۷ ترفند برای تغییر دکوراسیون منزل در زمان کوتاه

تغییر دکوراسیون منزل به خصوص در ابتدای فصل جدید یکی از بهترین کارها برای عوض کردن روحیه خانواده و زیبا ساختن نمای خانه است. حتی در محل کار نیز چنین چیزی باعث تقویت عملکرد کارکنان مجموعه شده و تاثیر به‌سزایی در احوالات روانی تک‌تک افراد دارد.

در این مطلب سعی کرده‌ایم که 7 ترفند ساده، کم‌خرج و سریع را برای تغییر دکوراسیون منزل بیاوریم تا بعد از خواندن همان‌ها را عملی کنید و شاهد تاثیرش باشید.

اگر می‌خواهی درباره دکوراسیون و اصول چیدمان بیشتر بدانی، اینجا کلیک کن.

دکوراسیون

7 ترفند کپسولی برای تغییر دکوراسیون

خیلی‌ها فکر می‌کنند که باید برای عوض کردن چیدمان منزل دانش و تخصص کافی داشت. ولی این روزها شما می‌توانید با مطالعه مطالب موجود و تماشای عکس‌های مختلف دانش مختصر و ایده‌های کافی برای انجام یکسری کارهای کوچک کسب کنید.

خانه

برای تغییرات آماده‌ای؟ حالا که پاییز شده و قطعاً یک تمیزکاری مختصر و مفید هم انجام داده‌اید، وقت عوض کردن دکوراسیون منزل رسیده!

اپلیکیشن‌های طراحی منزل را اینجا ببین!
1.رنگی‌اش کن

تا می‌توانید از رنگ‌های مختلف در راستای پالت رنگی در تغییر دکوراسیون منزل استفاده کنید. نگذارید که با استفاده از یکسری رنگ ثابت دکوراسیون شما به سمت یکنواختی برود. شما می‌توانید این رنگ‌ها را در جزئیات کوچک و بزرگ جا بدهید. اما از قدرت و جادوی رنگ‌ها در چشم‌نوازی و جذب غافل نشوید.

رنگ‌ها را می‌توانید به صورت فصلی به کار ببرید تا تم تغییر دکوراسیون منزل شما با هر فصل سازگار باشد.

راهنمای انتخاب رنگ دکوراسیون را اینجا بخوان.
2.تالار آینه بساز

چقدر با تالار آینه آشنایی دارید؟ اگر داخل آن رفته باشید قطعاً حس متفاوتش را تجربه کرده‌اید. حالا همان حس را به خانه بیاورید. سعی کنید در هر فضا بسته به کوچکی یا بزرگی و کاربرد آن یک آیینه قرار دهید.

آینه

حداقل یک آینه قدی باید در کل خانه شما باشد و آینه‌های کوچک و بزرگ در فضاهای دیگر. افراد دوست دارند خودشان را در محیط جدید تماشا کنند. پس این فرصت را به مهمانانتان بدهید که در هر کجای خانه شما بتوانند خودشان را ببینند و از زیبایی‌شان لذت ببرند.

علاوه بر آن آینه‌ها حس زلالی و درخشانی تغییر دکوراسیون منزل شما را افزایش می‌دهند.

3.هر چه راحت‌تر، بهتر

کاری کنید که تغییر دکوراسیون منزل شما برای خودتان و دیگران آرامش و آسایش به همراه بیاورد. خانه، موزه نیست! بگذارید آدم‌ها راحت تردد کنند، از برخورد با وسایل هراس نداشته باشند و معذب نباشند.

از طرف دیگر برایشان جزئیات بسیاری را قرار بدهید تا از تماشا و کشف آن‌ها لذت ببرید. می‌توانید کلکسیون‌های خاص خود را در یک گوشه یا کنج قرار بدهید که هم تماشایی باشند و هم مانع حرکت نشوند.

چیدمان منزل

یا از دیوارها به عنوان یک نمایشگاه بزرگ استفاده کنید. در هر حال فراموش نکنید که راحتی یکی از مهم‌ترین اصول زندگی است. آن را از خودتان و دیگران نگیرید.

4.هر چیزی که داری، کافی است

لازم نیست که همین الان از خانه بیرون بزنید یا آنلاین خرید کنید. شما به خیلی از وسایلی که می‌خرید نیاز ندارید. یک گلدان شکسته دارید؟ همان می‌تواند یک اکسسوری آنتیک و بی‌نظیر باشد. کافی است یک گل خشک در آن قرار بدهید و در کنج مخصوص خانه بچینید.

یک لیوان بلااستفاده دارید؟ آن را تبدیل به یک چیز جدید بکنید.

یک بشقاب زیبا دارید که دلتان نمی‌آید در آن چیزی بخورید؟ آن را به دیوار بزنید.

یک قالیچه قدیمی و پاره دارید؟ آن را رفو کنید و قاب بگیرید تا یک اثر هنری خاص روی دیوار منزل داشته باشید!

شاخه‌های هرس شده درختان حیاط گوشه انباری مانده؟ آن‌ها را رنگ بزنید، کاموا بکشید و هزاران کار دیگر و تبدیلشان کنید به دکوریجات یا حتی وسایل کاربردی مثل جالباسی و… .

شما نیازی به خرج‌های اضافه ندارید اگر بدانید که چطور از داشته‌هایتان استفاده کنید.

5.روح ببخش

وجود فضاهای خالی زیاد در خانه دکوراسیون منزل شما را بی‌روح می‌کند. چند فضای خالی برای آرامش چشم و روان باقی بگذارید اما باقی فضاها را به بهترین شکل تزئین کنید. شما یک عالمه دیوار در اختیار دارید که می‌توانید آن‌ها را به اشکال مختلف زیبا کنید.

طراحی داخلی

یک دیوار را با قاب‌ها پر کنید.

یک دیوار را با کاغذ دیواری تزئین کنید.

یک دیوار را با قفسه‌های گلدان یا کتاب بپوشانید.

و…

از ظرفیت دیوارهای خالی نهایت استفاده را ببرید.

6.روتختی‌ها و کوسن‌ها را جدی بگیر

در تغییر دکوراسیون منزل اولین چیزهایی که به چشم می‌آیند، بیشترین تاثیر را می‌گذارند. پس روتختی‌ها و کوسن‌ها را هر چند وقت یکبار نو کنید. لازم نیست که بروید و یک کوسن تازه بخرید. فقط کافی است یک رویه جدید برای آن بدوزید یا تهیه کنید.

طراحی داخلی

برای روتختی‌ها هم می‌توانید تکه‌دوزی‌های فصلی داشته باشید یا 4 روتختی برای هر چهار فصل که تا سال‌ها از آن استفاده کنید. همان تغییر فصل به فصل حس تازه شدن و نو بودن روتختی‌ها را به شما می‌دهد. علاوه بر آن استفاده‌ گردشی از آن‌ها کمک می‌کند تا طول عمر بیشتری داشته باشند.

7.گلدان‌ها و کتاب‌ها؛ یک ترکیب فوق‌العاده

در تغییر دکوراسیون منزل امروزی نقش گیاهان و کتاب‌ها پررنگ‌تر از قبل شده. توصیه می‌شود در هر خانه‌ای حداقل چند کتاب و چند گلدان وجود داشته باشد. کتاب‌ها هم می‌توانند شما را سرگرم کنند و هم می‌توانند دکوریجات زیبایی باشند.

گیاهان نیز با خود انرژی خاصی به فضا می‌آورند و تماشای رشد آن‌ها حالمان را بهتر می‌کنند. همچنین رسیدگی به آن‌ها باعث رفع خستگی و تنش‌های روزمره شده و آرامش طبیعت را به همراه می‌آورند.

باز هم تاکید می‌کنیم که قرار نیست همه چیز را بخرید. کتاب‌ها را می‌‍توانید از دوستان و آشنایان قرض بگیرید و دست به دست کنید یا از دست دوم‌ها بخرید.

گیاهان را هم می‌توانید از دیگران قلمه بگیرید یا با خرید گیاهان تکثیری خیلی سریع خانه خود را سبز کنید.

تغییر دکوراسیون منزل

شما می‌توانید حداقل 2 تا از این تکنیک‌‌های کپسولی تغییر دکوراسیون منزل را همین امروز در خانه یا محل کار اجرایی کنید و از عوض شدن حال خود لذت ببرید. مهم‌ترین نکته این است که از تغییرات راحت‌تر و کوچک شروع کنید تا به تغییرات درست‌وحسابی و بزرگتر برسید.

حرف آخر…

اکثر اوقات ما فکر می‌کنیم که باید برای تغییر دکوراسیون منزل یک خرج زیادی بکنیم. اما واقعاً اینطور نیست. شما با کمترین هزینه یا حتی بودجه صفر هم می‌توانید این کار را عملی کنید.

مهم این است که نگاه متفاوتی به وسایل و کاربرد آن داشته باشید و از ترکیب کردن چیزها یا خلاقیت به خرج دادن، نترسید. با یک آزمون و خطای کوچک سلیقه خودتان را بسنجید و ببینید که تغییر چه مواردی روی روحیه شما تاثیر مستقیم می‌گذارد.

نوشته شده توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button

برای دریافت اطلاعات دکوراسیون ۲۰۲۱ شماره خود را وارد کنید.