مهارت‌های لازم برای فروش پارکت

فروشندگی حرفه‌ای است که از ابتدای تاریخ بشر قبل از پیدایش پول که مقوله تبادل کالا به کالا مطرح بود، شکل گرفت. در تبادل کالا به کالا افراد باید تولیدات خودشان را به دیگران می‌دادند و تولیدات آن‌ها را می‌گرفتند. به طور کلی فروش هنری است که شما در طی آن می‌توانید حتی غیر کاربردی‌ترین محصولات را هم بفروشید. از آن طرف اگر آن را بلد نباشید، بهترین جنس یا خدمت دنیا را نیز نمی‌توانید به فروش برسانید.

البته که در این مطلب تمرکز ما بر روی مهارت‌های اساسی فروشندگی، به ویژه محصول پارکت  که بازار خاص خود را دارد و فروش آن مثل دیگر اجناس نیست. اگر فروشنده پارکت یا مصنوعات چوبی هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. با استفاده از  نکات مهم و کاربردی فروش پارکت  می‌توانید کسب‌وکارتان را ارتقاء بدهید.

فروشندگی

7 مهارت اساسی فروش که باید بدانید

یک فروشنده با حرف‌هایش، با تصاویری که برای افراد می‌سازد، با احساساتی که به آن‌ها منتقل می‌کند و هزاران ترفند دیگر دارد آن‌ها را برای خرید یک محصول یا خدمت قانع می‌کند. شاید در قدم اول فروش، فروشنده شروع به ترغیب و جذب مشتریان می‌کند اما در تمام قدم‌های بعدی در حال راضی کردن آن‌هاست. پس فروش یعنی هنر قانع کردن خریداران.

خرید پارکت

یک مشتری وقتی راضی یا قانع بشوید که یک محصول یا خدمت مناسب نیازها و سلیقه‌ شماست، آن را می‌خرد. حتی اگر آن چیز ابداً در حال حاضر یا بعدها به کارش نیاید.

برای تضمین فروش خود این چند اصل را جدی بگیرید.

1.محصول خودت را بشناس!

همان‌طور که می‌دانید شما برای این که بتوانید محصول خود را به درستی به فروش برسانید، باید بدانید که با چه چیزی سر و کار دارید. وقتی با مشخصات دقیق فنی و ظاهری محصول خود آشنا باشید، ارائه آن به مشتری طبیعتاً کار سختی نیست.

مهارت فروشندگی

2.بازار صنعت خودت را پیگیری کن!

بعد از شناخت تمام زوایای پنهان و آشکار درباره محصول خودت، حالا وقت آن است که برای فروش بهتر، به بازار صنعت خودت مسلط بشوی. چرا؟ چون هر چقدر بیشتر درباره محصولات به روز، نقاط قوت آن‌ها، تاریخچه محصولات قدیمی و دلیل کنار گذاشته شدن آن‌ها بیشتر بدانی، می‌توانی درباره محصول خودت حرف بزنی. آن وقت خریدار مطمئن می‌شود که با یک فروشنده حرفه‌ای طرف است.

3.از سوابق خودت حرف بزن!

اگر سابقه فروش مرتبط با حوزه فعالیت فعلی را داشته باشی، چندین قدم جلویی اما اگر هم اینطور نیست هیچ نگران نباش. در صورت اول خودت را خوب ارائه کن. اگر خریدار بداند که شما سال‌هاست که دارید این جنس یا خدمت را می‌فروشید یا ارائه می‌کنید، خیالش راحت می‌شود.

درباره درودگران چه می‌دانید؟ ما را بهتر بشناسید!

در صورت دوم هم شما می‌توانید از تجارب دیگر همکاران خود استفاده کنید یا این که خودتان را جای مشتری قرار بدهید و سوالات و دغدغه‌های آن‌ها را درک کنید. آن موقع می‌توانید فروش خودتان را تضمین کنید چون بهتر از هر کس دیگری دارید یک خریدار و نیازهایش را می‌شناسید.

قدرت فروشندگی

4.منتظر غافلگیری باش!

هر چقدر هم که شما به صنعت و محصول خود مسلط باشید باز موقع فروش ممکن است با سوالاتی طرف شوید که حسابی غافلگیرتان کند. چه در این مواقع و چه در زمان‌هایی که چیزی را نمی‌دانید، سعی کنید آن را با دانسته‌هایتان پوشش بدهید و با تصور کردن یا معادل‌سازی‌های مختلف به یک پاسخ مناسب برسید.

سعی کن که همیشه دست از یادگیری نکشی و مدام سعی کنی به فروشنده بهتری تبدیل بشی.

عجیب‌ترین سوالی را که از ما پرسیده‌اند: پارکت لمینت در طول اتاق نصب می‌شود یا عرض آن را اینجا ببینید.
5.صداقت را لحاظ کن!

در فروش هیچ چیزی به اندازه صداقت اهمیت ندارد. خیلی می‌شنویم که فروشندگی شبیه به شعبده‌بازی‌ست. پر از کلک و چیزهای تقلبی. اما اینطوری به حرفه فروش نگاه نکنید. حواستان باشد که یک خریدار فرق بین دروغ و راست را متوجه می‌شود و فقط به روی شما نمی‌آورد.

حتی اگر دیگران هم مسیر نادرستی در فروش طی می‌کنند، شما صادق باشید. خریدار صداقت بیشتر از چیزهایی است که بعد از خرید تازه تقلبی بودنشان رو شده و باعث اعتراض مشتریان می‌شود.

پارکت چوبی

6.عجله نداشته باش!

به عنوان یک فروشنده باید بدانی که مسیر فروش یک راه کوتاه نیست. درست است که گاهی می‌شود خیلی زود، تند و سریع چیزی را فروخت. اما گاهی هم باید صبور باشی و از فعالیت دست نکشی تا به موقع بتوانی شاهد فروش خودت باشی. پس وقت بگذار و منتظر بمون.

7.همیشه حق با مشتری است!

این جمله کلیشه‌ای را سرلوحه مسیر فروش خودت قرار بده. خریدار توو فقط یک نفر نیست بلکه کافی است فقط یک اشاره کوچک به خوب نبودن محصول تو، بد بودن نحوه فروش یا پیگیری‌های بعد از آن باشد.

یک نمونه از تجربیات ما را در برخورد با مشتری ناراضی تماشا کنید.

آن وقت کارت تمام است. به تمام مشتریان احترام بگذار و سعی کن تا هر جا که می‌توانی شنونده انتقادات و پیشنهاداتشان باشی. این به تو کمک می‌کند فروش بهتری داشته باشی.

پارکت

هنر فروش نیاز به یادگیری و پیگیری بسیار دارد. به خصوص که امروزه فروش آنلاین نیز به یکی از بخش‌های مهم این حرفه تبدیل شده و باید بتوانید که با امکانات گسترده تصویری اما غیر حضوری بهترین فروش را داشته باشید.

فروش پارکت؛ چطور و چگونه؟

در این قسمت سعی می‌کنیم از تجربیات کارشناسان فروش درودگران در ارائه خدمات به مشتریان بهره بگیریم تا شما بتوانید مسیر بهتری را در فروش از سر بگذرانید. در مطالب بعدی نیز به صورت مفصل از فروش پارکت و مهارت‌هایی که فروشنده پارکت باید داشته باشد، صحبت خواهیم کرد.

پارکت لمینت

  • حتماً انواع پوشش کف به‌خصوص پارکت‌ها را بشناسید.
  • اطلاعات ظاهری و فنی پارکت‌ها را به صورت مقایسه‌ای برای خود لیست کنید.
  • رقبای خود را بشناسید و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را رصد کنید.
  • عکس‌ها و ویدئوهای مربوط به حوزه خود را به طور دقیق تماشا کنید.
  • با کاربردهای غیرمتعارف و خلاقانه محصول خود آشنا شوید.
  • مزایا و نقاط ضعف احتمالی محصول خود صادقانه با مشتری در میان بگذارید.
  • تصویری ذهنی برای خریداران بسازید تا بدانند با استفاده از محصول شما چه اتفاقی می‌افتد.
  • حتماً عکس‌های قبل و بعد از به کارگیری محصول را تهیه کنید.
  • خوش‌قول باشید و اگر وعده می‌دهید به آن عمل کنید به ویژه در تخفیفات.
  • منظم باشید و تمام اطلاعات لازم را به صورت آرشیوی نگه دارید.
  • مشتریان خود را بهتر بشناسید و بگذارید از خودشان و سلیقه‌شان حرف بزنند.
  • همیشه بگذارید اول مشتری نیازش را مطرح کند و بعد بسته به آن محصولات خود را ارائه کنید.
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید و سعی کنید تجربه‌ای مشابه خرید حضوری برای مشتریان خود فراهم کنید.
  • معمولاً پکیجی از محصولات را دسته‌بندی کنید تا بتوانید پیشنهادات جایگزین مناسبی را به خریدار ارائه بدهید.
  • از اپلیکیشن‌های مرتبط و به روز بهره ببرید.

و…

البته این‌ها فقط بخشی از تجربیات زیادی هستند که شما در این حرفه با آن‌ها طرف خواهید بود. در مطالب بعدی به طور مفصل از هر کدام آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

فروشنده

در نتیجه…

هیچ کس در قدم اول یک فروشنده تمام عیار نیست و این حرفه را به‌خوبی نمی‌شناسید. اما شما می‌توانید با آزمون و خطا، یادگیری مهارت‌های فروش و استفاده از تجربیات دیگران به مرور به یک فروشنده حرفه‌ای تبدیل بشوید.

فقط کافی است که کار خود را دوست داشته باشید و باور کنید که فروش و فروختن یک چیز فقط و فقط یک هنر است.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.