اسکوتی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه استفاه از پارکت لمینت به عنوان یک پوشش کف مدرن و شیک طرفداران زیادی پیدا کرده است. زیرا پارکت لمینت علاوه بر جاری کردن حس طبیعت در منزل شما، نصب و نگهداری آسانی دارد. همین باعث شده که این محصول پوشش کفی ایده‌آل به شمار بیاید که مناسب اکثر سلیقه‌ها و نیازها است.

نکته دیگر این است که وقتی شما در پروژه‌هایتان از پارکت لمینت یا پارکت چوبی و پارکت مهندسی استفاده می‌کنید، قطعا به پروفیل‌ها و ابزار نیاز پیدا خواهید کرد. شاید اسم اسکوتی، گرده، میانه، میت، تاشو، لب پله، روکوب و… به گوشتان خورده باشد. ولی به طور دقیق ندانید که هر کدام از این موارد کجا استفاده می‌شوند. در این مطلب سعی می‌کنیم خیلی مختصر درباره اسکوتی و کاربردهای آن بپردازیم.

دکوراسیون منزل

پروفیل‌ها را بهتر بشناسیم

تا به حال به گوشه‌ها و زوایای پنهان و دور از دید منزل خود دقت کرده‌اید؟ توجهتان را به محصولات ریز و درشتی که در این قسمت‌ها کاربرد دارند، جلب می‌کنیم. کنج پایینی دیوارها، کج بیرونی و عمودی دیوارهای پوشیده شده با دیوارکوب، لب پله‌ها، دور چارچوب، وسط چارچوب، زیر کمدها و… . در تمامی این موارد، بسته به نوع پوشش کف و دیوار، محصولاتی به کار رفته‌اند که شاید برای ما آشنا باشند، شاید هم نه.

پروفیل معمولاً به هر ابزاری گفته می‌شود که در موارد فرعی یک پروژه به کار می‌رود. این ابزارها در کنج‌های داخلی و بیرونی، جاهای کوچک و تنگ، برای چارچوب‌ها، همراه با درها و… استفاده می‌شوند. با وجود ابزارهاست که یک پروژه کامل می‌گردد و بدون آن‌ها ممکن است میزان آسیب به پوشش کف، درها و دیگر مواردی که قرنیز در آن‌ها کاربرد ندارد، افزایش پیدا کند. اگر نگران این هستید که چنین محصولی قیمت بالایی دارد، باید بگوییم که  اشتباه می‌کنید، کافی است قیمت اسکوتی‌ را در بخش محصولات درودگران مشاهده کنید.

درودگران علاوه بر تولید پارکت لمینت و قرنیز، پروفیل و ابزار مناسب پروژه‌های شما را نیز با تنوع رنگی بسیار تهیه کرده است.

اسکوتی چیست؟

اسکوتی یا اسکوتیا (Scotia) ابزار پارکت به حساب می‌آید و خیلی‌ها آن را با قرنیز اشتباه می‌گیرند. در صورتی که اسکوتی محصولی ظریف‌تر و کوچک‌تر از قرنیز است. اسکوتی را می‌توانید با انحنای مخصوص و ظرافت آن بشناسید. انحنایی که باعث می‌شود برای کاربرد در کنج‌ها بسیار به کار بیاید. اسکوتی به خاطر شکل و ساختاری که دارد علاوه بر پوشاندن درز انبساط، اجازه حرکت را به پارکت می‌دهد.

اسکوتی پی وی سی

اسکوتی برای چه جاهایی کاربرد دارد؟

این محصول را در موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • برای سلیقه‌های مینیمال یا مدرن، به جای قرنیز از آن استفاده می‌شود.
  • در انتهای پروژه نصب پارکت لمینت یا پارکت برای پوشاندن درز انبساط طولی.
  • در پروژه‌هایی که بعد از نصب پوشش کف جدید، قصد تعویض قرنیزها را ندارید.
  • زیر در سرویس‌ بهداشتی، حمام یا جاهایی که ارتفاع کمی تا کف وجود دارد و استفاده از قرنیز ممکن نیست.
  • گاهی هم به جای گلویی سقف یا برای کنج عمودی دیوار آن را به کار می‌برند.

قیمت اسکوتی درودگران

تاثیر اسکوتی در دکوراسیون منزل

در دکوراسیون‌های امروزی از جمله مدرن و معاصر جزئیات و سادگی نقش مهمی دارند. در اکثر این دکوراسیون‌ها از اسکوتی به جای قرنیز استفاده می‌شود. چون خط ظریف و ناپیدای اسکوتی در پایین دیوار علاوه بر قاب‌بندی ملایم، تصویری یکی شده با کف در نظر می‌آورد. این تصویر یکدست و خط محو اسکوتی جایگزین خط قطور و چشمگیر قرنیز می‌شود.

التبه چنین دلایلی باعث نمی‌شود که نتوانیم از آن در سبک‌های دیگر دکوراسیون و چیدمان منزل استفاده کنیم. زیرا اسکوتی به خاطر باریک بودن و طرح منحنی‌ای که دارد، مکمل خوبی برای انواع دکوراسیون‌هاست.
اگر در انتخاب اسکوتی برای پارکت خود مردد هستید، حتماً این مطلب را بخوانید. ارتباط بین دکوراسیون و چیدمان منزل با نوع پوشش کف و پروفیل و ابزار آن را مورد نظر قرار دهید و بعد انتخاب کنید.

اسکوتی ام دی اف با روکش PVC درودگران در رنگ‌بندی متنوع قابلیت ست شدن با انتخاب‌های شما را دارد. همچنین می‌توانید اسکوتی همرنگ پارکت لمینت و قرنیز خود را از ما بخرید. فهرست محصولات و قیمت اسکوتی ما را از اینجا ببینید.

پروفیل و ابزار پارکت لمینت

نحوه نصب اسکوتی چگونه است؟

نصب اسکوتی معمولاً مثل نصب قرنیز انجام می‌شود. برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید مقاله «قرنیز چیست؟ انواع قرنیز و کاربرد آن» را بخوانید.

علاوه بر آن موارد زیر را نیز رعایت کنید:

  • محیط محل نصب را اندازه بگیرید.
  • اندازه مناسب را برای برش لحاظ کرده و به اندازه اصلی اضافه کنید.
  • اسکوتی را با اره میتر یا بلوک میتر برش بدهید.
  • اسکوتی را می‌توانید با چسب یا با منگنه برقی و میخ‌ نصب کنید.
  • نصب با میخ یا منگنه را از وسط یا مرکز اسکوتی در فاصله‌های 30سانتی‌متری انجام بدهید. این نوع نصب برای اتصال مستقیم اسکوتی به دیوار استفاده می‌شود.
  • در نصب با چسب از برش‌های کوتاه و میزان کافی چسب استفاده کنید. این روش نصب برای مواقعی است که اسکوتی بر چیز دیگری غیر از دیوار سوار می‌شود.

حرف آخر…

اسکوتی در کنار میت یکی پرکاربردین پروفیل و ابزار برای پارکت لمینت است. این پروفیل پارکت زیبا و شکیل که طرفداران خودش را دارد، علاوه بر جلوه‌ زیبا، بسیار موثر واقع شده و نقش محافظتی بالایی برای پوشش کف و دیوار ایفا می‌کند. پس شما می‌توانید با انتخاب اسکوتی هم بر زیبایی دکوراسیون منزل خود بیفزایید و هم از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنید. این پروفیل پارکت لمینت را اصلاً دست کم نگیرید.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.