اکسسوری ها، لازمه داشتن یک منزل لوکس

این اکسسوری ، اکسسوری چیست که این روزها انقدر سر زبان افتاده؟ از کی تا به حال چیزهای کوچک انقدر بااهمیت شده‌اند؟

راستش را بخواهید اکسسوری چیز تازه‌ای نیست که بگوییم آمده و سریع هم خواهد رفت. اتفاقاً اکسسوری از دوره‌های قدیمی تاریخ بشر تا به امروز حضور داشته و نقش آن پررنگ‌تر هم شده. چرا؟ چون همان‌طور که می‌دانیم، جزئیات همیشه مهم هستند. لوازم جانبی گاهی از چیزهای اصلی و اساسی اولویت بیشتری دارند.

مثلاً شما موقع آشپزی حساسیت زیادی در میزان ادویه، نمک و… به خرج می‌دهید تا کل غذای خوشمزه‌تان آسیب نبیند. حتی موقع خرید یک لباس به این فکر می‌کنید که فلان دستمال گردن، شال، گوشواره، ساعت و… به آن می‌آید یا نه.

پس اگر دقت کنیم، می‌بینیم که اکسسوری همیشه یک گوشه از ذهن ما را اشغال کرده و خواه ناخواه حواسمان به آن است. اما این روزها به خاطر اهمیت بیش از پیش جزئیات در دید افراد و جدی گرفتن نقش آن‌ها در ساختن تمام یک چیز، اکسسوری به واژه‌ای همگانی‌تر تبدیل شده.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع اکسسوری دکوراسیون منزل و اهمیت حضور آن‌ها آشنا کنیم. فقط مراقب اکسسوری های وسوسه‌کننده‌ای که در ادامه می‌آیند و البته جیب خود، باشید.

خرید اکسسوری

قسم به جزئیات

همین الان که دارید این خط را می‌‌خوانید، سرتان را بلند کنید و به دور و اطراف خودتان یک نگاهی بیندازید. چه می‌بینید؟  قطعاً یک تعداد وسایل بزرگ و کاربردی به همراه تعدادی وسایل کوچک شاید غیر کاربردی اما مکلمل. یعنی دکور منزل شما بدون آن کمی خالی و ناقص است.

به همین دلیل است که شما باید اکسسوری دکوراسیون را جدی بگیرید. گذاشتن یک گلدان روی میز ناهارخوری، یک شمعدان کوچک روی میز کنارمبلی، یک تابلو بر دیوار و هزاران چیز دیگر که خودتان بهتر می‌دانید و امثال آن را بسیار دیده‌اید.

اگر می‌خواهید به اهمیت و تاثیر اکسسوری بر دکوراسیون منزل پی ببرید، کافی است یک لحظه همه آن‌ها را جمع کنید و بعد به خانه نگاه کنید… بله. می‌دانیم چه حسی دارد. انگار خانه را دزد زده باشد. جزئیات از آنچه که ما فکر می‌کنیم، بر همه چیز تاثیر می‌گذارند.

5 دلیل اهمیت اکسسوری دکوراسیون

ضرورت. شاید ضرورت بهترین کلمه‌ای باشد که بتوانیم اکسسوری را با آن جابیندازیم. اکسسوری شاید اساسی نباشد و جزو انتخاب‌های بعدی و رده دوم ما قرار بگیرد اما ضروری است. چیزی مثل دسر یا سالاد در کنار غذای اصلی.

یعنی حضور آن در کنار وسایل اصلی منزل ضرورت دارد. چون تصویر کلی دکوراسیون ما را پر و کامل می‌کند و یک منظره خاص پیش چشم ما خلق می‌کند. تاثیرات دیگر حضور اکسسوری در دکوراسیون منزل را با هم می‌خوانیم:

اکسسوری مینیمال

1.عمق بخشیدن

وقتی شما تنها به خرید وسایل بزرگ و کلیدی منزل بسنده می‌کنید، فضاهای خالی و کاربردی بسیاری در خانه خالی می‌ماند. اگر به خانه‌تان با وسایل اولیه نگاه کنید، حس می‌کنید چیزی کم است.

اکسسوری در لایه دوم این ماجرا قرار می‌گیرد. درست است که آن‌ها اولویت دوم خریدهای ما را تشکیل می‌دهند، اما می‌توانند همه چیز را کامل کند. شاید باور نکنید که کتاب‌ها هم نوعی اکسسوری دکوراسیون محسوب می‌شوند. یک کتابخانه خالی بدون کتاب هیچ جلوه‌ای ندارد و اصلاً کاربردش ناقص می‌ماند.

همین تصویر را در مورد وسایل دیگر پیاده کنید. البته که زیاده‌روی در استفاده از اکسسوری هم می‌تواند یک تصویر شلوغ و آشفته را بسازد که لایه اول دکوراسیون شما را مختل کرده یا از بین می‌برد.

2.شخصی‌سازی

اکسسوری دقیقاً آن چیزی است که شما انتخابش می‌کنید. نزدیک‌ترین حالت به شخصیت و سلیقه و نگاه شما. اگر به اکسسوری در دکوراسیون داخلی دقت کرده باشید، می‌بینید که آدم‌ها سلایق مختلفی دارند. برخلاف مدهای رایج، تعدادی از اکسسوری‌ها را فقط برخی از افراد می‌پسندند و می‌خرند و در خانه‌ای نمی‌توانید مثل آن را ببینید.

در خرید اکسسوری هیچ عنصری به اندازه نیاز دکوراسیون شما، سلیقه و حس و حال شما اثرگذار نیست.

برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود از این چند اپلیکیشن کمک بگیرید و به راحتی خانه خود را تغییر بدهید.

اکسسوری مدرن

3.افزودن رنگ

گاهی اوقات ما نمی‌توانیم یکسری از رنگ‌ها در پالت رنگی دکوراسیون داخلی خود جای بدهیم. اینجا همان جایی است که اکسسوری‌ها به کمک ما می‌آیند. آن‌ها نقاط رنگی کوچکی هستند که قابلیت جابه‌جایی یا تعویض را دارند.

راهنمای کامل انتخاب رنگ در دکوراسیون را اینجا بخوانید.

همین مزیت اکسسوری باعث شده تا روز به روز محبوب‌تر شود. فرض کنید برای اتاق کودک خود چه چیزهایی را می‌توانید به کار ببرید که بعداً نخواهید آن را عوض کنید. در کنار موارد بزرگ، اکسسوری کودک آن چیزی است که کار خیلی از والدین را راحت کرده است. به‌راحتی دنیایی از رنگ را در اتاق کودک خودتان بسازید و نگران بعدش نباشید.

4.بحث‌برانگیز

دقت کرده‌اید وقتی به خانه کسی می‌روید که دنیایی از اکسسوری را در قالب یادگاری و دکوریجات جمع‌آوری کرده، همیشه حرف بیشتری برای گفتن هست؟ یکی از نقاط قوت اکسسوری‌ها همین ایجاد مکالمه و شکل‌گیری صمیمت در روابط افراد است.

جدای از فضای خانه، به فروشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، کافه‌ها و… فکر کنید. چند بار شده که با کسی به خاطر اکسسوری دکوراسیون داخلی این مکان‌ها، سر حرف را باز کرده باشید؟ قطعاً بسیار. همین نکته باعث شده که آن‌ها جذاب باشند.

5.پس‌انداز

نسبت به وسایل بزرگ که هزینه‌های زیادی را می‌طلبند، اکسسوری اگر به میزان کافی خریداری شود خرج بیش از حدی روی دست شما نمی‌گذارند. خیلی از آن‌ها را می‌توانید با قیمتی مناسب تهیه کنید یا حتی دست دوم بخرید یا در مرحله آخر، خودتان مشابه آن را بسازید.

تعدادی از اکسسوری دکوراسیون منزل را نیز می‌توانید بعد از مدتی، به شیوه‌ای متفاوت به کار ببرید یا دست دوم آن را بفروشید. چرخه‌ انتقال و تبدیل اکسسوری کار را برای همه آسان کرده است.

پس خرید اکسسوری را به صورت متعادل برای دکوراسیون داخلی منزل، اداره، محل کار و… خود در نظر داشته باشید.

خرید اکسسوری را از کجا شروع کنم؟

برای خرید اکسسوری باید به این چند سوال پاسخ دهید:

  • چه چیزهایی دارم؟
  • به چه مواردی نیاز دارم؟
  • چقدر میتوانم هزینه کنم؟
  • کدام موارد را می‌توانم در کنار هم به کار ببرم؟
  • برای کدام بخش از دکوراسیون به اکسسوری نیاز دارم؟
  • اگر فلان اکسسوری را نخرم، جای خالی‌اش حس می‌شود؟

حالا می‌توانید آن محصول را در جای به‌خصوصش تصور کنید و بعد تصمیم به خرید بگیرید.

اکسسوری دکوراسیون داخلی

10 اکسسوری که باید در هر خانه‌ای باشند

شاید این اکسسوری‌ها را در بیشتر خانه‌ها دیده باشید، جدای از مدهای رایج، تکرار آن‌ها به معنای کاربردی بودنشان است.

1.سینی‌های گرد

استفاده از این سینی‌ها کمک می‌کند تا یک ابعاد و سطح متفاوت به سطوح صاف شما اضافه شود. علاوه بر آن می‌توانید در آن‌ها گروهی از وسایل را قرار دهید و از آشفتگی فضا جلوگیری می‌کند.

2.جعبه‌های تزئینی

این جعبه‌ها که در سایزها مختلف و برای کاربردهای متفاوت وجود دارند، باعث می‌شوند وسایل غیر ضروری از دید دور بمانند. نظم‌دهندگی این اکسسوری نیز جزو مزیت آن به حساب می‌آید.

3.مثلث‌ها

چه خود مثلث‌ها چه ایجاد یک ساختار مثلث‌گونه از وسایل می‌تواند به‌کلی تصویر دکوراسیون شما را تغییر بدهد. زوایای این شکل هندسی فضا را از یکدستی خارج می‌کند.

اکسسوری‌ها

4.ارتفاع‌سازی

از قرار دادن وسایل هم‌ارتفاع در کنار هم خودداری کنید. این کار کمک می‌کند تا فضاهای مختلف در دکوراسیون شکل بگیرد و حس حرکت را به مکان ببخشد.

5.گروه‌بندی

اکسسوری های مختلف را در گروه‌های 3 یا 5 تایی کنار هم قرار بدهید. قرار دادن این وسایل در ترکیب‌های فرد جذاب‌تر از ترکیب‌های زوج و قرینه‌شکل است.

6.کتاب‌ها

چه در کتابخانه چه بر روی میزهای کنار تختی، کتاب‌ها یکی از جذاب‌ترین اکسسوری‌ها هستند. چیدمان آن‌ها براساس رنگ، استفاده از مجسمه‌های نگهدارنده کتاب، قرار دادن دکوریجات کوچک کنار آن‌ها جلوه‌ متفاوتی به خانه یا اتاق شما می‌بخشد.

این 10 اشتباه را در چیدمان منزل انجام ندهید!

اکسسوری پذیرایی

7.قاب‌ها

ساده‌ترین و حتی دم دستی‌ترین اکسسوری‌ دکوراسیون داخلی قاب‌ها هستند. شما حتی می‌توانید قاب‌های منحصربه‌فرد و متفاوت برای خود بسازید. قاب‌ها چه بر روی میزها باشند، چه آویخته به دیوار نمای خانه یا اتاق شما را به کلی دگرگون می‌کنند.

اکسسوری

8.کوسن‌ها

کوسن از آن دسته اکسسوری‌هایی است که می‌توانید در طرح‌ها و شکل‌های مختلف پیدایش کنید و به عنوان یک عنصر اضافه‌کننده رنگ به دکوراسیون از آن استفاده کنید. امروزه امکان شخصی‌سازی آن نیز بیشتر از قبل شده است.

9.ساعت

اکسسوری ثابت تمام خانه‌ها ساعت است. فقط باید دقت کنید که این گزینه ممکن است سالیان سال همراه شما بماند.

اکسسوری چیست

10.آباژورها

شاید بتوان گفت آباژورها جزو قدیمی‌ترین اکسسوری‌های منزل هستند. به‌ویژه آباژورهای کوچک و مدرن و فانتزی امروزی یا آباژورهای بلند و مینیمال که دل همه را می‌برند. آن‌ها علاوه بر نورپردازی، فضا را شکسته و خطوط را به آن اضافه می‌کنند.

در مطلب دیگری حتماً برایتان از اکسسوری مدرن و تنوع آن‌ها صحبت می‌کنیم. اما  برای قدم اول می‌توانید از همین چند مورد آشنا و ماندگار شروع کنید. چیزهایی که حالاحالاها با شما می‌مانند و خانه‌به‌خانه همراهتان می‌آیند.

اکسسوری کودک

داشتن یا نداشتن؟

معمولاً وقتی از اکسسوری حرف می‌زنیم، همه‌مان حداقل یکی از آن‌ها را در خانه یا اتاق خود داریم. داشتن یا نداشتن آن مستقیماً به سبک زندگی و سلیقه شخصی ما برمی‌گردد. شاید یکی دوست نداشته باشد دور خودش را شلوغ کند و از فضاهای خالی موجود در منزل خود لذت می‌برد.

برخی هم عاشق و دلباخته اکسسوری‌ دکوراسیون داخلی هستند و دوست دارند خودشان را در زیبایی آن‌ها غرق کنند. تعدادی هم ساختن اکسسوری با وسایل کاملاً طبیعی را می‌پسندند. در هر صورت انتخاب با شماست و الزامی نیست که از مسیر بقیه پیروی کنید.

شما باید خانه خود را به طرز منحصر‌به‌فردی متعلق به خودتان بسازید و از آن لذت ببرید. همین کافی است.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.