بهترین برند پارکت در بازار کدام است؟

اکثر خریداران به هنگام خرید با فهرست بلندبالایی از سوالات روبه‌رو هستند. سوالاتی که پاسخ آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از برند پارکت مطمئن‌تری خرید کنند. برندی که علاوه بر زیبایی و قیمت مناسب، کیفیت را نیز برایشان به همراه بیاورد. وگرنه زیبایی بهترین برند پارکت وقتی کیفیت نداشته باشد، کاملاً بی‌ارزش است.

ما در این مطلب سعی می‌کنیم راهکارهایی برای تشخیص بهترین برند پارکت لمینت در بازار را به شما ارائه می‌کنیم. این راهنما براساس ویژگی‌های ساختار کفپوش لمینت، لیبل سر کارتن برندها و پیکتوگرام این محصول برای شما آماده شده. بنابراین شما با خواندن این مطلب حتی اگر به این زمینه آشنا نباشید، موارد تخصصی و فنی‌ای که برای خرید نیاز دارید، خواهید شناخت.

پس برای خرید از بهترین برند پارکت ، مجهز شوید!

خرید پارکت

5 معیار ساختاری برای تشخیص باکیفیت‌ترین برند پارکت

در اینجا 5 معیار مهم کیفیت لمینت آورده شده است.

مهم‌ترین اطلاعاتی که شما باید درباره ساختار پارکت لمینت مورد نظر از تولیدکننده یا فروشنده پارکت بپرسید، موارد زیر هستند:

1. قطر پارکت لمینت

قطر، میل یا ضخامت یک کفپوش لمینت میزان ماندگاری، دوام و طول عمر آن را مشخص می‌کند. البته که این مورد لزوماً تضمین‌کننده کیفیت پارکت نیست. بلکه به شما کمک می‌کند تا بدانید که آیا این برند پارکت مناسب با نوع نیاز و مصرف شما هست یا نه. کفپوش لمینت از ضخامت 6 تا 12 میل تولید می‌شود. معمولاً برای مصارف خانگی 7،8 میل آن پیشنهاد می‌شود. میل‌های بالاتر برای مصارف تجاری، صنعتی مناسب‌تر است. میل‌های پایین‌تر هم طبیعتاً برای مکان‌های کم‌تردد.

پارکت لمینت

2. ضخامت لایه اورلی

لایه اورلی درواقع لایه محافظتی یا لایه سایش پارکت لمینت محسوب می‌شود. هر چقدر این لایه ضخیم‌تر و مرغوب‌تر باشد، خرید از آن برند پارکت انتخاب مطمئنی است. براساس ضخامت این لایه چند دسته‌بندی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از این دسته‌بندی‌ها با درجه یا کلاس سایشی AC شناخته می‌شود که در آن پارکت لمینت‌ها دارای استاندارد AC1  تا AC4 هستند. هر چقدر این عدد پایین‌تر باشد، کفپوش لمینت درجه سایشی ضعیف‌تری دارد. هر درجه از AC به معنای این است که پارکت 60 درصد از درجه قبلی مقاوم‌تر است. AC1 و AC2 برای مصارف معمولی و AC3 و AC4 برای مصارف تجاری و سخت به کار برده می‌شوند.

شکل دیگر این دسته‌بندی به صورت زیر شناخته می‌شود:

  • برای مصرف خانگی

NK 21: استفاده متوسط، به عنوان مثال برای اتاق مهمان و اتاق خواب

NK 22: استفاده معمولی، به عنوان مثال برای اتاق نشیمن و اتاق ناهار خوری

NK 23: استفاده زیاد، مثلاً برای سالن و آشپزخانه

  • برای مصرف تجاری

NK 31: استفاده متوسط، به عنوان مثال برای اتاق کنفرانس

NK 32: استفاده معمولی، مثلاً برای دفاتر اداری

NK 33: استفاده  سنگین، مثلاً برای کف فروشگاه‌ها

دکوراسیون داخلی

3. جنس مغزی

مغزی یا ساختار میانی یک کفپوش لمینت یا از HDF درست شده یا MDF. طبیعی است که برند پارکت لمینت خوب از مغزی HDF بهره می‌برد تا کیفیت کارش را بالا ببرد. البته که تولیدکنندگان اروپایی کفپوش لمینت، از مغزی MDF هم برای مصارف محدود و سبک استفاده می‌کنند. آن‌ها هر دو پیشنهاد را در اختیار خریداران می‌گذارند تا بسته به نیاز خود انتخاب کنند.

ارائه اطلاعات کافی درباره کیفیت هر دو این مغزی‌ها برعهده تولیدکننده یا فروشنده است. هرگز نباید این دو را به جای هم در اختیار خریداران گذاشت؛ زیرا نوع کاربری، توان و کیفیت مغزی MDF درجه پایین‌تری نسبت به HDF دارد. پس مصرف‌کننده با داشتن آگاهی از مغزی به کار رفته در برند پارکت مورد نظر باید تصممی به خرید بگیرد.

لایه اورلی درواقع لایه محافظتی یا لایه سایش پارکت لمینت محسوب می‌شود. هر چقدر این لایه ضخیم‌تر و مرغوب‌تر باشد، خرید از آن برند پارکت انتخاب مطمئنی است.
4. مقاومت در برابر آب

اگرچه در ابتدای تولید پارکت لمینت مسئله رطوبت جزو معایب این پوشش کف به حساب می‌آمد. اما امروزه با پیشرفت و توسعه فناوری تولید، نه تنها این معضل حل شده بلکه باعث تولید انواع جدیدی از کفپوش لمینت گردیده است.

برند پارکت مدنظرتان باید به شما بگوید که آیا این پارکت لمینت استاندارد معمولی و رایج مقاومت در برابر آب را دارد یا این که از استاندارد جدید آکوآ (مقاومت بیشتر در برابر آب) برخوردار است. این نوع استاندارد اروپایی برای آن دسته از برند پارکت هایی است که کاربرد کفپوش لمینت خود را در محیط‌هایی چون سرویس بهداشتی و حمام توصیه می‌کنند.

درباره استاندارد اصلی و رایج مقاومت در برابر آب هم حتما به گارانتی برند پارکت منتخب خود رجوع کنید.

کفپوش لمینت

5. سازگاری با محیط زیست

سازگاری با محیط زیست صرفاً درباره این که محصول مورد نظر تا چه میزان به طبیعت آسیب نمی‌زند و قابل بازیافت است، خلاصه نمی‌شود. یک برند پارکت خوب، تضمین می‌کند که میزان انتشار گاز فرمالدهید محصولش در کمترین حالت ممکن و استاندارد مجاز E1 است.

پارکت لمینت درودگران بدون قطع درختان و با استاندارد E1 تولید می‌شود. مشخصات فنی محصولات ما را در این صفحه بخوانید.

این گاز در اکثر مصنوعات چوبی وجود دارد و به مرور زمان در طی استفاده در هوا منتشر می‌شود و برای سلامتی انسان، به خصوص کودکان، مضر است. اما طبق آزمایشات صورت گرفته کمترین حد مجاز آن، آسیبی به سلامتی انسان نزده و موردی طبیعی به حساب می‌آید که ما در زندگی صنعتی خود خواه ناخواه آن را استنشاق خواهیم کرد، بدون این که متوجه آن باشیم.

بپرسید!

نگران پرسیدن نباشید. کارشناسان برند پارکت انتخابی شما موظف هستند تا به تمامی سوالات و ابهاماتتان پاسخ بدهند. در کنار این 5 سوال مهم از برند پارکت انتخابی نکات دیگری نیز هست که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از این موارد لیبل سر کارتن محصول است. روی این لیبل اطلاعات اساسی مثل نام برند، درجه سایشی محصول، قطر و اندازه هر تایل پارکت، سری تولید، قرنیز یا پروفیل پیشنهادی برای نصب آن آمده است.

گارانتی پارکت لمینت درودگران را در اینجا بخوانید.

علاوه بر این با استفاده از پیکتوگرام محصولی چون پارکت لمینت شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را خیلی تخصصی بشناسید. پیکتوگرام زبانی تصویرنگاشت است که با کمک تصاویر منظور و مفهوم مورد نظر را به شما می‌رسانند. این علائم به شکل برچسب، تگ و هر شکل دیگری همراه محصولات ارائه می‌شوند.

با استفاده از پیکتوگرام‌ها می‌توانید سوالات فرعی‌ای مثل گزینه‌های زیر را بپرسید. هر کدام از این‌ها بسته به نیاز شما می‌توانند در انتخاب بهترین برند پارکت به شما کمک کنند.

خرید کفپوش

سیستم گرمایش از کف
  • آیا کفپوش لمینت من برای نصب همراه با سیستم گرمایش از کف، مشکلی ندارد؟
  • کدام درجه حرارت مناسب این پارکت است؟

برای نصب در چنین شرایطی باید از کدام فوم استفاده کنم؟ چرا؟

عایق صدا
  • آیا استفاده از پارکت لمینت مانع از عبور سر و صدا ازکف می‌شود؟ چطور؟
  • آیا تردد روی کفپوش لمینت باعث تولید صدا نمی‌شود؟
کلیک پارکت
  • اگر کلیک‌هایم موقع نصب بشکنند چه کار باید بکنم؟
  • تایل‌ها یا قطعات کفپوش لمینت بعد از آسیب راحت جدا می‌شوند؟
  • با گذر زمان بین پارکت لمینت‌ها فاصله نمی‌افتد؟
مقاومت در برابر تابش نور خورشید
  • بعد از چند سال رنگ محصول نمی‌پرد؟
  • کیفیت ورق دکور این کفپوش لمینت چگونه است؟
درباره نصب پارکت در آشپزخانه و عدم نصب از آن در حمام این دو مقاله را بخوانید: پارکت برای آشپزخانه؛ آره یا نه؟ و کجا را پارکت نکنیم؟
رطوبت
  • آیا می‌توانم آشپزخانه‌ام را پارکت کنم؟
  • چرا نباید از کفپوش لمینت برای حمام استفاده کرد؟
  • رطوبت به چه شکل ممکن است به پارکت لمینت آسیب بزند؟

علاوه بر موارد فوق شما حتما باید گارانتی برند پارکت خود را مطالعه کنید تا از شرایط تعمیر، تعویض و میزان آسیب‌پذیر بودن یا نبودن قطعات آشنا شوید.

بهترین برند پارکت

جمع‌بندی

موقع خرید و انتخاب بهترین برند پارکت همان‌طور که گفتیم باید از تمامی زوایا به یک محصول مورد نظر نگاه کنید. بررسی‌های شما به عنوان خریدار می‌تواند معیاری برای تشخیص کیفیت آن برند پارکت باشد. شاید بگویید من خریدار که تخصصی ندارم اما می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده و مقایسه محصولات و پرسیدن سوالات بهترین تصمیم را بگیرید.

سوالات خود را درباره پارکت لمینت درودگران از کارشناسان ما بپرسید:

021-74475000

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.