طراحی ورودی ساختمان، از ایده تا شگفتی!

تا به حال دقت کرده‌اید که وقتی می‌خواهید وارد یک خانه شوید، جزئیات ورودی خواسته یا ناخواسته به چشمتان می‌آیند؟ نمای بیرونی بسیاری از خانه‌ها ما را غافلگیر می‌کنند. اما همین که پا به داخلشان می‌گذاریم از تماشای طراحی ورودی ساختمان یا سرخورده می‌شویم و یا شگفت‌زده.

شما می‌توانید با طراحی ورودی ساختمان ایده‌آل، حال تمام مهمانان را جا بیاورید. علاوه بر آن خودتان نیز حس بهتری داشته باشید. حالا اصلاٌ این طراحی چیست یا چطور باید دکوراسیون ورودی منزل را تغییر بدهیم؟ در ادامه برایتان می‌گوییم که از کجا و چطور شروع کنید.

ایده‌های پیشنهادی ما را به‌راحتی می‌توانید اجرایی کنید.

دکوراسیون منزل

چرا طراحی ورودی ساختمان مهم است؟

چون نگاه اول همیشه اثر خودش را می‌گذارد. شما در نگاه اول جزئیاتی دریافت می‌کنید که بر ادامه مسیر تاثیر می‌‍گذارد. این همان چیزی است که طراحی ورودی ساختمان را به امری جدی تبدیل می‌کند.

از ساختمان تراپی چه می‌دانید؟ این مطلب را از دست ندهید.

اگر خانه شما یک قصر یا یک ویلای باشکوه هم باشد اما طراحی و دکوراسیون ورودی منزل آن را به‌درستی اجرا نکرده باشید، همه چیز خراب می‌شود. چون هر کس که بخواهد به منزل شما وارد شود، باید از این نقطه بگذرد تا به فضای داخلی برسد.

پس اگر شما فضای ورود را به بهترین شکل طراحی کرده باشید، حتی اگر خانه کوچک یا بدشکلی از نظر معماری داشته باشید، باز هم تاثیر مثبتی بر افراد می‌گذارید.

کدام موارد را باید در طراحی ورودی ساختمان مسکونی در نظر بگیریم؟

پیشنهادهای زیر را جدی بگیرید تا از کاربرد آن‌ها برای شما صحبت کنیم. هر کدام از این موارد برای طراحی ورودی ساختمان های مختلف، به کار می‌روند.

برای آگاهی بیشتر از روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر آن بر دکوراسیون منزل این مطلب را بخوانید.
  1. استفاده از رنگ‌های روشن
  2. به کارگیری فضاهای مرده
  3. بهره بردن از قفسه‌های مناسب
  4. استفاده از آویزهای متنوع
  5. قرار دادن یک گلدان
  6. به کارگیری ظریف رنگ‌های گرم
  7. استفاده از آینه
  8. آویختن تابلوهای خوش‌آمدگویی
  9. بهره بردن از جالباسی‌های جذاب
  10. خلق فضایی آرامش‌بخش و دلچسب
  11. نورپردازی درست
  12. به کار بردن نیمکت‌ها

طراحی ورودی ساختمان مسکونی

10 ترفند برای تغییر دکوراسیون ورودی منزل

با این چند ترفند ساده و کم‌ خرج طراحی ورودی ساختمان مسکونی خود را در عرض چند ساعت تغییر دهید. نیازی به خرج‌های بیهوده یا اضافه نیست. بلکه با چند قدم کوچک، کار را شروع کنید.

1.رنگ کردن درب

در طراحی ورودی ساختمان جنس، فرم و رنگ درب بسیار اهمیت دارد. اگر نمی‌توانید درب را به‌کلی عوض کنید، در عوض آن را رنگ بزنید. با توجه به رنگ نمای بیرونی ساختمان و پالت رنگی دکوراسیون داخلی منزل، درب را رنگ جدید بزنید.

اولین و ساده‌ترین قدم در دکوراسیون ورودی منزل همین رنگ زدن درب است. اگر به رنگ علاقه ندارید می‌توانید از برچسب‌های طرح چوب و… بهره ببرید.

10 ترفند برای تغییر دکوراسیون ورودی منزل

2.استفاده از جاهای خالی

حتماً از هر جای خالی بهترین استفاده را بکنید. البته این حرف به معنی این نیست که دیگر هیچ فضای خالی‌ای باقی نگذارید. درواقع منظور ما این است که برای طراحی ورودی ساختمان اگر احساس می‌کنید که از یک جای خالی و بدون استفاده می‌توانید بهترین بهره را ببرید، انجامش بدهید.

گاهی یک کمد یا جاکفشی کوچک می‌تواند نظم عجیبی به راهرو ورودی شما بدهد. پس حواستان به تمام فضاهای خالی باشد.

ورودی هال

3.تغییر دیوارها

شما برای طراحی ورودی ساختمان در زمینه دیوارها چند انتخاب دارید. یکی این که دیوارها را رنگ بزنید، دیگر آن که دیوارها را کاغذ دیواری کنید یا این که با چند تابلوی هنری، عکس و حتی آویختن گلدان‌ها آن را تزئین کنید.

این چند کار را در بازسازی منزل هرگز انجام ندهید!

فقط دقت داشته باشید که اگر راهروی شما کوچک باشد، نباید آن را تیره و شلوغ بکنید. زیرا فضا تنگ‌تر به نظر می‌رسد. اگر هم راهروی بزرگی دارید، سعی کنید با استفاده مناسب از رنگ‌ها و آویزها آن را گرم و دلچسب کنید.

4.قرار دادن یک نیمکت

اگر فضای کافی در اختیار دارید، می‌توانید برای استراحت یا راحت درآوردن کفش‌ها یک نیمکت کوچک قرار بدهید. در طراحی ورودی ساختمان ایجاد چنین فضایی حس صمیمیت و راحتی با خود به همرا می‌آورد و کمک می‌کند که افراد به هنگام ورود، احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

به‌خصوص در روزهای بارانی و برفی که کفش‌ها سنگین و کثیف‌ترند، نشستن روی نیمکت و بیرون کشیدن کفش‌ها از پا این امکان را فراهم می‌آورد که قسمت‌های کمتری دچار آلودگی شوند.

همچنین یک نیمکت کوچک باعث می‌شود که دکوراسیون ورودی منزل شما جلوه‌ای خاص و متفاوت پیدا کند.

طراحی ورودی ساختمان

5.نصب پرده

موقعی به نصب پرده‌های ساده یا شلوغ بسته به میزان فضای راهروی منزل نیاز دارید که انتهای آن در ارتباط با فضاهای دیگر باشد. در طراحی ورودی ساختمان با همین تکنیک می‌توانید فضای ورودی هال و پذیرایی را از دیگر فضاها تفکیک کنید.

جدا کردن اتصالات باعث می‌شود که طراحی ورودی ساختمان مسکونی شما به‌ چشم بیاید. در این صورت مهمانان شما و تمام کسانی که وارد خانه می‌شوند، خود را در حال گذر از راهرو و ورود به یک فضای متفاوت می‌بینند.

حس این تجربه با گذر از دیگر راهروهای ورودی فرق خواهد داشت. این دقیقاً همان تاثیری است که شما می‌خواهید بگذارید.

6.انتخاب لوستر

یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی ورودی ساختمان به ویژه ورودی هال و پذیرایی این است که از میزان نور کافی برخوردار باشد. این نور کافی بستگی به درب و نوع راهروی شما دارد. اگر در طراحی ورودی ساختمان مسکونی شما از پنجره‌های نورگیر یا درب شیشه‌ای استفاده شده باشد، طبیعتاً شما در طول روز و شب میزان نور قابل توجهی دریافت می‌کنید.

این اپلیکشن‌ها مثل یک دستیار به شما کمک می‌کنند تا خانه خود را بهترین شکل طراحی کنید.

علاوه بر نوع معماری و طراحی، سبک دکوراسیون ورودی منزل شما نیز در انتخاب منبع نوری و مدل لوستر تاثیر دارد. اگر شما یک دکوراسیون دارک یا تیره انتخاب کرده‌اید، نمی‌توانید در بدو ورود، مهمان را غرق در نور کنید. اگر هم یک دکوراسیون لایت یا روشن را پسندیده‌اید، دیگر نمی‌توانید یک راهروی حسابی تیره و تنگ بسازید.

پس انتخاب لوستر و رنگ لامپ بستگی به نوع طراحی ورودی ساختمان و سبک دکوراسیون ورودی منزل شما دارد. در این قسمت وسواس بیشتری به خرج بدهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

7.چند گلدان ساده

به منظور تغییر حال و هوای راهرو و انرژی بخشیدن به مهمانان حتماً از گلدان‌ها در طراحی ورودی ساختمان بهره ببرید. این کار حس و حال خشک معمول راهروی ورودی هال و پذیرایی را از بین می‌برد و حس سرزندگی و زیبایی طبیعی به تمام کسانی که وارد خانه می‌شوند، می‌دهد.

همچنین تعدادی از این گلدان‌ها به تصفیه هوا کمک کرده و چه بهتر از این!

طراحی راهرو ورودی ساختمان

8.آویزهای متنوع

فراموش نکنید که برای خلاص شدن از آشفتگی و بهم‌ریختگی‌های رایج راهروی ورودی هال و پذیرایی از آویزها کمک بگیرید. در مبحث طراحی ورودی ساختمان آویزهای کلید، لباس و وسایل همه نقش مهمی در منظم کردن نمای کلی راهروی ورودی دارند.

پرطرفدارترین دکوراسیون‌های تابستانی کدام‌اند؟ همه را برای شما در این مقاله آورده‌ایم.

بنابراین چیزهای کوچک اما مهم را بیشتر از قبل جدی بگیرید. به ویژه که آویزها به دلیل نصب شدن بر روی دیوار جای زیادی از شما نمی‌گیرند اما امکانات بسیاری را در اختیار شما می‌گذارند. اگر  طراحی ورودی ساختمان مسکونی شما کوچک و جمع‌وجور است، حتماً این گزینه را امتحان کنید.

دکوراسیون ورودی منزل

9.آینه‌ها

آینه‌ها را بسته به طراحی ورودی ساختمان انتخاب کنید. بزرگترین حسی که آینه‌ها به افراد می‌دهند، گستردگی فضا، عمق و تماشای آراستگی خودشان در بدو ورود است. همین سه ویژگی کافی است تا شما را برای نصب آینه‌ها در راهرو ورودی هال و پذیرایی راضی کند.

10.خوش‌آمدگویی

برای طراحی ورودی ساختمان حلقه‌های گل روی درب یا تابلوهای خوش‌آمدگویی روی درب یا داخل راهرو را به خاطر بسپارید. این جزئیات کوچک و ساده می‌توانند در یک لحظه تاثیر خودشان را بگذارند.

این تابلوها یا حلقه‌ها نشانگر میزبانی شما یا خوشحالی‌تان از پذیرش افراد جدید به خانه است. چیزی که خیلی‌ها در ورودی هال و پذیرایی خود نادیده می‌گیرند.

 

این ده مورد تنها بخشی از پیشنهاداتی است که می‌توانید از آن برای تغییر دکوراسیون ورودی منزل از آن‌ها بهترین استفاده را بکنید.

طراحی داخلی

حرف آخر…

فراموش نکنید که در طراحی ورودی ساختمان سلیقه شما باید با نیازهای ورودی هال و پذیرایی تناسب داشته باشد. در عین حال نیز حال تمام کسانی که وارد منزل شما می‌شوند، عوض کند. چون این اولین قدم برای جذب افراد تازه‌وارد به خانه شماست.

اگر در برداشتن قدم اول موفق شوید، مهمان شما با نگاهی متفاوت وارد خانه شما شده و به تبع آن حسی خوشایند نسبت به دکوراسیون داخلی هم خواهد داشت. پس درست و دقیق انتخاب کنید!

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.