آنچه نصاب‌های پارکت لمینت باید قبل از اجرا انجام بدهند

اکثر اوقات مصرف‌کنندگان از ما می‌پرسند که چرا پارکت منزلم به صدا افتاده، چرا باد کرده، چی شد که این بلا سر پارکت خانه‌ام آمد و… . خیلی از این مشکلات به نحوه اجرای پارکت لمینت شما برمی‌گردد. الان پیش خودتان فکر می‌کنید من که نصاب مطمئنی انتخاب کرده بودم، پس چه شد؟ اما بحث اجرای پارکت لمینت گاهی مربوط به قبل از نصب است. یعنی زمانی که شما دارید این پوشش کف را می‌خرید.

همان‌طور که در مقاله نصب پارکت و خرید پارکت هم اشاره کرده بودیم، شرایطی مثل جغرافیا، نوع ساختمان، دکوراسیون و… بر انتخاب شما تاثیرگذارند.

شما قبل از اجرای پارکت لمینت با سه دغدغه روبه‌رو خواهید بود: دغدغه اقلیم – دغدغه متراژ و بودجه – دغدغه دکوراسیون. در ادامه مطلب نگاهی گذرا به این سه دغدغه داریم و بعد به ذکر چند نکته خیلی مهم برای زیرسازی پارکت می‌پردازیم.

خرید پارکت

سه دغدغه اساسی خرید پارکت

بیایید همه چیز را به گردن اجرای پارکت لمینت نندازیم و نگوییم که تقصیر تولیدکننده یا نصاب بوده. حتی این تقصیر به خاطر نوع مصرف شما نیست. بلکه باید چند قدم عقب‌تر بایستیم تا مشکلات را ریشه‌یابی کنیم.

راهنمای نصب کامل پارکت لمینت درودگران را اینجا بخوانید.
1.اقلیم

اقلیم در خرید و زیرسازی پارکت نقش بسیار کلیدی دارد. خیلی مهم است که در منطقه شما پیش از این پارکت نصب شده باشد و نصابان جغرافیای شما با نحوه اجرای پارکت لمینت آشنایی داشته باشند.

چرا؟ چون سابقه مصرف یک محصول در هر اقلیمی کمک می‌کند تا ما با نیازهای مصرف‌کنندگان و نوع سازگاری محصول و مشکلاتی که ممکن است با آن روبه‌رو شود، کدام‌اند. مواردی مثل خشکی و سردی هوا، میزان رطوبت، بستر ساختمان و… . مثال خیلی ملموس آن شاید اجرای پارکت لمینت در ویلاهایی باشد که در زمین‌های کشاورزی(شالیزار) ساخته شده‌اند.

 

این نوع از زمین‌های کشاورزی به خاطر رطوبت بالایی که دارند، اصلاً مناسب ساخت و ساز نیستند و اگر قرار است بنایی روی این زمین سوار شود، باید با فاصله ساخته شود. اما متاسفانه این مورد در خیلی از این ویلاها که ساخت و سازشان به صورت ویروسی در حال افزایش است، رعایت نمی‌شود. طبیعتاً کف این ویلاها مدام با مسئله رطوبت درگیر خواهد بود و اجرای پارکت لمینت در آن یک کار کاملاً اشتباه است. زیرا این رطوبت که به صورت مداوم حضور دارد و مستقیماً با کف ساختمان درگیر می‌شود، بر پارکت شما تاثیر زیادی می‌گذارد.

اینجا دیگر مقصر نه تولیدکننده است و نه نصاب. بلکه انتخاب نادرست ما باعث ایجاد آسیب و مشکلاتی شده که ممکن است ما را برای همیشه از خرید پارکت دلزده کند. این تجربه ناخوشایند اگر انتقال هم پیدا کند، منجر به شکل‌گیری یک تصور غلط درباره محصولی می‌شود که ما با قابلیت‌هایش مواجه نشدیم.

نصب پارکت

2.متراژ و بودجه

چه بخواهیم چه نخواهیم، متراژ و بودجه مهم‌ترین دغدغه ما هستند. در این مورد می‌توانیم از کارشناسان امر و نصابان باتجربه راهنمایی بگیریم. چون آن‌ها خیلی خوب می‌توانند به ما بگویند که ساختمان ما بسته به این که بخواهیم کجاها را پارکت کنیم، به چه میزان پارکت نیاز دارد و چقدر از آن ممکن است هدر برود. این هدررفتگی معمولاً در کنج‌ها و زوایا اتفاق می‌افتند که اگر اجرای پارکت لمینت خود را به اهل فن بسپارید، میزان این اتلاف را کاهش می‌دهید.

یک بخشی از این ماجرا هم به کف فعلی ساختمان شما برمی‌گردد. اگر خانه تازه‌ساخت است و کف آن با سنگ و سرامیک پوشیده شده، بخشی از هزینه‌های شما کم می‌شود. چرا؟ چون صاف و یکدست بودن کف در زیرسازی پارکت اهمیت زیادی دارد و شما یک قدم جلو هستید. دیگر نیازی به پر کردن گودی‌ها و سوراخ‌ها و غیره نیستید. یک فوم مناسب و یک نصاب ماهر کارتان را به بهترین شکل کامل می‌کند.

تمامی موارد بالا در جمع هزینه‌های اجرای پارکت لمینت شما تاثیر می‌گذارد و قطعاً شما وقتی خوشحال‌تر هستید که با یک هزینه منطقی، به یک نتیجه‌ عالی برسید. چیزی که بعداً پشیمانتان نکند.

با خرید پارکت باکیفیت یک عمر با آسودگی زندگی کن!
3.دکوراسیون

نوع و سبک دکوراسیون شما عنصری کاربردی در خرید و اجرای پارکت به حساب می‌آید. شما باید بسته به سبک دکوراسیون خود پوشش کف را انتخاب کنید. پارکت لمینت پوشش کفی است که با اکثر دکوراسیون‌ها سازگاری دارد و شاید بهتر باشد این سازگاری و تناسب را با انتخاب رنگ صحیح محصول ایجاد کنید.

ولی اگر سبک دکوراسیون شما اصلاً برای اجرای پارکت مناسب نیست، پافشاری نادرست نکنید. مثلاً اگر کف یک کلبه ساخته شده با مواد طبیعی در دل یک مزرعه پارکت شود، طبیعتاً یک عنصر ناسازگار و زننده خواهد شد.

پس سلیقه خود را با در نظر گرفتن وجوه مختلف آن اعمال کنید.

اجرای پارکت

نکته‌های طلایی اجرای پارکت لمینت

در اینجا سعی می‌کنیم از نحوه اجرای پارکت صحبت کنیم. مواردی که به ما کمک می‌کنند تا تجربه بهتری از تغییر پوشش کف ساختمان خود داشته باشیم.

این چند نکته را فراموش نکن:

  • سطح رطوبت را بسنجید

درها را باز بگذارید تا رطوبت موجود از بین برود. میزان درجه مناسب بین 35 تا 55 است.

  • کف را صاف و یکدست کنید

هیچ فرورفتگی یا بالاآمدگی‌ای وجود نداشته باشد چون وجود هر کدام از آن‌ها می‌تواند فرایند اجرای پارکت لمینت را مختل کند.

  • کیفیت قرنیزها را بررسی کنید

تصمیم بگیرید که قرنیزهای قدیمی را نگه می‌دارید یا تغییر می‌دهید. این انتخاب بر خریدهای شما و نصب پارکت تاثیرگذار است. شما باید رابطه ضخامت، ارتفاع و جنس قرنیز خود را با نوع پوشش کف در نظر بگیرید.

  • سطح زیر نصب را تمیز کنید

هیچ چیزی هر چقدر هم ریز، بر کف باقی نماند. شاید باور نکنید که چیزی مثل دانه‌های شکر، بعدها باعث جیرجیر کردن پارکت شما می‌شود.

  • میزان جذب رطوبت کف را تحلیل کنید

اگر سطح نصب با رطوبت درگیر است، از نایلون مخصوص استفاده کنید.

نحوه اجرای پارکت

  • فاصله زیر درها را اندازه بگیرید

برای این کار فوم و یک تایل لمینت را روی آن قرار دهید و زیر در بگذارید تا فاصله کافی برای باز شدن در دستتان بیاید.

  • ابزارهای مورد نیاز را تهیه کنید

ابزارهای مناسب پارکت خود را به طور دقیق خریداری کنید. هر چیزی که برای تکمیل پروژه به آن نیاز دارید، تهیه کنید تا مراحل نصب نیمه‌کاره نماند. اجرای پارکت لمینت پروژه شما در عرض چند ساعت انجام می‌شود.

  • فوم را متناسب با پروژه بخرید

فوم‌های متفاوتی برای اجرای پارکت لمینت وجود دارد. شما فوم مورد نیاز خود را باید براساس نوع پروژه بخرید. می‌توانید موقع خرید از متخصصان مشاوره بگیرید. فوم سایلنت 2 میل رایج‌ترین فوم نصب پارکت است و فوم پشت فویل‌دار برای نصب با سیستم‌های گرمایش از کف مناسب است.

چقدر با فوم‌ها آشنایی دارید؟ تنوع فوم‌ها و انواع کاربردشان را می‌توانید در این مطلب بخوانید.

نصب

نحوه اجرای پارکت و مراحل کلیدی آن

بعد از انجام زیرسازی لازم برای اجرای پارکت لمینت باید نکات زیر را انجام دهید تا یک نصب ساده و سریع داشته باشید.

1.هم‌دما کردن

48 الی 72 ساعت قبل از اجرای پارکت لمینت بسته‌های خریداری شده را به صورت تار و پودی در محیط نصب روی هم بچینید. درهای پایین و بالای کارتن را باز کرده و بگذارید هوا در داخل آن جریان داشته باشد. به این کار هم‌دما کردن پارکت با محیط می‌گویند که از انبساط و انقباض پارکت موقع نصب جلوگیری می‌کند.

2.اندازه‌گیری دقیق

نصاب شما باید تمام محل نصب را به طور دقیق اندازه‌گیری کند تا بداند اندازه و محل قرارگیری آخرین قطعه کجا خواهد بود. در این بررسی حتماً باید اندازه معقول درز انبساط رعایت شود. درباره آن می‌توانید اینجا بیشتر بخوانید.

نصاب

3.ابزار نصب کامل

اگر نصاب شما ابزارهای نصب خود را به صورت کامل به همراه داشته باشد، نه تنها فرایند اجرای پارکت لمینت سریع‌تر پیش می‌رود. بلکه در برش زدن دچار مشکل نمی‌شوید و آسیبی به قطعات شما و کلیک‌های آن نمی‌رسد.

4.رعایت اصول نصب

به هیچ عنوان نباید اصول و نحوه اجرای پارکت را نیمه‌کاره انجام دهید. برای هر نوع نصبی یک راه حلی وجود دارد. اگر با موقعیت تازه‌ای روبه‌رو هستید که راه حلی برای آن وجود ندارد از اهل فن مشورت بگیرید. چون هر تغییر نادرستی در شرایط نصب ممکن است بعدها برای شما دردسر ایجاد کند.

شرایط اجرای پارکت در آشپزخانه را به طور مفصل در این مقاله بخوانید.
5.پایان کار

بلافاصله بعد از اجرای پارکت لمینت می‌توانید وسایل خود را روی آن بچینید. نه از بوی چسب خبری هست و نه باید منتظر خشک شدن کف بمانید. بی معطلی زندگی جدید خود را تجربه کنید.

دکوراسیون

جمع‌بندی

متوجه شدیم که اجرای پارکت لمینت یک فرایند چند جانبه است و در آن باید تمامی نکات بالا را لحاظ کنید. برخی از این موارد قبل از زیرسازی پارکت اهمیت دارند و تعدادی از آن‌ها در نحوه اجرای پارکت است که برجسته می‌شوند. شما باید در قدم اول دغدغه‌هایتان را لحاظ کنید و بعد از خرید، بر درستی اجرای پارکت لمینت نظارت داشته باشید. با انتخاب یک محصول باکیفیت و بهره‌گیری از مشاوران مطمئن در کنار یک نصاب ماهر، خیال خود را راحت کنید.

شما می‌توانید برای خرید و نصب از گزینه مشاوره رایگان درودگران استفاده کنید: 74475000-021

نوشته شده توسط

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.