کافی نیست. شما برای جذب مخاطب و پیدا کردن مشتری‌های جدید نیاز به تولید محتواهای دیگر مانند محتوای آموزشی، کاربردی یا حتی محتوای طنز دارید.

محتوای خوب و سازنده آن را نشر بدهید تا دیگران بدانند که شما به محتوای خوب احترام می‌گذارید و ادعای دانایی صرف ندارید!

 

2.یک‌جای واحد نباشید

خود را محدود به یک پلتفرم یا اپلیکیشن نکنید. هرجایی که مردم هستند شما هم آنجا باشید.

استفاده از چند برنامه وقت زیادی از شما نمی برد و با چند کلیک وارد یک فضای دیجیتال جدید می‌شوید پس از این سرعت و امکانات برای کار خود بهره ببرید.

 

3.اعتبار داشته باشید

قطعا همه از کلاهبرداری‌های فضای مجازی و خرید آنلاین شنیده‌ایم پس یک بستر امن برای مشتری فراهم کنید. اگر فروشگاه هم دارید آدرس و کدپستی آن را در سایت قرار دهید یا از نماد اعتماد برای سایت خود استفاده کنید تا به مشتری‌های خود یک خرید امن تقدیم کنید و برای کسب و کارتان مشتری وفادار بسازید.

آنلاین شاپ معتبر

پایان

سوشال مدیا ابتکار نسل جدید و از بهترین ابداع‌های آن است که این روزها همه از آن برای خرید و فروش استفاده می‌کنند. پس از تغییر نترسید و از غافله جا نمانید.

 

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.