بهترین اندازه قرنیز و نحوه انتخاب آن

انتخاب بهترین اندازه قرنیز شاید یکی از سخت‌ترین تصمیم‌هایی باشد که شما موقع ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون باید بگیرید. قرنیزها معمولاً در اندازه های 4، 7، 9 سانت یا بلندتر به بازار عرضه می‌شوند.

به منظور انتخاب بهترین اندازه قرنیز شما باید چند عنصر اساسی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم را بشناسید و براساس آن خرید کنید. علاوه بر آن نکات دیگری نیز هست که باید در انتخاب خود لحاظ کنید تا بتوانید قرنیز با اندازه مناسب برای خانه و دکوراسیون خود تهیه کنید.

بهترین اندازه قرنیز

در اولین قدم و قبل از هر چیزی این سه سوال را از خودتان بپرسید:

  1. دکوراسیون منزل من متعلق به چه سبک یا زمانی است؟
  2. ارتفاع سقف‌هایمان چقدر است؟
  3. کدام سبک دکوراسیون را بیشتر می‌پسندم؟
قرنیزهای درودگران با قابلیت کلیک شدن بر روی هم می‌توانند قرنیز بلند و دلخواه شما را بسازند؛ قرنیز سفارش خودت را بساز!

 

دکوراسیون

فضای خانه

شاید تعجب کنید ولی باید به شما بگوییم که برای انتخاب بهترین اندازه قرنیز ، لازم است یک نگاه دقیق و کامل به سقف و ارتفاع دیوارهای خانه و تاثیرشان بر فضا بیاندازید. قطعا شما هم شنیده‌اید که برای خانه‌هایی با سقف‌های کوتاه، قرنیزهای ظریف و باریک و کوتاه بخرید و برای سقف‌های بلند برعکس آن عمل کنید.

البته که چنین حرفی برای انتخاب بهترین اندازه قرنیز درست است اما قطعی نیست. یعنی شما می‌توانید بنابر سلیقه و نیازی که دارید، انتخاب خودتان را داشته باشید. شاید شما بخواهید که عمق و ثبات بیشتری به فضای کوچک خودتان ببخشید و آن را تبدیل به یک مکان دنج بکنید. پس قطعا قرنیز بلندتر انتخاب ایده‌آلی است.

راهنمای کامل انتخاب رنگ قرنیز را اینجا بخوانید.

شلوغی یا خلوتی

موقع انتخاب بهترین اندازه قرنیز حتما باید به میزان شلوغی یا خلوتی فضای موردنظرتان توجه کنید. اگر اهل رفت و آمد و شلوغی زیاد هستید یا بچه و حیوان خانگی دارید، قرنیز با ارتفاع بلند انتخاب مناسبی است. چون از آسیب رسیدن به دیوار شما جلوگیری می‌کند. به خصوص اگر دیوارها را کاغذ دیواری کرده‌اید.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل شما

مختصر و مفید می‌شود گفت که در دکوراسیون‌ کلاسیک و سنتی از قرنیزهای پرکار و بلندتر استفاده کنید. در دکوراسیون مدرن و ساختمان‌های نوساز هم به خاطر سقف‌های کوتاه‌تر آن‌ها از قرنیزهای کوتاه و ظریف. اما مفصلش را برایتان براساس سبک‌های رایج دکوراسیون شرح می‌دهیم:

در مورد سبک‌ها و تاثیری که بر انتخاب‌های ما می‌گذارند به طور مفصل در مقالات دکوراسیون نوشته‌ایم. اینجا اشاره به دو نگاه کلی داریم که کار را برای انتخاب بهترین اندازه قرنیز آسان‌تر می‌کنند.

سبک حداقلی

کم هم زیاد است. همین شعار مینیمالیست‌ها کافی است تا بدانید که این نوع سبک در دکوراسیون منزل به دنبال سادگی بیش از حد است. تمام خطوط باید محو و مختصر باشند. خیلی به چشم نیایند و بگذارند که چشم آزادانه بگردد.

پس برای انتخاب بهترین اندازه قرنیز در این سبک به سمت قرنیزهای کم ارتفاع و کم‌کار است.

حتی ما برای این سبک در صورت امکان، استفاده از اسکوتی را به جای قرنیز پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید اسکوتی های درودگران کلیک کنید.
سبک حداکثری

در این سبک باید همه چیز در چشمگیرترین حالت خودش باشد. برجستگی و اغراق در جلوه اشیاء و عناصر دکوراسیون داخلی بسیار اهمیت دارد. پس برای انتخاب بهترین اندازه قرنیز در این سبک به سراغ قرنیزهای بلند و پرکار بروید.

قرنیز

انتخاب رنگ

رنگ و انتخاب بهترین اندازه قرنیز چه ارتباطی با هم دارند؟ رنگ می‌تواند جلوه یک قرنیز را بر دیوار شما کوتا‌ه‌تر یا بلندتر نشان دهد. علاوه بر آن ارتفاع دیوار شما را کشیده‌تر ای کوتاه‌تر نشان بدهد. تازه اگر برایتان جالب است، می‌توانید درباره تاثیر انتخاب رنگ قرنیز بر فضای کلی دکوراسیون این مقاله را بخوانید. بعد از خواندن آن نظرتان درباره نقش مهم این عضو کوچک در دکوراسیون داخلی به کلی عوض خواهد شد.

برای انتخاب بهترین اندازه قرنیز و رنگ آن این سه دسته‌بندی را در نظر داشته باشید:

  • سفید

این رنگ کاملاً خنثی است و خیلی‌ها به خاطر حفظ تعادل دکوراسیون خود و دوری از انتخاب‌های متفاوت یا سخت، قرنیز سفید می‌خرند. قطعا که این رنگ امکانات زیادی در اختیار شما می‌گذارد ولی کمی کار نظافت و نگهداری را برایتان سخت می‌کند. چون همیشه پایین دیوارها در معرض آلودگی بیشتری است.

رنگ و انتخاب بهترین اندازه قرنیز چه ارتباطی با هم دارند؟ رنگ می‌تواند جلوه یک قرنیز را بر دیوار شما کوتا‌ه‌تر یا بلندتر نشان دهد.
  • رنگ‌های متفاوت

این پالت رنگی بهترین گزینه برای تنوع‌پسندان و افرادی است که علاقه زیادی به کاغذ دیواری‌های پر طرح و نقش دارند. شما می‌توانید بسته به هدفتان، یک قرنیز رنگی بخرید. در راستای انتخاب بهترین اندازه قرنیز باید بدانید که اندازه این قرنیزها بر عمق فضا و ارتفاع دیوارها تاثیر مستقیم می‌گذارند و جلوه‌ای کاملاً خاص دارند.

  • چوب طبیعی

قرنیزهای به رنگ و طرح چوب طبیعی انتخاب کسانی است که دکوراسیون آرامش‌بخش و حتی ساده و الهام گرفته از طبیعت را می‌پسندند.

  • تیره

رنگ‌های تیره اگر بر دیوارهای تیره بنشینند عمق آن را تقویت می‌کنند و اگر بر دیوارهای روشن‌تر نصب شوند، عمق خاصی به کف و گوشه‌های می‌بخشند. قرنیزهای تیره بلند کاملا بر ارتفاع دیوارها و کوتاه‌تر نشان دادن آن‌ها نقش دارند.

قرنیز سفید

ارتفاع و طرح‌ها

ارتفاع قرنیز می‌تواند بر نوع طرح آن تاثیر بگذارد. قطعا قرنیز بلند با طرح زیاد (پرکار) با قرنیز بلند با طرح کمتر (کم‌کار) نمای متفاوتی دارند. اولی جلوه‌ای سلطنتی، مجلل و شلوغ دارد و فضا را به راحتی اشغال می‌کند. دومی در عین این که حضور خودش را نشان می‌دهد جلوه‌ای شیک در عین سادگی دارد.

قرنیز بلند کاملا ساده بیشتر مناسب سبک‌های جدید دکوراسیون است که بر حفظ گستردگی فضا و سادگی آن تاکید دارند. این نوع قرنیز را می‌توان با رنگ‌های متنوع دیوار یا کاغذ دیواری به کار برد.

بهترین اندازه قرنیز

درانتها…

همه موارد ذکر شده به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در انتخاب بهترین اندازه قرنیز ، نتیجه خوبی بگیرید. فقط به خاطر داشته باشید که از هماهنگی قرنیز خود با پروفیل و ابزارهای کاربردی دیگر در دکوراسیون داخلی خود غافل نشوید.

دیگر این که شما انتخاب می‌کنید که چه قرنیزی مناسب فضای مورد نظرتان است و هیچ قانون و سبکی نمی‌تواند سلیقه‌تان را محدود کند.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.