انتخاب رنگ پارکت در سال 2021

انتخاب رنگ پارکت مثل انتخاب رنگ وسایل خونه کار سختی است. سختی آن هم از این جهت است که شما قرار است برای مدت طولانی با این رنگ زندگی کنید. انتخاب رنگ پارکت چیزی نیست که شما بتوانید هر سال آن را تغییر دهید و هر وقت دلتان را زد، آن را به رنگ دیگری دربیاورید. البته که انتخاب درست رنگ به شما کمک می‌کند که به راحتی بتوانید با رنگ‌های دکوراسیون داخلی بازی کنید.

همان‌طور که می‌دانید رنگ سال 2021 ترکیب دو رنگ زرد و خاکستری اعلام شده است. در این مطلب سعی می‌کنیم با توجه به این ترند رنگی و ترندهای رنگی بهار و تابستان 2021، شما را در انتخاب رنگ پارکت و دکوراسیون خود راهنمایی کنیم.

ادامه مطلب رنگی ما را از دست ندید.

رنگ پارکت

ترندهای رنگی بهار و تابستان 2021

برای این دو فصل گرم و سبز و پرانرژی، شرکت‌هایی مثل پنتون، استفاده از رنگ‌های پاستیلی را پیشنهاد داده‌اند. دیگر خبری از رنگ‌های تند و بسیار گرم نیست. بلکه قرار است بعد از سال سختی که مردم جهان گذرانده‌اند، همه چیز در یک آرامش رنگی غوطه‌ور می‌شود. رنگ‌های نئونی و کنتراست‌های پررنگ را رها کنید. به سراغ رنگ‌های لطیف و خوشمزه‌ای که یادآور کیک‌ها و شیرینی‌های دلپذیر و لباس‌های عروسکی و پفکی است، بروید.

این رنگ‌ها به ما کمک می‌کنند تا به ظرافت انسانی خود بازگردیم. ترندهای زیر را بخوانید تا نحوه به کارگیری این موارد را در انتخاب رنگ پارکت آشنا شویم.

رنگ‌های ترند 2021:

  • رنگ‌هایی به رنگ پوست انسان
  • رنگ‌های اشتهاآور
  • رنگ‌های آرامش‌بخش
  • رنگ‌های فرسوده و محو
  • پالت‌های رنگی هماهنگ و مشابه
  • تک رنگ‌های تکرارشده

خرید پارکت

1.رنگ‌هایی به رنگ پوست انسان

از این نوع رنگ می‌توانید به عنوان رنگ اصلی در کف، دیوار یا وسایل استفاده کنید و آن را با رنگ‌های پاستیلی گرم ترکیب کنید. این ترکیب علاوه بر انتقال حس آرامش، دلچسبی را نیز منتقل می‌کند.

برای انتخاب رنگ پارکت براساس این مورد، بلوط اسپرانزا 8023 درودگران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. رنگ آرام و زنده و ساده این طرح برای شما آرامش و گرمای یک خلوت محض را به وجود می‌آورد. این انتخاب رنگ پارکت علاوه بر بزرگتر نشان دادن فضای داخلی خانه یا محل کار شما، در ترکیب با رنگ‌های پررنگ زرد و آبی جلوه فوق‌العاده‌ای به فضایتان می‌دهد.

2.رنگ‌های اشتهاآور

این رنگ‌های گرم و زنده را با پس‌زمینه‌های کم‌رنگ و محو ترکیب کنید تا علاوه بر تحریک بیننده آن‌ را به آرامش نیز برساند. مثلاً می‌توانید بخش بزرگ و غالب‌تر دکوراسیون داخلی خود را به عنوان پس‌زمینه ملایم درنظر گرفته و در انتخاب وسایل رنگ‌های اشتهاآور را استفاده کنید.

استفاده از این نوع رنگ‌ها برای مراکز پذیرایی و تفریحی مناسب است. در خانه نیز می‌توانید برای آشپزخانه از آن بهره ببرید. البته که محدودیتی در استفاده از آن نیست.

در انتخاب رنگ پارکت لمینت کنیون زیتونی 8026 درودگران با رنگ گرمی که دارد می‌تواند به عنوان رنگ در کف قرار بگیرد و با رنگ ملایم دیوارها و اسباب هماهنگ شود. از این پارکت در ترکیب با رنگ‌های خاکستری، زرد پاستیلی صورتی پاستیلی و خامه‌ای استفاده کنید.

خرید کفپوش

3. رنگ‌های آرامش‌بخش

این نوع رنگ‌ها باعث تسکین روح و روان شلوغ این روزهای ماست که نه تنها چشم را نمی‌زنند بلکه یادآور خلوص و سادگی طبیعت هم هستند. اگر سبک زندگی شلوغی در طول روز دارید که بعد از آن دلتان فقط یک آرامش دلچسب طولانی را می‌خواهد، از این رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید.

برای انتخاب رنگ پارکت مناسب این پالت رنگی هم دو پیشنهاد ما برای شما بلوط ویکتورین 8024 و سفید کاج کدیاک 8021 هستند.  در ترکیب رنگ با اولی می‌توانید از رنگ‌های پاستیلی زرد، خاکستری، آبی و حتی سیاه بهره ببرید.

 

در ترکیب با دومی هم می‌توانید از طیف رنگ‌های گرم و سرد پاستیلی بسته به سلیقه‌تان استفاده کنید. کاج کدیاک 8021 به هیچ‌وجه محدودیت رنگی برای دکوراسیون داخلی شما ایجاد نمی‌کند و به‌راحتی قابلیت ترکیب با پالت‌های رنگی متفاوت را دارد.

رنگ پارکت لمینت

4. رنگ‌های فرسوده و محو

این نوع رنگ‌ها در نزد کسانی محبوبیت دارد که عاشق چیزهای قدیمی‌اند. همان‌هایی که قطعاً در خرید وسایل خانه سراغ پتینه‌کاری‌ها می‌روند و ترک‌ها و ریختگی‌های رنگ دیوارها برایشان بی‌نهایت جذاب است.

انتخاب رنگ پارکت براساس این نوع رنگ‌ها با بلوط پرنام بوکو 8022 و سفید اطلسی 8030 و حتی کاج کدیاک 8021 و بلوط ویکتورین 8024 درودگران به‌شدت همخوانی دارد. اگر از تم رنگی سفید و طوسی انتخاب رنگ پارکت خود را انجام می‌دهید، برای دیوارها از تم رنگی سبز، آبی، زرد و حتی قرمز نیز می‌توانید استفاده کنید.

اگر تم رنگی‌تان در انتخاب رنگ پارکت از تم‌های قهوه‌ای بهره می‌برید، آن‌ها با با تم رنگی سفید، خاکستری و زرد ترکیب کنید.

در هر دو سبک فراموش نکنید که در انتخاب رنگ وسایل کوچک خود چند رنگ پررنگ و اشتهاآور استفاده کنید. مثلاً می‌توانید همراه با پارکت فرش‌های کوچک با چنین رنگ‌هایی به کار ببرید.

5. پالت‌های رنگی هماهنگ و مشابه

بعد از گذر سال 2020 که مملو از دورکاری و تماشای صفحه‌های دیجیتالی پررنگ و تند و تیز بود، حالا بهتر است که به تماشای لطافت و خنکی رنگ‌ها بنشینیم. این پالت‌های رنگی به خاطر نزدیکی تم رنگی‌شان و تنیدگی‌ای که در هم پیدا می‌کنند، بیشتر از آن که چشم را درگیر کنند، باعث آرامش روان می‌شوند.

برای اتاق‌‌های مهمان، سالمندان، نوزادان، سرویس‌های بهداشتی یا حتی سالن پذیرایی و اتاق استراحت ادارات می‌توانید از این رنگ‌ها استفاده کنید. انتخاب رنگ پارکت طبق این ترند به سلیقه و میزان آرامش خاطری که در خانه یا محل کار نیاز دارید، بستگی دارد.

 

در این مورد رنگ‌های تیره را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم؛ زیرا به کارگیری طیف مشابه و نزدیک رنگ‌های تیره در تمام سطوح خانه‌ها یا ادارات کوچک به طور همزمان ممکن است فضا را محدودتر کند. اما انتخاب رنگ پارکت روشن گزینه بسیار خوبی برای گزینه است. مثل پارکت‌های سفید و طوسی درودگران یا طیف روشن قهوه‌ای‌ها.

6. تک رنگ به علاوه یک

شما برای انتخاب رنگ براساس این مورد باید سه طیف رنگی روشن و تیره را از یک رنگ انتخاب کنید. مثلاً اگر انتخاب رنگ پارکت شما قهوه‌ای است، برای دیوار و وسایل باید از دو طیف دیگر پررنگ‌تر و کمرنگ‌تر آن استفاده کنید.

بلوط مارمارا درودگران با کد 8025 ، کنیون زیتونی درودگران با کد 8026 ، کنیون گردوی جنگل درودگران با کد 8027 سه قهوه‌ای محبوب ما هستند که به‌راحتی قابلیت ست شدن با رنگ‌های دیگر و طیف تیره و روشن خود را دارند. تصاویر اجرایی این پارکت‌ها را می‌توانید در اینستاگرام ما ببینید.

جمع‌بندی

همان‌طور که خواندیم رنگ امسال زرد و خاکستری است که در مقالات بعدی برایتان خواهیم گفت که چطور می‌توانید آن را با دیگر رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی خود ست کنید. در این مطلب سعی کردیم شما را برای انتخاب رنگ پارکت براساس ترند 2021 راهنمایی کنیم. فقط کافی است که سلیقه، فضای محل مورد نظر، ترند سال، رنگ وسایل و دکوراسیون خود را موقع انتخاب رنگ پارکت در نظر داشته باشید.

سوالات خود را با مشاوران خرید ما در میان بگذارید: 74475000-021

نوشته شده توسط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مرسی خیلی کمک خوبی بود. من میخواستم چندتا اکسسوری بخرم مونده بودم چجوری با رنگ خونه ست کنم که الان یکم اوکی شد برام. البته من خیلی رنگ سال رو دنبال نمیکنم ولی واقعا ترکیب رنگ ۲۰۲۱ خیلی جذابه به خصوص تو لباس.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.